اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس / موضع جدید نتانیاهو علیه ایران




اخبار سیاست خارجی - پایان مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس

مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که امروز دوشنبه در وین پایتخت اتریش در جریان بود بدون بیانیه و تعیین دور بعدی مذاکرات پایان یافت. .

 به گزارش خبرگزاری فارس، مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که امروز دوشنبه در وین پایتخت اتریش در جریان بود بدون بیانیه و تعیین دور بعدی مذاکرات پایان یافت.
 
دور قبلی مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور بازرسان این سازمان در تهران برگزار شده بود.
 
این درحالیست که دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قرار است از فردا در وین آغاز شود.

 

اخبار,پایان مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس

 

اسامی هیات آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای

رسانه‌های خبری اسامی اعضای هیات آمریکایی در دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را اعلام کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس گزارش رسانه‌های خبری اسامی اعضای هیات آمریکایی در دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در وین بدین شرح است : "وندی شرمن ، بروک اندرسون ، جیمز تیمبی ، راب مالی ، پاول آیروین ، آدام زوبین ، ریچ نفیو ، کیوین ول و آلن ایر".

چهارمین دور مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 (ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) از روز چهارشنبه 24 اردیبهشت (14 ماه می) در وین برگزار خواهد شد.

"عباس عراقچی" معاون وزیر امورخارجه کشورمان در این باره گفت : در مذاکرات گذشته درباره همه موضوعات، بحث های مبسوط صورت گرفته است و در این دور از مذاکرات قرار است بحث های گذشته را به صورت توافق درآوریم.

آخرین دور مذاکرات کارشناسی میان ایران و کشورهای 1+5، روز پنج شنبه گذشته در نیویورک به پایان رسید. در این دور از مذاکرات کارشناسی که دو روز بطول انجامید، موضوعات اساسی پیرامون نهائی کردن توافق موسوم به "ژنو" مورد بررسی قرار گرفت.

عباس عراقچی، ضمن مفید ارزیابی نمودن مذاکرات کارشناسی اخیر در نیویورک متذکر شد : هدف از این مذاکرات کارشناسی، باز کردن ابعاد موضوعات است ولی مذاکرات کارشناسی محل تصمیم گیری و تصمیم سازی نیست.

 

-----------------------

 

موضع جدید نتانیاهو علیه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری با نخست‌وزیر ژاپن، برنامه هسته‌ای ایران را یک تهدید واضح و بالفعل خواند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به توکیو سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با همتای ژاپنی خود گفت: برنامه هسته‌ای ایران یک خطر واضح و بالفعل است و ما نمی توانیم به این کشور اجازه دهیم که توانایی ساخت بمب اتمی را به دست آورد.

وی با تشبیه برنامه هسته‌ای ایران به برنامه‌های کره شمالی، اسرائیل و ژاپن را در معرض چالش‌ مشابه مواجهه با دولت‌های رام نشدنی و مسلح به سلاح هسته‌ای دانست. وی با اشاره به سخنان نخست وزیر ژاپن در خصوص خطر برنامه هسته‌ای کره شمالی، برنامه هسته‌ای ایران را نیز همانند برنامه این کشور، یک خطر واضح و بالفعل ارزیابی کرد.

وی افزود: ما نمی توانیم به پیشروترین دولت‌ها در زمینه تروریسم اجازه بدهیم که توانایی ساخت بمب اتمی را داشته باشند. نتانیاهو امروز نیز در پارلمان ژاپن نیز اعلام کرد که اسرائیل و ژاپن با رژیم‌های سرسختی چون ایران و کره شمالی روبرو هستند و تل‌آویو و توکیو نیز باید به اندازه این دو کشور همکاری داشته باشند. اظهارات وی در آغاز نشست با اعضای اتحادیه دوستی پارلمانی ژاپن و اسرائیل به رهبری ژنرال «ناکاتانی» یکی از اعضای پارلمان ژاپن در ابتدای روز پرکار سفر ۵ روزه‌اش به ژاپن مطرح شد.

نتانیاهو در اولین دیدار خود از ژاپن به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل از زمانیکه در سال ۲۰۰۹ به قدرت رسید، ادامه داد: ارتباط مشترکی بین ما وجود دارد. ما هر دو جوامعی دموکرات و در حال پیشرفت از لحاظ فناوری هستیم. شما با کره شمالی روبرو هستید که با سلاح‌های هسته‌ای اش یک رژیم سرسخت محسوب می‌شود. ما با ایران روبرو هستیم که یک رژیم سرسخت است و خواستار داشتن تسلیحات هسته‌ای است. آنها با یکدیگر همکاری دارند و ما باید با یکدیگر همکاری کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای داشتن سلاح‌های هسته‌ای متهم کرده که خود دارای زرادخانه‌های هسته‌ای است و حاضر به پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) نیست. همچنین مقامات ایران بارها اتهامات غرب و اسرائیل را درباره نظامی بودن برنامه هسته‌ای خود را رد کرده‌اند.

نتانیاهو اتحادیه دوستی پارلمانی اسرائیل و ژاپن را به دلیل روشن نگه داشتن مشعل دوستی اسرائیل و ژاپن تحسین کرد. بر اساس این گزارش، تمرکز دیدار نتانیاهو در ژاپن بر روابط دو جانبه به ویژه همکاری اقتصادی بیشتر متمرکز بود. نتانیاهو قصد دارد امروز با «شینزو آبه» نخست‌وزیر اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کند.
 اخبار سیاست خارجی - فارس،باشگاه خبرنگاران



ویدیو مرتبط :
پاسخ بازرس اسبق آژانس به اتهامات آژانس علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان نشست کارشناسی ایران و آژانس در چارچوب نقشه راه بعد از دو روز مذاکرات فشرده



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نشست کارشناسی ایران و آژانس در چارچوب نقشه راه بعد از دو روز مذاکرات فشرده امشب به پایان رسید.

رضا نجفی با بیان اینکه نشست کارشناسی ایران و آژانس در چارچوب نقشه راه بعد از دو روز مذاکرات فشرده امشب به پایان رسید، گفت: بعد از ارائه توضیحات مکتوب به آژانس توسط ایران در 15 اوت و سوالاتی که آژانس متعاقبا در خصوص برخی ابهامات پیرامون توضیحات ایران در 8 سپتامبر ارائه کرده بود، تیم‌های کارشناسی ایران و آژانس از صبح دیروز به بحث و بررسی سوالات آژانس پرداختند.

وی ادامه داد: آقای واریورانتا معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها ریاست تیم کارشناسی آژانس را بر هده داشت.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس با بیان اینکه قرار است ادامه این نشست کارشناسی در هفته اول مهرماه در تهران برگزار گردد، اظهار داشت: بر اساس نقشه راه تمام فعالیت‌های توافق شده از جمله جلسات کارشناسی و بحث‌ها تا 15 اکتبر یعنی 23 مهرماه خاتمه خواهد یافت.


اخبار سیاست خارجی - ایلنا