اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پافشاری آمریکا بر ادامه مذاکرات سازش



اخبار,اخبار بین الملل,مذاکرات سازش اسرائیل و فلسطین


 اخبار بین الملل - پافشاری آمریکا بر ادامه مذاکرات سازش

  وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی بار دیگر بر لزوم ادامه مذاکرات سازش که تا کنون به نتیجه ای منتهی نشده، تاکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از اشتاندارد، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا شب گذشته با "زیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و رئیس تیم مذاکراه کننده این رژیم در مذاکرات سازش خاورمیانه در لندن دیدار و گفتگو کرد. این دیدار یک روز پس از دیدار کری با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان انجام شد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا در این دیدار کری بار دیگر ضمن تاکید بر لزوم ادامه مذاکرات سازش و "باز بودن در مذاکرات" گفته است طرفهای فلسطینی و اسرائیلی باید در مورد ادامه یافتن این مذاکرات تصمیم گیری کنند. این در حالی است که از زمان آغاز دور جدید مذاکرات سازش در جولای 2013 با میانجیگری آمریکا، این مذاکرات هیچ دستاوردی نداشته و به بن بست رسیده است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در ماه آوریل برای چندمین بار در روند مذاکرات سازش کارشکنی کرد. دولت "بنیامین نتانیاهو" این بار به بهانه توافق جنبش فتح با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای تشکیل دولت وحدت ملی از توقف مذاکرات خبر داد و با این تصمیم از انجام تعهد خود برای آزادی اسرای فلسطینی که جزو توافق های اولیه جهت ادامه مذاکرات سازش بود سرباز زد.

اخبار بین الملل - مهر


ویدیو مرتبط :
مذاکره یا سازش(1) ادامه بحث و از دست ندهید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر آمریکا در اسرائیل: هنوز مشخص نیست که مذاکرات با ایران ادامه پیدا می کند یا خیر



سفیر آمریکا در اسرائیل: هنوز مشخص نیست که مذاکرات با ایران ادامه پیدا می کند یا خیر/در هماهنگی کامل با اسرائیل هستیم

دنیل شپیرو سفیر امریکا در اسرائیل گفت: اوباما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. ما در حال همکاری با اسرائیل و بسیاری از متحدان مان برای فشار وارد کردن به ایران هستیم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دنیل شپیرو سفیر امریکا در اسرائیل گفت که اوباما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، قدرت های جهانی هنوز تصمیم نگرفته اند که ایا مذاکرات با ایران باید ادامه پیدا کند یا خیر.

شپیر که با رادو عربی اسرائیل گفتگو می کرد، خاطرنشان ساخت: اوباما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. ما در حال همکاری با اسرائیل و بسیاری از متحدان مان برای فشار وارد کردن به ایران هستیم.

وی که به عبری سخن می گفت، افزود: هم اکنون تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال شده است و همچنین مذاکراتی با این کشور صورت گرفته است. ما اکنون  با متحدانمان در خصوص چگونگی ادامه ی مذاکرات یا حتی ادامه ی مذاکرات تصمیمی نگرفته ایم، اما در این خصوص در هماهنگی کامل با اسرائیل هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال "ایا آمریکا از متهم ساختن ایران در ماجرای انفجار بلغارستان توسط نتانیاهو نگران است" گفت: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.البته هیچ تصمیمی مبنی بر اقدام تلافی جویانه در پی حمله در بلغارستان گرفته نشده است./انتخاب