اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ کاخ سفید به جمهوریخواهان :اگر به توصیه های شما عمل می کردیم یک جنگ خونین با ایران به راه می افتاد



کاخ سفید به انتقادهای نامزدهای جمهوریخواه از نحوه عملکرد دولت اوباما در قبال دستگیری ملوانان آمریکایی پاسخ داد.

کاخ سفید از موضع دولت آمریکا در قبال آزادی 10 ملوان آمریکایی دستگیر شده در ایران دفاع کرد و در واکنش به انتقادهای جمهوریخواهان از موضع دولت باراک اوباما در قبال این موضوع اعلام کرد: اگر به توصیه های جمهوریخواهان عمل می شد احتمالا یک جنگ خونین با ایران بر سر ملوانان به راه می افتاد.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت پولیتیکو "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در واکنش به انتقادهای نامزدهای جمهوریخواه در مناظره پنج شنبه شب آنها از موضع دولت اوباما در قبال دستگیری ملوانان آمریکایی از سوی ایران گفت:" ما درباره موضوع دستگیری ملوانان آمریکایی شفاف عمل کردیم و این حقیقت برایمان آشکار بود که اگر به توصیه ها و انتقادهای برخی جمهوریخواهان در این باره عمل می کردیم احتمالا بر سر موضوع ملوانان دستگیر شده مان باید وارد یک جنگ خونین با ایران می شدیم."

ارنست گفت : واقعیت این است که ملوانان ما هم اینک آزاد شده اند و هیچ گزند و آسیبی به آنها نرسید و قایق هایشان نیز آزاد شد و هیچ تلفاتی بابت این موضوع نداشتیم.

سخنگوی کاخ سفید افزود:" برای ما روشن نیست که چگونه می توانستیم از امنیت و سلامت مردان و زنان در حال خدمت به ارتش آمریکا اطمینان داشته باشیم اگر وارد جنگ با کشوری مثل ایران می شدیم که نیروهای نظامی قوی و پیشرفته دارد.

گفتنی است نامزدهای جمهوریخواه آمریکا پنج شنبه شب در مناظره انتخاباتی شان با پیش کشیدن موضوع دستگیری ملوانان آمریکایی ، انتقادات گسترده ای را از کاخ سفید کردند و اعلام کردند دستگیری ملوانان و انتشار فیلم عذرخواهی و تصاویر آنها از سوی ایران، برای آمریکا و آمریکایی ها تحقیر آمیز بود.

تد کروز یکی از نامزدهای جمهوریخواه در جریان مناظره پنج شنبه شب با اشاره به تحقیر آمیز بودن این حادثه برای آمریکا آن را مایه دلشکستگی دانست و گفت: از دیدن تصاویر ملوانان دستگیر شده آمریکایی در حالی که روی زمین نشسته و دست هایشان روی سرشان بود(هنگام دستگیری) وحشت زده شده است.

او از اوباما به دلیل عدم اشاره به موضوع دستگیری ملوانان آمریکایی در سخنرانی سالانه خود در کنگره به شدت انتقاد کرد.

ترامپ و کروز در مناظره انتخاباتی پنج شنبه شب نامزدهای جمهوریخواه

اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,انتقادهای نامزدهای جمهوریخواه از نحوه عملکرد دولت اوباما


کروز وعده داد اگر رییس جمهور آمریکا باشد شهروندان آمریکایی دیگر شاهد چنین صحنه های تحقیر آمیز نخواهند بود و اگر چنین اتفاقی روی دهد او در مقام رییس جمهوری آمریکا واکنشی قاطع و خشن خواهد داشت.

دونالد ترامپ و کریس کریستی دو نامزد دیگر جمهوریخواه نیز در مناظره پنج شنبه شب سخنانی مشابه درباره این حادثه داشتند و از رییس جمهور آمریکا به دلیل آنچه عدم واکنش مناسب به این حادثه خواندند، انتقاد کردند.

 

 اخبار سیاست  خار جی -  عصر  ایران


ویدیو مرتبط :
پاسخ کاخ سفید به ماجرای اهانت اوباما به العبادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ وزارت خارجه به کاخ سفید‌: پیروزی در القصیر نتیجه مجاهدت مردم سوریه بود نه جنگجو و سلاح ایران



بحران سوریه,القصیر,کاخ سفید

پاسخ وزارت خارجه به کاخ سفید‌: پیروزی در القصیر نتیجه مجاهدت مردم سوریه بود نه جنگجو و سلاح ایران

معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه با اشاره به اظهارات سخنگوی کاخ سفید‌ مبنی بر این‌که «القصیر با کمک ایران و حزب‌الله به تصرف ارتش سوریه درآمد» خاطرنشان کرد: پیروزی در القصیر در نتیجه مجاهدت و پایمردی مردم و ارتش سوریه حاصل شده است.

حسین امیر عبداللهیان تاکید کرد: تهران به حمایت‌های خود از سوریه قویا ادامه خواهد داد اما پیروزی در القصیر در نتیجه مجاهدت و پایمردی مردم و ارتش مقاوم سوریه حاصل شده است و حکومت سوریه نیازمند جنگجو و سلاح ایران نیست./ایلنا