اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ کاخ سفید به انتقادات مشاوران اوباما


کاخ سفید درباره نامه انتقادی مشاوران سابق رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای اعلام کرد مذاکرات جاری کاملا بر پایه تفاهم فروردین ماه در لوزان است.

خبرگزاری مهر: گروهی از مشاوران سابق و مشهور باراک اوباما در نامه ای انتقادی خواستار توافقی محکم تر با ایران شده بودند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در این خصوص اظهار داشت: این نامه هیچ گونه فشار مضاعفی را برای تلاش های مذاکره کنندگان برای رسیدن به توافقی که برنامه هسته ای ایران را در ازای رفع برخی از تحریم ها، محدود کند نخواهد داشت.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در حال مذاکره برای نگارش متن توافق نهایی هسته ای تا روز ۱۰ تیرماه برپایه راه حل های بدست آمده در مذاکرات ۱۳ فروردین لوزان سوئیس هستند.

در نامه ای که از سوی مشاوران سابق اوباما در این خصوص منتشر شده نسبت به عدم دریافت تضمین های مناسب برای اجرای این توافق در برنامه هسته ای ایران هشدار داده شده بود.

این نامه در حالی منتتشر شده که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین محمدجواد ظریف همتای ایرانی وی قرار است روز شنبه در وین پایتخت اتریش با یکدیگر درباره توافق هسته ای مذاکره کنند.


ویدیو مرتبط :
پاسخ کاخ سفید به ماجرای اهانت اوباما به العبادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ تند کاخ‌سفید به انتقادات نتانیاهو



اخبار,اخباربین  الملل,باراک اوباما


اخبار  بین الملل - پاسخ تند کاخ‌سفید به انتقادات نتانیاهو

کاخ سفید با رد انتقادات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در پاسخی شدیداللحن وی را متهم کرد که از اذعان به اینکه چه میزان آمریکا طی سال‌های گذشته به اسرائیل کمک کرده است امتناع می‌کند.

 خبرگزاری رویترز نوشت: روابط تیره میان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سفر رهبر اسرائیل به کاخ سفید در هفته گذشته باز هم تیره‌تر شد.

نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه با سی بی اس گفته بود انتقاد آمریکا از اقدام اسرائیل برای شهرک‌سازی‌های جدید در قدس شرقی برخلاف ارزش‌های آمریکایی است!

پس از آن جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: بسیار عجیب است که او بخواهد از اقدامات دولتش با بیان اینکه پاسخ ما بیانگر ارزش‌های آمریکایی نیست دفاع کند. حقیقت این است که سیاست آمریکا بسیار واضح است و تحت حکومت دولت‌های مختلف چه دموکرات و چه جمهوری خواه تغییر نکرده است.

جاش ارنست افزود: ما با هرگونه اقدامات یک جانبه‌ای که تلاش کند تا درباره مساله وضعیت نهایی پیش قضاوت کند از جمله درخصوص وضعیت قدس مخالفیم. این اقدامات تنها می‌تواند از طریق مذاکرات مستقیم طرفین مشروعیت یابد.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: حقیقت این است که زمانی که بحث ارزش‌های آمریکایی مطرح می‌شود این ارزش‌های آمریکایی است که اجازه می‌دهد حمایت تزلزل ناپذیر این کشور برای اسرائیل وجود داشته باشد. این ارزش‌های آمریکایی است که ما را به سمت دفاع از آن‌ها و تضمین تخصیص اعتبارات برای تقویت امنیت اسرائیل هدایت می‌کند. اعتبارات آمریکا به سیستم دفاع اسرائیل موجب شد که جلوی شلیک راکت‌های حماس گرفته شود. این ارزش‌های آمریکایی بود که موجب تامین اعتبارات و ساخت سیستم گنبد آهنین شد.


 اخبار بین الملل   -  ایسنا