اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ نوربخش درباره ماجرای هتل‌سازی بیمه‌ها و بدهی به بیمارستان های دولتی



اخبار,اخبار اجتماعی,سیدتقی نوربخش

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با توضیح درباره دیرکرد پرداخت مطالبات حوزه سلامت و علت ورود بیمه‌ها در زمینه ساختمان‌سازی و هتل‌سازی با پول مردم را نیز تشریح کرد.

سیدتقی نوربخش در حاشیه دوازدهمین کنگره یبن‌المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات تامین اجتماعی به نظام سلامت اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی براساس قوانینی که وجود دارد یک ماه طول می‌کشد تا اسناد بدهی‌ها به دستش برسد، یک ماه نیز طول می‌کشد تا این اسناد را بررسی کند و در نهایت بدهی‌ها را پرداخت می‌کند. براین اساس با این شرایط ما تا خردادماه بدهی‌ داروخانه‌ها و پزشکان را پرداخت کرده‌ایم.

وی درباره کل بدهی‌های تامین اجتماعی نسبت به حوزه سلامت توضیح داد: ما سعی کردیم پرداختی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی که سیستم ارجاع را پیاده می‌کنند از جمله در استان‌های فارس و مازندران و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم را زودتر پرداخت کنیم ولی در مجموع حدود 700 میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهکار هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به نقد وزیر بهداشت مبنی بر اینکه چرا تامین اجتماعی پول پزشکان خود را پرداخت می‌کند ولی پول پزشکان دیگر حوزه‌ها را به موقع نمی‌پردازد، تصریح کرد: ده‌ها پزشکی که در مراکز پزشکی فعالیت می‌کنند کارمند ما به حساب می‌آیند بنابراین مانند همه جا حقوق کارمند در پایان ماه پرداخت می‌شود ولی درباره پزشکان دیگر باید اسناد پرداختی آن به تامین اجتماعی بیاید و بعد از یک مدت مشخص بررسی شود و به همین دلیل یک زمانی طول می‌کشد تا پرداختی‌ها انجام شود کما اینکه قانونگذار نیز این زمانی را هم که طول می‌کشد پذیرفته است.

نوربخش در پاسخ به نقد دیگری مبنی بر اینکه رئیس جراحان ارتوپدی ایران نیز به بیمه‌ها انتقاد کرده است که چرا بیمه‌ها پول مردم و حق پزشکان را صرف ساختمان‌سازی و هتل‌سازی می‌کنند، توضیح داد: این پاسخ را باید همان شخص توضیح دهد ولی بنده به زعم خودم درباره سازمان تامین اجتماعی باید عنوان کنم که این سازمان صرفا فقط کار درمان انجام نمی‌دهد بنابراین برای حفظ سرمایه بیمه‌گذاران باید سرمایه‌گذاری جهت ذخایر نسل‌های آینده انجام دهد کاری که در همه دنیا انجام می‌شود، بنابراین وقتی کسی امسال پول بیمه می‌پردازد باید ارزش نسبی سرمایه‌گذاری‌اش را در 20 تا 30 سال آینده نیز مشاهده کند. بنابراین تامین اجتماعی فقط یک سازمان درمانی نیست.

اخبار اجتماعی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
بدهی بیمه ها به بیمارستانها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشکل بیمارستان‌ها در خرید دارو و تجهیزات به‌دلیل بدهی بیمه‌ها



اخبار,اخباراجتماعی , بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تاکید بر جدیت این وزارتخانه بر ادامه طرح تحول نظام سلامت با وجود برخی مشکلات اعتباری، در عین حال بر وصول به‌موقع مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تاکید کرد.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا ، در پاسخ به برخی مباحث مطرح شده در مورد مشکلات اعتباری طرح تحول نظام سلامت، گفت: دولت یازدهم طرح تحول نظام سلامت را با هدف کاهش پرداختی مردم از سال 93 آغاز کرده و در سال 94 نیز با قوت آن را ادامه خواهد داد.

وی به بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها اشاره و اظهار کرد: اما برای اداره بیمارستان‌ها وصول به موقع مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر بویژه سازمان‌های بیمه‌گر پایه بسیار ضرورت دارد. در حال حاضر که مردم بیش از پیش به بیمارستان‌های دولتی اقبال دارند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند، این موضوع ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

آقاجانی با بیان اینکه در صورت عدم وصول به موقع مطالبات وزارت بهداشت و بیمارستان‌های آن از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، بالطبع مشکلاتی در اداره بیمارستان‌ها پیش می‌آید، ادامه داد: برای مثال پرداختی به کارکنان برای ایجاد انگیزه در آنها جهت ارائه خدمات با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: همچنین بیمارستان‌ها در خرید دارو و لوازم مصرفی پزشکی که هزینه بسیار سنگینی دارند و در تهیه به موقع آنها با مشکل مواجه هستند. بنابراین هم برای ارائه خدمات هم برای تهیه دارو و لوازم و حتی برای امور روزمره بیمارستان‌ها مثل تامین انرژی و مواد غذایی، وصول مطالبات بیمه به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین منبع درآمد بیمارستان‌ها ضرورت بسیار دارد.

آقاجانی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در جهت کاهش تعرفه همراه بیماران نیز به ایسنا گفت: برای رفاه حال مردم و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیات وزیران، تعرفه و هزینه همراه بیماران در سال 93 نصف شد که با همان روند در سال 94 ادامه پیدا کرده است.

وی در خصوص میزان این تعرفه ادامه داد: میزان این تعرفه بسته به نوع، درجه و نرخ هتلینگ بیمارستان‌ها متفاوت است. هتلینگ بیمارستان‌ها نیز براساس درجه آنها متفاوت بوده و هزینه همراه کسری از رقم هتلینگ بیمارستان‌هاست و براساس درجه اعتباربخشی بیمارستان‌ها متفاوت است، اما نکته مهم این است که در سال 93 این هزینه نصف شده است.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا