اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل بسیار چشم‌گیر خواهد بود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نشریه آمریکایی«فارین پالسی»:

پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل بسیار چشم‌گیر خواهد بود

خبرگزاری فارس: نشریه آمریکایی «فارین پالسی» نوشت: نتانیاهو مرتباً ایران را به حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای تهدید می‌کنداما کم‌تر کسی است که از پیامدهای شدید هرگونه عملیات نظامی علیه ایران بی‌اطلاع باشد.

 نشریه امریکایی «فارین پالسی» به قلم «دانیل بایمن» پیامدهای هرگونه حمله نظامی اسرائیل و آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران را گوشزد کرد. «بایمن» در این مقاله، ابتدا نمونه‌هایی از جنگ مخفی بین اسرائیل و ایران و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کرده و سپس توانایی‌های جمهوری اسلامی را در پاسخ به عملیات نظامی علیه این کشور برشمرده است.

* بخشی از حملات تروریستی علیه آمریکا نتیجه تن دادن این کشور به خواسته‌های اسرائیل است

درخواست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، از آمریکا مبنی بر تعیین «خطوط قرمز» برای برنامه هسته‌ای ایران، حفظ تعادل میان آرام کردن اسرائیل و تشدید فشارها علیه ایران را برای اوباما بسیار دشوار کرده است. در همین حال که واشنگتن پاسخ‌های خود را طراحی و جواب‌های ایران را نیز پیش‌بینی می‌کند، خطر تروریسم علیه اسرائیل و آمریکا هم افزایش می‌یابد.

* حمله به اسرائیلی‌ها در بلغارستان پاسخی به ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی بوده است

ماه ژوئیه در بلغارستان یک عملیات تروریستی صورت گرفت و منجر به کشته شدن پنج اسرائیلی و یک راننده اتوبوس بلغارستانی شد؛ شاید عجیب‌ترین نکته درباره این عملیات آن بود که موجب هیچ تعجب یا عکس‌العملی از جانب اسرائیل نشد. «یوزی آراد» مشاور سابق امنیت داخلی اسرائیل اشاره کرد که: «هرکس چشم داشته باشد، می‌بیند که ما درگیر مبارزه‌ای هستیم که تابع عوامل مختلفی است و هر از چند گاهی هم خودمان طرف مقابل را تحریک می‌کنیم.»

* ترور دانشمندان هسته‌ای، حمله به تأسیسات موشکی و انتشار ویروس استاکس‌نت، از جمله عملیات‌های تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه ایران بوده است

این «جنگ محرمانه» بین اسرائیل و ایران موجب بروز درگیری میان دو طرف شده و ایران خود را ملزم به پاسخ دادن به آن چیزی می‌بیند که به عقیده‌اش خشونت‌طلبی اسرائیل است. اگرچه جزئیات درباره این جنگ مخفی زیاد نیست؛ اما اسرائیل متهم (یا از دیدگاه غربی، مفتخر) به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، تخریب یکی از تأسیسات موشکی این کشور، انتشار یک ویروس رایانه‌ای که برخی سانتریفیوژهای ایرانی را از کار انداخته و ترور عماد مغنیه است؛

* بدون شک اگر اسرائیل و آمریکا به جنگ مخفی علیه جمهوری اسلامی ادامه دهند، ایران هم از آن‌ها انتقام خواهد گرفت

آمریکا در اکتبر 2011 نقشه بمب‌گذاری در رستورانی را خنثی کرد که سفیر عربستان در واشنگتن معمولاً در آن‌جا غذا می‌خورد. اگر این بمب منفجر می‌شد، بسیاری از آمریکایی‌های دیگر را هم که در آن رستوران بودند به قتل می‌رساند. بنابراین شکی نیست که ایران به تحریکات بیش‌تر اسرائیل و آمریکا از جمله عملیاتی به بزرگی حمله هوایی به تأسیسات هسته‌ای این کشور جواب خواهد داد. اما سؤال این‌جا است که این پاسخ چگونه خواهد بود و آیا به شکلی هست که آمریکا و اسرائیل را به تغییر در محاسباتشان وادار کند؟

* ایران توانسته حوزه عملیاتی خود را تا اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا نیز گسترش دهد

رهبران ایران وقتی تحت فشار حمله قرار می‌گیرند، می‌خواهند به مردمشان ثابت کنند که آن‌ها هم در حال پاسخ دادن به این جنگ هستند. حکومت این کشور نسبت به هرگونه تحقیر شدنی حساس است. خشم و عصبانیت شدید به ویژه در بین برخی خواص ایران وجود دارد؛ ایران از لحاظ اقتصادی به خاطر تحریم‌های شدید تحت فشار است. با این حال، ایران دستگاه اطلاعاتی و شبه‌نظامی بسیار قدرتمندی را برای خود به وجود آورده و در گذشته نیز عملیات‌هایی را، گاهی با همکاری متحدش حزب‌الله لبنان، در اروپا، آسیا، آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه انجام داده یا دست‌کم طراحی کرده است.

* اسرائیل و آمریکا در صورت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، دیگر نباید تأسیسات و پرسنل خود در هر کجای جهان را ایمن فرض کنند

بنابراین اگر اسرائیل یا آمریکا بخواهند جنگ علیه ایران را علنی و به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله مستقیم نظامی کنند، پاسخ ایران کاملاً چشم‌گیر خواهد بود. باید انتظار پاسخ انان در همه نقاط جهان را داشته باشیم؛ ایران و حزب‌الله حضور خود را در همه قاره‌ها به اثبات رسانده‌اند.

به علاوه، ممکن است ایران حمایت خود را از نیروهای ضدآمریکایی در افغانستان و کشورهای دیگر همسایه‌ایش افزایش دهد. تهران همچنین از گروه‌های تندرو و روابط آن با گروه‌های جهادی سنی برای حمله به آمریکا و متحدانش استفاده خواهد کرد؛ اگرچه رابطه جمهوری اسلامی با القاعده خوب نیست اما این کشور می‌تواند در چنین موقعیتی از آن کمک بگیرد. اندازه پاسخ ایران، به میزان تلفات هرگونه حمله و همچنین شرایط سیاسی حکومت این کشور در زمان حمله احتمالی بستگی خواهد داشت. اگر این حمله موجب تلفات زیادی شود و موفقیت‌آمیز باشد و اگر در زمانی رخ دهد که حکومت این کشور احساس ضعف سیاسی کند، پیامد آن می‌تواند حملات به تأسیسات و پرسنل آمریکایی و اسرائیلی در سراسر جهان، از جمله در خاک آمریکا، باشد.

* پس از پاسخ ایران به حمله نظامی، جواب آمریکا به این پاسخ نیز محتمل است

در عین حال، تهدید جواب آمریکا به پاسخ ایران نیز موجب می‌شود رهبران ایران اجازه ندهند درگیری بین دو طرف از دستشان خارج شود. تهران می‌داند که نیروهای نظامی‌ ارتش آمریکا قوی هستند. شاید احتمال زیاد حمله نظامی آمریکا و تحریم‌های شدیدتر سران ایران را واقع‌گرا کرده است.

* در صورتی که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، معادلات آمریکا و اسرائیل نیز به کلی به هم خواهد ریخت

البته اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، شرایط به کلی تغییر خواهد کرد. برخی محققین به این نکته اشاره کرده‌اند که سلاح‌های هسته‌ای در کل، کشورها را محتاط‌تر می‌کنند؛ زیرا دولت‌ها از پیامدهای فاجعه‌آمیز یک بحران هسته‌ای می‌ترسند. احتمال دیگر که بسیار منطقی هم هست این است که ایران جسارت بیش‌تری به خرج دهد؛ چون در این صورت می‌تواند تهدید کند که به هرگونه حمله متعارف، پاسخی بسیار مخرب خواهد داد. بنابراین این «چتر» می‌تواند به ایران اجازه بیش‌تر و حمایت از گروه‌هایی مثل حزب‌الله و نیروهای مخالف در کشورهای مختلف عربی را بدهد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش حمله احتمالی اسرائیل به ایران...



 

گزارش حمله احتمالی اسرائیل به ایران

 

گزارش حمله احتمالی اسرائیل به ایران در صدر خبرهای روزنامه عربی جنگ فرسایشی هم هر چند ایران را متضرر خواهد کرد ولی به دلیل موقعیت سیاسی ، جغرافیایی و جمعیتی اسرائیل می تواند به نابودی این کلونی صهیونیست نشین بینجامد. دقیقا به همین دلیل است که اسرائیل در طول تاریخ خود همواره از جنگ های فرسایشی اجتناب کرده است.

گزارش یک مجله آمریکایی درباره احتمال بالای حمله نظامی اسرائیل به ایران در صدر خبرهای روزنامه های مهم عربی چاپ لندن قرار گرفت و برخی روزنامه های مهم عربی مانند الشرق الاوسط و القدس العربی نیز این گزارش را تیتر یک خود کردند.


به گزارش عصر ایران ، براساس ادعای یک مجله آمریکایی ، اسرائیل حتی بدون چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نظامی خواهد کرد.


برپایه گزارش مجله آمریکایی " آتلانتیک" ، اسرائیل در صورتی که به این نتیجه برسد که حمله نظامی تنها را ه توقف روند هسته ای ایران است حتی بدون چراغ سبز آمریکا هم به این اقدام دست خواهد زد .


"جفری گولدبرگ" در گزارشی در این مجله می نویسد: پس از مصاحبه و گفت وگو با 40 نفر از تصمیم گیران گذشته و حال در اسرائیل، آمریکا و تعدای از کشورهای عربی به این نتیجه رسیده است.


بنیامین نتنیاهو یکی از افرادی است که پیش از تصدی سمت نخست وزیری اسرائیل با او نیز مصاحبه طولانی شده است.


در گزارش مجله آتلانتک آمده است: اجماع نظر و احتمال بیش از 50 درصدی وجود دارد که می گوید اسرائیل قصد دارد حمله نظامی خود را علیه ایران تا پیش از ژوئیه آینده ( در یک سال آتی) انجام می دهد.


این گزارش ادامه می دهد: در صورت حمله نظامی اسرائیل به ایران، تل آویو به واشنگتن خواهد گفت که وجود ایران هسته ای بزرگترین تهدید برای موجودیت ملت یهود از زمان زمان هیلتر تاکنون است! اسرائیلی ها به آمریکا خواهند گفت که با حمله اسرائیل به ایران فرصت توقف برنامه هسته ای ایران حداقل به مدت سه تا پنج سال به وجود آمده است . اسرائیلی ها خواهند گفت که راه دیگری نداشته اند.


گولد برگ نویسنده این گزارش اضافه می کند: در مصاحبه با نتانیاهو، وی از اعلام برنامه زمانبندی شده برای تحرک اسرائیل در برابر ایران خودداری کرد . وی حتی مطلبی درباره اینکه به گزینه نظامی در برابر ایران فکر می کند یا خیر هم نگفت. اما مصاحبه ها و گفت وگو ها با دیگر مقامات اسرائیلی نزدیک به نتانیاهو او را به این استنتاج رساند که نتنایاهو معتقد است ایران نه تنها مشکل اسرائیل بلکه مشکل جهانی است لذا جهان می بایست به رهبری آمریکا با ایران مقابله کند!


در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: اسرائیل منتظر می ماند تا ببیند رئیس جمهور آمریکا در برابر روند هسته ای ایران چه می کند. اگر اسرائیل به این نتیجه برسدکه اوباما تحت هیچ شرایطی به ایران حمله نخواهد کرد پس آنگاه شمارش معکوس برای حمله نظامی یکجانبه اسرائیل علیه ایران شروع می شود.


در گفت وگوهای این روزنامه نگار آمریکایی با 40 مقام سابق و فعلی اسرائیل، آمریکا و کشورهای عربی پرسیده شده بود" آیا فرصتی برای حمله نظامی اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران در آینده ای نزدیک وجود دارد؟" اما هیچ کسی به این سوال پاسخ نداد.


مقامات اسرائیلی معتقدند ایران حداکثر سه سال با ساخت بمب اتمی فاصله دارد . این موضوع پیش از این توسط روبرت گیتس وزیر دفاع آمریکا تایید شده بود .

گیتس در نشست وزیران دفاع ناتو در ماه ژوئن گذشته گفته بود اکثر برآوردهای سازمان های جاسوسی نشان می دهد ایران در سه سال آینده به بمب اتمی دست پیدا خواهد کرد.


براساس پیش بینی این مجله آمریکایی ، جنگنده های اسرائیلی ممکن است در حمله احتمالی علیه تاسیسات هسته ای ایران از آسمان عربستان ، ترکیه، سوریه یا حتی عراق استفاده کنند.


این نشریه همچنین گفته است به احتمال بسیار اسرائیل در صورت حمله نظامی به ایران ، تاسیسات غنی سازی نطنز و قم ، مرکز تحقیقات هسته ای اصفهان و نیروگاه اتمی بوشهر و دیگر واحد های هسته ای این کشور را هدف قرار خواهد داد.


البته برخی از ژنرال های ارتش اسرائیل نیز گفته اند بهتر است بر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فشار وارد شود تا این کشور به جای اسرائیل، علیه ایران اقدام نظامی کند .


یکی از مقامات ارشد ارتش اسرائیل نیز گفته است: آمریکایی ها می توانند این اقدام را انجام دهند. در این صورت، حمله به ایران سختی کمتری خواهد داشت و این مسئله مهمی برای اسرائیل است .


در میان مقامات اسرائیلی برخی نیز هستند که می گویند حمله نظامی به ایران بسیار خطرناک است که می توان به "گابی اشکنازی" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اشاره کرد.

منابع متعددی نیز گفته اند که رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در امکان موفقیت حمله نظامی به ایران شک و تردید دارد.

برخی دیگر از مقامات ارتش اسرائیل هم نگرانی خود را از امکان تهدید موجودیت این رژیم در صورت حمله نظامی به ایران اعلام کرده اند.


همچنین بسیاری از مقامات کشورهای عربی که با این مجله آمریکایی مصاحبه کرده بودند، از رئیس جمهور آمریکا شکایت داشتند که آنها را از مقاصد خود در برابر ایران آگاه نمی کند و آرزوهای بلندپروازانه ایران را نادیده می گیرد.


براساس گزارش این مجله آمریکایی، بسیاری از سران کشورهای عربی معتقدند وضعیت آمریکا در خاورمیانه به تمایل این کشور برای مقابله با ایران بستگی دارد و اینکه حمله به تاسیسات هسته ای ایران به اندازه اشغال عراق، پیچیده نخواهد بود .


یکی از وزیران امور خارجه کشورهای عربی که نامش اعلام نشد نیز گفته است: این بحث و بررسی درباره حمله نظامی به ایران است . ما امیدواریم حملات کوچکی علیه شماری از تاسیسات هسته ای ایران صورت بگیرد. آمریکا می تواند به آسانی این اقدام را انجام دهد.


در همین حال بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر اسرائیل بداند حمله به ایران ، بدون عقوبت خواهد بود ، در به پرواز درآوردن هواپیماهای جنگی خود به سمت ایران حتی یک روز هم تاخیر نخواهد کرد . مع الوصف ، مهم ترین مانع حمله اسرائیل به ایران ، قدرت بازدارندگی ایران و واهمه از عواقب از حمله است.

ایران بر خلاف عراق که در ماجرای اوسیراک نتوانست پاسخ حمله نظامی اسرائیل را بدهد ، در مواجهه با هرگونه حمله ای ، شدیدترین آتش باری را بر بروی اسرائیل آغاز خواهد کرد و بدین ترتیب ، دو کشور وارد جنگی فرسایشی خواهند شد.


جنگ فرسایشی هم هر چند ایران را متضرر خواهد کرد ولی به دلیل موقعیت سیاسی ، جغرافیایی و جمعیتی اسرائیل می تواند به نابودی این کلونی صهیونیست نشین بینجامد. دقیقا به همین دلیل است که اسرائیل در طول تاریخ خود همواره از جنگ های فرسایشی اجتناب کرده است.

طولانی ترین جنگ تاریخ اسرائیل فقط 33 روز طول کشید که در نهایت با عقب نشینی ارتش اسرائیل در برابر حزب الله لبنان به اتمام رسید.../عصر ایران