اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

يقينا باهنر رييس كميسيون تلفيق خواهد شد



 

 

 

يقينا باهنر رييس كميسيون تلفيق خواهد شد

 

نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه خبر داد:

يقينا باهنر رييس كميسيون تلفيق خواهد شد


رضا عبدالهي موافق است كه از اين پس باهنر رياست كميسيون تلفيق را برعهده بگيرد/رياست باهنر بر كميسيون برنامه در گرو راي‌گيري از اعضاي اين كميسيون است/ احمدي‌نژاد براي دفاع از كليات برنامه پنجم به مجلس خواهد آمد.

محمدرضا باهنر كه تا كنون به عنوان نايب رئيس مجلس نمي‌توانست رياست كميسيون تلفيق را برعهده داشته باشد، رئيس كميسيون تلفيق بررسي برنامه پنجم توسعه خواهد شد.
محمدحسين فرهنگي نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به منع آيين‌نامه داخلي مجلس براي حضور همزمان يك نماينده در پست نايب رئيسي مجلس و رياست كميسيون تلفيق مجلس، اظهار داشت: به همين دليل تا كنون آقاي باهنر نايب رئيس كميسيون تلفيق بودند اما در اداره جلسات اين كميسيون نقش بسزايي داشتند.
وي با اشاره به تمايل رضا عبدالهي براي بركناري از رياست كميسيون تلفيق، ادامه داد: ايشان موافقند كه از اين پس آقاي باهنر به اداره جلسات تلفيق بپردازند. به اين ترتيب بنده يقين دارم كه رياست كميسيون تلفيق براي بررسي برنامه پنجم توسعه به آقاي باهنر تعلق خواهد گرفت.
نماينده تبريز در مورد برخي گمانه‌زني‌ها براي رياست باهنر در كميسيون برنامه و بودجه، خاطرنشان كرد: اگرچه آقاي باهنر تمايل دارند كه به عضويت دائم كميسيون برنامه درآيند؛ اما اينكه به رياست اين كميسيون برسند، در گرو برگزاري انتخابات هيات رئيسه در اين كميسيون است.
فرهنگي در پاسخ به اينكه آيا در جريان بررسي برنامه پنجم در كميسيون تلفيق و نهايتا صحن علني مجلس با رئيس جمهور ديدار خواهيد داشت يا نه؟، گفت: ممكن است در حين رسيدگي به اين برنامه، چنين اتفاقي بيفتد اما از هم اكنون دعوت خاصي صورت نگرفته است. البته رئيس جمهور در ابتداي بررسي برنامه پنجم در مجلس مي‌توانند به دفاع از كليات اين برنامه بپردازند.
عضو جديد هيات رئيسه مجلس از برگزاري نخستين جلسه هيات رئيسه در سومين سال فعاليت مجلس هشتم در روز دوشنبه هفته آينده خبر داد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
مستند شهید باهنر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رييس سازمان مديريت بحران گفت



رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: عدم تناسب مراکز مديريت بحران و امکانات امداد و نجات با گستردگي تلفات وصدمات پيش بيني شده در مخاطرات طبيعي، نيازمند برقراري توازن ميان امکانات ولجستيک هستيم. "مازيار حسيني" روز يکشنبه در سمينار يکروزه مديريت بحران و جايگاه آن در بخش توزيع برق در جمع مديران توزيع برق کشوري، افزود: ايران در رديف 10 کشور اول حادثه خيز جهان قرار دارد و در آسيا بعد از هند، بنگلادش و چين رتبه چهارم را دارد.


وي ادامه داد: سالانه چندين زلزله مخرب و يا سيلاب هاي ويرانگر و ساير سوانح طبيعي در ايران رخ مي دهد.

 

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در خصوص چالش هاي اين موضوع، گفت: متاسفانه با اين حال که مي دانيم در کشور زلزله خيز قرار داريم براي مقابله با آن خود را آماده نکرده ايم.

 

حسيني اظهار داشت: 40 نوع مخاطرات طبيعي در جهان شناسايي شده است که 31 نوع آن در ايران وجود دارد.

 

وي با اشاره به تحقيقي که دانشگاه شريف از سال 1970 تا 2003 در زمينه مخاطرات طبيعي انجام داده است، گفت: زلزله از نظر حجم کشته ها مقام اول بلاياي طبيعي را دارد و خشکسالي از جهت جمعيت تحت تاثير و از نظر حجم خسارات مالي زلزله، خشکسالي و سيل رتبه اول را دارند.

 

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تاکيد کرد: با توجه به تجربه چنين حوادثي نيازمند طراحي، برنامه ريزي، تامين امکانات و تامين اعتبار براي آمادگي در زمان برخورد با اين موارد هستيم.