اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ویزای فرودگاهی ایران برای 190 کشور



اخبار,اخباراجتماعی ,ویزای فرودگاهی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: طول زمان ویزای فرودگاهی را به یک ماه افزایش دادیم تا عموم تورها نیز بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

 مرتضی رحمانی موحد در حالی از صدور ویزای 30 روزه فرودگاهی خبر داد که ایران یکی از 3 کانون محبوب گردشگری معرفی شده است.

ویزای فرودگاهی، تسهیلات ویژه برای تجار و گردشگرانی است که می خواهند بدون برنامه ریزی خاصی یا بدون تور در ایران حضور پیدا کنند.


 اخبار اجتماعی  -  ایران


ویدیو مرتبط :
دیپورت پژوهشگر ایرانی از آمریکا به کشور با وجود داشتن ویزای معتبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشورهایی که ایران به اتباعش ویزای فرودگاهی نمی‌دهد



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,   ویزای فرودگاهی

در روز شنبه هفته جاری به نقل از سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان در سفرش به اصفهان خبری منتشر شد مبنی بر این که در مرکز نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها به‌ویژه در فرودگاه‌ها، ویزای 30 روزه برای 180 کشور جهان صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا ، روز دوشنبه نیز حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به بیان جزییات بیش‌تری در مورد این موضوع پرداخت و گفت که ایران در یک اقدام ملی تصمیم بر این گرفته که برای شهروندهای کشورهای مختلف جهان به جز 9 کشور ویزای فرودگاهی اعطا کند و این اقدام در راستای گسترش توریسم و شناساندن هر چه بیش‌تر ظرفیت‌های توریستی ایران صورت گرفته است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان از نام بردن کامل 9 کشور مورد اشاره خودداری کرد و فقط اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس جز این 9 کشور محسوب می‌شوند.

در این چارچوب خبرنگار ایسنا اطلاع پیدا کرد که در حال حاضر نام کشورهایی چون کانادا، افغانستان، پاکستان، هند، کلمبیا و عراق نیز جز این فهرست قرار دارند.

البته به نظر می‌رسد برخی دلایل مانند نداشتن روابط دیپلماتیک مستقیم و ناامنی برخی کشورهای مبدا دلیل این تصمیم باشد.


 اخبار اجتماعی  -  ایسنا