اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی شد



ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی

 ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی شد

سیف دارای دکترای تخصصی حسابداری و امور مالی است و از با سابقه ترین مدیران بانکی کشور ایران به شمار می رود.

 دکتر ولی الله سیف، با حکم رییس جمهور به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب شد.

سیف دارای دکترای تخصصی حسابداری و امور مالی است و از با سابقه ترین مدیران بانکی کشور ایران به شمار می رود. سیف، سالهای متمادی سکان مدیریت عامل بانک های مطرح کشور را در اختیار داشته است. می توان وی را از باسابقه ترین مدیران بانک های کشور، بعد از انقلاب اسلامی دانست.

سیف کیست؟
سیف از سال 1362 به سمت «رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملت» منصوب شد. وی بانک ملت را در دوره بحران ها و تحریم های اقتصادی بین المللی به خوبی مدیریت کرد.

 

کارنامۀ موفق وی در بانک ملت، موجب دعوت از وی برای مدیریت و سکانداری بانک های «صادرات، سپه و ملی» شد. سیف، بیش از 20 سال مدیریت عامل بانک های دولتی کشور را برعهده داشته است. تجربه گرانبهای وی در بانک های ایرانی موجب گشت تا از سال 1385 به مدت 5 سال «رئیس هیات مدیره و مدیرعامل فیوچر بانک در کشور بحرین» شود.


وی همچنین از سال1360 تا 1362 برای مدت 2 سال «مدیر مالی و عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران» و 2 سال نیز «معاون اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان» بوده است.


سیف، در حال حاضر «عضو هیات مدیره و مدیر عامل بانک کارآفرین» است و به طور همزمان عضو « شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی » و « نائب رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی » است.

وی «عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی» است. سیف، صاحب نظر و محققِ حوزه بانکداری اسلامی است. «شورای فقهی» مرکب از استادان و صاحب نظران و محققان حوزه و دانشگاه در بانک ملی ایران، با هدف تبیین و نهادینه سازی بانکداری اسلامی، به همت وی تشکیل شد. علاوه براین، وی هم اکنون، همانندگذشته، یکی از اعضای فعال شورای فقهی بانک مرکزی است.


وی همچنین نگارش و انتشار مقالات متعدد علمی- پژوهشی و علمی -ترویجی و تخصصی در حوزه های مختلف اقتصاد و بانکداری،نظام بانکی، بانکداری اسلامی، مشتری مداری و سلامت بانکی را در کارنامه علمی و دانشگاهی خود دارد.
در بیست و سومین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی، ولی اله سیف، مدیرعامل بانک کارآفرین، به عنوان چهره ماندگار صنعت بانکداری ایران معرفی شد./شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
سیف: بانک مرکزی در بازار ارز نظارت دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ولی الله سیف برای ریاست بانک مرکزی نهایی شد



ولی الله سیف برای ریاست بانک مرکزی

 ولی الله سیف برای ریاست بانک مرکزی نهایی شد

تا کنون از مسعود نیلی، ولی الله سیف و عبدالناصر همتی به عنوان گزینه ‌های مطرح برای تصدی این سمت نام برده می‌شد که براساس آخرین خبرها سیف به عنوان گزینه نهایی انتخاب شده است.

براساس آخرین خبرها انتخاب ولی الله سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی قطعی شده است.
به گزارش فارس، شنیده‌ها حاکی است رئیس جمهور حکم ولی الله سیف را برای سمت رئیس کلی بانک مرکزی صادر کرده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر رئیس کل بانک مرکزی تنها حلقه مفقوده تیم اقتصادی دولت است که با انتصاب ولی الله سیف مدیر با سابقه سیستم بانکی تیم اقتصادی دولت جدید کامل می‌شود.

بر اساس این گزارش تا کنون از مسعود نیلی، ولی الله سیف و عبدالناصر همتی به عنوان گزینه ‌های مطرح برای تصدی این سمت نام برده می‌شد که براساس آخرین خبرها سیف به عنوان گزینه نهایی انتخاب شده است.

ولی الله سیف متولد 1331 و دارای دکترای حسابداری و امور مالی از دانشگاه علامه طباطبایی است.

از سوابق مهم وی علاوه بر مدیرعامل فعلی بانک کارآفرین می‌توان به عضویت در هیات مدیره بانک سپه، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صادرات، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک سپه، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل فیوچر بانک در بحرین، عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک کارآفرین و عضو شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. /فارس