اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ولایتی: غرب از فرصت روحانی استفاده کند/ادبیاتی که در دوره احمدی نژاد داشتیم،مفید نخواهد بود



اخبار,ولایتی در گفتگو با آسوشیتد پرس

ولایتی در گفتگو با آسوشیتد پرس: غرب از فرصت روحانی استفاده کند

ولایتی : ظریف یک دیپلمات حرفه ای و یک مذاکره کننده خوب است و تجربه ای بسیار خوب و کارآمد در حوزه دیپلماسی دارد. با انتصاب ظریف در وزارت خارجه ما امیدواریم که در نهایت نه تنها بر سر موضوع هسته ای بلکه در سایر موضوعات منطقه ای نیز به توافق برسیم.

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل مقام رهبری گفت که امیدوار است با فرصت شناسی غرب از  حضور دکتر روحانی در ریاست جمهوری و نیز تغییر برخی رویکردها و شیوه های دولت گذشته از سوی دولت جدید ایران، ایران و غرب بتوانند اختلافات خود را در زمینه پرونده هسته ای حل و فصل کنند.

به گزارش عصر ایران ولایتی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن ابراز امیدواری در این زمینه گفت:" انتخاب روحانی می تواند یک فرصت برای آزمایش حسن نیت غرب باشد... آنها (غرب) باید از این فرصت استفاده کنند."

ولایتی افزود:" ادامه روند و ادبیاتی که در گذشته (دوره احمدی نژاد) داشتیم به نظر من مفید نخواهد بود. ما  باید با یک زبان متفاوت سخن بگوییم. هدف ما همان هدف قبلی است اما زبان و لحن ما باید تغییر کند."

ولایتی با اشاره به اینکه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اصول از سوی رهبری نظام تعیین می شوند و دولت ها تنها برای روش های اجرا سازی این اصول برنامه ریزی و طراحی می کنند ، افزود:" غرب باید بداند که تصمیم نهایی در زمینه مساله هسته ای با رهبری است و مساله مطرح پس از انتخاب روحانی در حال حاضر تغییر سیاست ها از منظر تاکتیک ها و تکنیک ها است."

وزیرخارجه اسبق ایران در این گفتگو تاکید کرد که در دوره جدید مذاکرات ایران و 1+5 ، ایران می تواند علاوه بر گفتگوی جمعی به مذاکرات دو به دو با هر یک از اعضای 1+5 از جمله آمریکا بپردازد.



ولایتی در زمینه گفتگوی دو جانبه با آمریکا گفت:" اگر رفتار آمریکا تغییری نکرده و آن چیزی باشد که تا کنون بوده من فکر نمی کنم چنین اتفاقی رخ دهد. آنها باید در موضع و رفتار فعلی خود تجدید نظر کنند ؛ انها فکر می کنند که هنوز ابر قدرت هستند."

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این گفتگو موضوع تعلیق کامل غنی سازی از سوی ایران را رد کرد و گفت که ایران چنین پیشنهادی را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد.

ولایتی در باره محمد جواد ظریف  وزیر خارجه جدید ایران نیز گفت:" ظریف یک دیپلمات حرفه ای و یک مذاکره کننده خوب است و تجربه ای بسیار خوب و کارآمد در حوزه دیپلماسی دارد. با انتصاب ظریف در وزارت خارجه ما امیدواریم که در نهایت نه تنها بر سر موضوع هسته ای بلکه در سایر موضوعات منطقه ای نیز به توافق برسیم."/عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
کنایه ولایتی به احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار احمدی نژاد و ولایتی با حسن روحانی



اخبار,دیدار احمدی‌نژاد با حسن روحانی

احمدی‌نژاد با حسن روحانی دیدار کرد

دقایقی پیش محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب مردم دیدار کرد و پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم را تبریک گفت.

احمدی‌نژاد در این دیدار برای حسن روحانی در اداره امور کشور آرزوی موفقیت کرد.

این دیدار پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران و عکاسان انجام شد.

احمدی‌نژاد را در این دیدار، غلامحسین الهام سخنگوی دولت و سیدحسن موسوی رییس دفتر رییس‌جمهور همراهی کردند.

 

پس از دیدار با رییس‌جمهور منتخب مردم
ولایتی: روحانی می‌تواند امور کشور را به خوبی پیش ببرد/مردم به دولت آینده کمک کنند
علی‌اکبر ولایتی صبح امروز بعد از دیدار با حسن روحانی که در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد، گفت: آقای روحانی با تجاربی که در حوزه‌های مختلف دارند می‌توانند امور کشور را به خوبی با کمک مردم به پیش ببرند.
ولایتی در جمع خبرنگاران ادامه داد: با توجه به انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس‌جمهور منتخب از سوی مردم، لازم بود که با ایشان دیداری داشته باشیم.

در این دیدار برای ایشان آرزوی موفقیت کردیم و با توجه به تجربه‌ای که ایشان در حوزه‌های مختلف دارند این امید وجود دارد که بتوانند با کمک مردم امور را به پیش ببرند.
وی افزود: از مردم این توقع می‌رود که به دولت کمک کنند. مردم باید بدانند که در اینجا کار خاتمه نیافته است و باید به دولت در پیشبرد امور کمک کنند، همان‌طور که با مشارکت گسترده خود در انتخابات حماسه سیاسی را ایجاد کردند.
به گزارش ایسنا، در ادامه این پرسش مطرح شد که "با توجه به اینکه برخی رسانه‌ها احتمال داده‌اند شما جایگزین جلیلی در شورای عالی امنیت ملی باشید، آیا پیشنهادی به شما در مورد حضور در دولت داده شد؟" که ولایتی به این پرسش پاسخ نداد./ایسنا