اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی گوشی موبایل جلیقه ضدگلوله می شود +عکس



وقتی گوشی موبایل جلیقه ضدگلوله می شود +عکس

سالانه افراد زیادی هستند که بر اثر امواج تلفن همراه دچار مشکلات و بیماری های مختلف می شوند از این رو تلفن همراه می تواند وسیله ای کشنده و مخرب برای سلامتی انسان باشد اما به هر ترتیب می تواند در شرایط سخت به کمک انسان آید.

گوشی موبایل,جلیقه ضدگلوله

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، تلفن های هوشمند و همراه از جمله دستگاه هایی هستند که همیشه در جیب کت یا شلوار می توان آن ها را پیدا کرد چرا که باید دسترسی باشد. همین محل قرار دادن تلفن همراه می تواند سرنوشت مرگ و زندگی انسان را تغییر دهد.

یک کارگر پمپ بنزین در آمریکا جان خودش را مدیون تلفن همراهی است که در جیب تی شرت قرار داده بود. چند روز پیش، دو سارق برای خالی کردن دخل پمپ بنزین وارد ایستگاه می شوند ولی بعد از آنکه نتوانستند چیز خاصی بدزدند یک تیر به کارگر بیچاره زندند و از محل حادثه گریختند.

پس از شلیک گلوله سارقین خیال میکردند کارگر پمپ بنزین مرده است اما غافل از آنکه تلفن همراه او توانسته بود تیر را مهار کرده و حالا سالم و سرحال به زندگی خود ادامه می دهد. این کارگر تلفن همراه خود را درون جیب لباسش گذاشته بود که مانع از عبور گلوله شد.

پلیس منطقه فلوریدا اعلام کرده است که این کارگر در حال حاضر تنها از مشکلات درونی رنج می برد و گلوله ضربه سختی به ستون فقرات و قفسه سینه او وارد کرده است همچنین دوربین های امنیتی چهره سارقین را نشان داده است و پلیس به دنبال دستگیری آنها است. /باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
جلیقه ضدگلوله مایعی که مقاوم تر از جلیقه های عادی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان سعودی: زندان به دلیل نگهداری عکس در گوشی موبایل



قانون جدید عربستان سعودی,عربستان سعودی,تظاهرات ضددولتی درعربستان

عربستان سعودی: زندان به دلیل نگهداری عکس در گوشی موبایل

حضور در سه تظاهرات ضددولتی، داشتن عکس هایی در مخالفت با پادشاهی عربستان سعودی و رهبران آن در گوشی موبایل از جمله اتهامات این افراد است.

یک دادگاه عربستان سعودی دو شهروند شیعه این کشور را به دلیل حضور در تظاهرات اعتراض آمیز به تحمل 8 و 9 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش "ایران دیپلماتیک" به نقل از به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دو نفر در تظاهرات اعتراض آمیز در شهر العوامیه در منطقه شیعه نشین القطیف در شرق عربستان سعودی شرکت کرده بودند.

 

نخستین متهم به دلیل حضور در سه تظاهرات ضددولتی در شهر العوامیه و داشتن عکس هایی در مخالفت با پادشاهی عربستان سعودی و رهبران آن در گوشی موبایلش و پنهان کردن اطلاعات خود درباره شماری از افراد مخالف رهبران عربستان سعودی و فعالیت های آن در زمینه توزیع اطلاعیه ها و بطری های آتشین به 8 سال زندان محکوم شده است.

 

اتهامات نفر دوم هم اینگونه بیان شده است: حضور در بیشتر تظاهرات در قطیف، ورود به سایت های اینترنتی مخالف حکومت با هدف مشارکت، پیگیری و نوشتن عبارت های تحریک کننده علیه ولی امر در کشور و توهین به آنها و درخواست آزادی زندانیان محکوم شده در پرونده انفجار الخبر.

 

این دو متهم درخواست تجدید نظر در حکم صادر شده خود کرده اند.

منطقه القطیف همزمان با اعتراضات 2011 بحرین با تظاهرات اعتراض آمیزی روبه رو بود که در سال 2012 به سرعت گسترش یافت و منجر به کشته شدن 10 نفر شد.

 

منطقه نفتخیز شرق عربستان سعودی محل زندگی شیعیان این کشور است. شیعیان حدود 10 درصد از جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می دهند اما نسبت به رفتار تبعیض آمیز سیاسی، مذهبی، اجتماعی و اقتصادی دولت مرکزی ریاض اعتراض دارند.

شیعیان عربستان سعودی همچنین از به حاشیه راندن خود توسط دولت مرکزی این کشور و به ویژه از سمت های ارشد اداری و نظامی انتقاد می کنند.

 

سازمان های حامی حقوق بشر می گویند از زمان آغاز روند "بهار عربی" در بهار سال 2011 تاکنون نیروهای امنیتی عربستان سعودی بیش از 600 نفر را دستگیر کرده بودند اما اکثریت آنها آزاد شده اند./ایران دیپلماتیک