اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت هوا در پنجشنبه و جمعه آخر سال ۹۴/ ۹ استان برفی و ۷ استان بارانی است/ جاده چالوس بسته شد



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,هواشناسی

 کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز اکثر مناطق کشور با کاهش دما مواجه می شوند، گفت: پدیده گردوغبار در غرب و جنوب غرب کشور رخ می دهد.

مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت هوا در پنج شنبه و جمعه آخر سال گفت: با نفوذ جریانات شمالی در استان های شمال کشور و سواحل خزر دمای هوا در سه استان شمالی کاهش محسوسی می یابد. همچنین در برخی از ساعات روز دریای خزر مواج است.

وی با اعلام اینکه هوای تهران در روز پایانی هفته نیمه ابری و بارانی است،گفت:حداکثر دما در پایتخت به 12 درجه و حداقل دما به 6 درجه می رسد.

به گفته این کارشناس هواشناسی بارش باران در جنوب و جنوب شرق کشور از صبح امروز آغاز می شود. البته مناطق غربی و جنوب غرب کشور از امروز شاهد پدیده گردو خاک خواهند بود.

9 استان برفی و 7 استان كشور بارانی است/انسداد محور كرج - چالوس
باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور به تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور پرداخت.

سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور گفت: طبق آخرین اخبار دریافتی مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور هم اکنون در تمامی راه‌ها و محورهای موصلاتی کشور وضعیت ترافیكی عادی و روان گزارش شده است.

وی بیان کرد: بر همین اساس دراستان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی،خراسان رضوی در اكثرمحورها، اردبیل محورهای اردبیل _ خلخال و سرچم و اردبیل _ سراب و اسالم _ خلخال ،خراسان شمالی محورهای چمن بید - جنگل گلستان و بجنورد _ اسفراین ،گیلان محورهای آستارا _ اردبیل و اسالم _ خلخال ،كرمانشاه محورهای پاوه و سنقر ،كردستان محورهای دیواندره ، سقز و مریوان ،،همدان گردنه اسد آباد بارش برف گزارش شده و در استان های گیلان، كرمانشاه ، مازندران،گلستان،همدان در اكثرمحورها ، اردبیل محور پارس آباد ، قزوین محور قزوین _ همدان بارش باران اعلام شد .استا ن خراسان شمالی اكثرمحورها مه گرفتگی همراه با كاهش دید گزارش شده و در سایر جاده‌ها و معابر کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.

رحمانی در پایان عنوان کرد: محورهای شمشک - دیزین، پونل-خلخال کماکان تا اطلاع ثانوی مسدود است.ضمنا محور كرج - چالوس به دلیل بارش برف و كولاك مسدود شد.


 اخبار اجتماعی  -  میزان 


ویدیو مرتبط :
بررسی وضعیت نشر کتاب در استان خراسان 1373-‎1377 و ترمیم وضعیت مطلوب.- شکویی علی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/دمای 17 استان به زیر صفر می‌رسد



اخبار,اخبار اجتماعی,هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/دمای 17 استان به زیر صفر می‌رسد

مدیر کل پیشگیری و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تشریح آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی دو روز آینده از ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی دو روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و دمای هوا نیز افزایشی نسبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش دما از روز شنبه در سواحل شمالی کشور محسوس تر خواهد بود، افزود: در برخی از مناطق سواحل غربی دریای خزر نیز وزش باد گرم پیش بینی شده است.

مدیر کل پیشگیری و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز یکشنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور با ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد شروع شده و تا اواخر وقت روز یکشنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

وظیفه با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها در روز جمعه کمینه دمای 17 استان کشور به زیر صفر خواهد رفت، اظهار کرد: در این بین استان چهارمحال و بختیاری با دمای 9- به عنوان سردترین استان کشور و خوزستان و هرمزگان با بیشینه دمای 23 درجه سانتی گراد گرمترین استان‌های کشور در روز جمعه خواهند بود.

وی درباره آخرین وضعیت جوی در تهران نیز گفت: بر این اساس برای تهران در روزهای جمعه و شنبه به ترتیب بیشینه دمای 13 و 14 درجه و کمینه دمای 3 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی شده و آسمان این استان نیز در روز جمعه صاف و در پاره‌ای از نقاط با غبار صبحگاهی همراه خواهد بود.

اخبار اجتماعی - ایسنا