اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت دانایی‌فر را پیگیری می‌کنیم/پناهندگی دانایی‌فر را تایید نمی‌کنیم



اخبار,اخبار  اجتماعی, دانایی‌فر


 اخبار اجتماعی - بروجردی: وضعیت دانایی‌فر را پیگیری می‌کنیم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون وضعیت جمشید دانایی‌فر یکی از پنج مرزبان گروگان گرفته شده توسط جیش‌العدل را پیگیری خواهد کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار ضد و نقیض منتشره مبنی بر پناهنده شدن دانایی‌فر به آمریکا، اظهار کرد: آنچه وزیر کشور اعلام کرده بود عدم تایید این خبر بود اما ما هنوز خبر نهایی را در این باره نداریم و بنا داریم وضعیت دانایی‌فر را پیگیری کنیم.

وی درباره اعلام گروهک جیش‌العدل مبنی بر به شهادت رساندن گروهبان دانایی‌فر، افزود: نظر کمیسیون امنیت ملی از روز اول این بود که موضوع کاملا مبهم است و ما هیچ وقت کشته شدن دانایی‌فر را تایید نکردیم زیرا اطلاعات اولیه‌ای که داشتیم هم این بود که موضوع مبهم است و برای روشن شدن واقعیت نیاز به زمان است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد که وزیر کشور با توجه به اینکه مسئول امنیت کشور است، مسئولیت مستقیم در این باره دارد.

به گزارش ایسنا، پنج مرزبان ایرانی بهمن ماه سال گذشته توسط گروهک جیش‌العدل ربوده و به خاک پاکستان منتقل شدند و در فروردین ماه چهار نفر از آنها به کشور بازگردانده شدند اما گروهک جیش‌العدل اعلام کرده بود گروهبان دانایی‌فر را به شهادت رسانده است.


                                               .......................................


احمدی مقدم: پناهندگی دانایی‌فر را تایید نمی‌کنیم

احمدی‌مقدم همچنین در مورد آخرین اخبار مربوط به پناهندگی جمشید دانایی‌فر گفت: هیچ اطلاع و دلیلی برای تایید این مساله نداریم و از رسانه‌ها می‌خواهم که این مسئله را دامن نزنند تا موجبات ناراحتی و آسیب روحی خانواده این فرد نشود.

فرمانده نیروی انتظامی از بکارگیری 31 هزار پلیس برای پوشش انتظامی و ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش ایسنا، ‌سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه جلسه هماهنگی انتظامی - ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته یک میلیون زائر برای زیارت امام خمینی(ره) به تهران سفر خواهند کرد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 20 هزار دستگاه اتوبوس و هزاران دستگاه خودروی سواری برای حضور در مراسم ارتحال وارد تهران خواهند شد.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت زائران از مبدا تا مقصد و پس از آن در مسیر بازگشت را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: 31 هزار پلیس در نیروی انتظامی پوشش مراسم ارتحال امام را بر عهده دارند.

فرمانده ناجا با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته فیمابین فرماندهی انتظامی البرز، غرب و شرق استان تهران و همچنین تهران بزرگ گفت: علاوه بر واحدهای امدادی و درمانی مستقر در اطراف حرم، سپاه و بسیج نیز گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفته‌اند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه برای اتوبوس‌ها، بروشور،‌ مسیر تردد و ساعت‌های حرکت داده شده است گفت: همچنین به تمام زائران بروشورهایی برای راهنمایی در حین مسیر داده خواهد شد تا حین تردد و در مسیر بازگشت گم نشوند و با این حال راهنمایان ویژه‌ای پیش‌بینی شده است تا اگر کسی مسیرش را فراموش کرد نسبت به راهنمایی آن اقدام کنند.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر فاصله طولانی برخی پارکینگ‌ها با حرم گفت: شهرداری تهران ون‌هایی را پیش‌بینی کرده است تا فاصله حرم تا پارکینگ نسبت به جابجایی مسافران اقدام خواهد شد.

احمدی‌مقدم همچنین با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌های لازم از سوی پلیس آگاهی مبنی بر عدم وقوع سرقت در مراسم ارتحال صورت گرفته است، گفت: علاوه بر برپایی ایستگاه‌های آشکار و محسوس، ماموران به صورت پنهان و نامحسوس شناسایی عوامل مشکوک،‌ چهره زنی و سیستم پلاک خوانی را برای افزایش امنیت حداکثری به کار خواهند گرفت و از مردم درخواست می‌شود تا با پلیس همراهی کنند چرا که اقدامات پلیس برای تامین امنیت آنهاست.

به گفته فرمانده ناجا سال گذشته جرایم محدوده حرم مطهر به یک سوم کاهش یافت و امسال نیز بنا بر تدابیر اندیشیده شده این عدد کاهش خواهد یافت.

احمدی‌مقدم همچنین در مورد آخرین اخبار مربوط به پناهندگی جمشید دانایی‌فر گفت: هیچ اطلاع و دلیلی برای تایید این مساله نداریم و از رسانه‌ها می‌خواهم که این مسئله را دامن نزنند تا موجبات ناراحتی و آسیب روحی خانواده این فرد نشود.

وی همچنین در مورد فرار اراذل و اوباش و سارقان از تهران به شهرهای اطراف پایتخت گفت: با راه اندازی دو فرماندهی غرب و شرق استان تهران و همچنین تقویت آنها این مسئله کنترل شده است و این گونه نیست که طرح‌های انتظامی تهران بزرگ سبب فرار اراذل و اوباش به حاشیه شده است.
 اخباراجتماعی - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
شهید دانایی فر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهادت «دانایی فر» مرزبان به گروگان گرفته‌شده تایید شد/ آخرین خبر از وضعیت چهار مرزبان دیگر



اخبار,جمشید دانایی فر,شهادت جمشید دانایی فر

 

اخبار سیاسی - شهادت «دانایی فر» مرزبان به گروگان گرفته‌شده تایید شد/ ۴مرزبان دیگر در سلامت هستند

یک منبع آگاه خبر شهادت جمشید دانایی فر یکی از 5 مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس ، متاسفانه خبر کشته شدن یکی از 5 مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

وی با تائید این خبر که مرزبان به شهادت رسیده  «جمشید دانایی‌فر» است، اظهار داشت در حال حاضر 4 مرزبان دیگر در سلامت هستند.

پیش از این فارس به نقل از منابع آگاه در پاکستان اعلام کرد که جیش العدل یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است.

برپایه این خبر علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با فارس خبر شهادت جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

به گزارش فارس گروهک تروریستی جیش العدل یک‌شنبه شب در بیانیه‌ای در وبلاگ خود مدعی شد جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است.

این گروه  در بیانیه‌ خود 10 روز برای برآورده شدن خواسته‌های خود مبنی بر آزادی برخی تروریست‌ها، به مسئولان مهلت داده‌اند و مدعی شده‌اند در غیر این صورت یکی دیگر از گروگان‌ها را به شهادت خواهد رساند.

گفتنی است 5 مرزبان ایرانی 19 بهمن ماه سال 1392 در منطقه مرزی مشترک با پاکستان از سوی گروه تروریستی جیش العدل به اسارت گرفته شدند.

 

تکمیلی:

سخنگوی وزارت کشور: شهادت مرزبان ایرانی تأیید شد

سخنگوی وزارت کشور گفت که منابع محلی خبر شهادت مرزبان ایرانی را تأیید کردند.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس درباره شهادت یکی از مرزبانان ایرانی اظهار داشت: منابع محلی خبر شهادت مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌‌العدل را تأیید کردند.

اخبار سیاسی - فارس