اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت خرید و فروش خودروهای دست دوم در بازار



اخبار ,اخبار اقتصادی , خرید و فروش خودروهای دست دوم

اخبار اقتصادی - وضعیت خرید و فروش خودروهای دست دوم در بازار

با وجود قیمت‌های جدید خودرو که نسبت به گذشته افزایش داشته، بازار خودروهای دست دوم رونق یافته است. در این بین، هستند کسانی که به ورق زدن صفحه نیازمندی‌ روزنامه یا سرزدن به مراکز فروش خودروهای کارکرده علاقه‌ای ندارند و روبروی رایانه می‌نشینند و با یک شربت خنک در دست، در سایت‌های عرضه خودروهای دست دوم به دنبال خودروی مورد نظر می‌گردند. 

به گزارش ایسنا، اینجا از گرما و ازدحام مراکز خرید خودرو خبری نیست؛ آقا رحمان پشت رایانه‌اش نشسته و سایت فروش خودروهای دست دوم را بالا و پایین می‌کند. پراید مدل 85 اش را تازه فروخته و دنبال یک پژوی 405 دو - ‌سه سال کارکرده تمیز می‌گردد. توی سایت همه جور خودرویی با کارکرد کم و زیاد وجود دارد. رنگ عنابی یکی از پژوها چشمش را گرفته؛ مدل 90 است تمیز، کارکرد کمی هم دارد. با موبایل مالک تماس می‌گیرد. مالک می‌گوید که سند دست اول است و فقط به مصرف‌کننده می‌فروشد. قرار می‌گذارند تا ماشین را از نزدیک ببیند ...
 
روزانه حدود 350 خودروی نو و دست دوم توسط مالکان این خودروها در پرتال جامع خودرو کشور به آدرس اینترنتی www.iranecar.com به خریداران عرضه می‌شوند. میرزایی مدیر ارتباطات این پرتال با اعلام این مطلب می‌گوید: از ابتدای راه‌اندازی پرتال تا امروز بالغ بر 600 هزار دستگاه خودروی دست دوم از داخلی و ارزان قیمت گرفته تا خارجی و گران قیمت در این پرتال به طور رایگان ثبت و به خریداران عرضه شده است.
 
مشتریان می‌توانند به تفکیک مدل، سال تولید، رنگ، قیمت و کارکرد خودروها برای پیدا کردن ماشین دست دوم مورد نظر اقدام کنند و پس از پیداکردن مدل مورد نظر با تلفن مالک تماس گرفته و یا با ایمیل وی مکاتبه کنند.
 
میرزایی می‌گوید: بیشترین خودروی داخلی معامله شده تاکنون در این سایت پراید و پژو بوده‌اند اما نمونه‌هایی مانند مرسدس بنز، کیا، هیوندای و ب.ام.و کارکرده با قیمت های نجومی هم در این سایت معامله می‌شود.
 
او معتقد است مهمترین مزیت خرید اینترنتی خودروهای دست دوم اولا دسترسی مستقیم و بی واسطه خریدار به فروشنده و ثانیا، حجم کامل اطلاعات ارائه شده در اینترنت از خودروی مورد نظر است به‌گونه‌ای که گویا مشتری از نزدیک خودرو را ملاحظه می‌کند.
 
امکان ثبت رایگان کلیه اطلاعات خودرو بدون محدودیت، امکان درج عکس با کیفیت خودرو از تمامی زوایا، انتخاب نحوه خرید نقدی یا اقساطی، امکان جزئیات کامل از شرایط بیمه خودرو و لوازم و وسایل اضافی، امکان درج چندین شماره تماس و نیز امکان درج ایمیل و مکاتبه سریع اینترنتی، از مهمترین جذابیت‌های این پرتال است.
 
صراف زاده از کسانی است که خودروی خود را در پرتال مذکور عرضه کرده است. او می‌گوید: یک بار برای فروش پژو 206 صندوقدار V9 به صفحه نیازمندی‌های روزنامه آگهی دادم. برای چند کلمه کلیشه‌ای مبلغ قابل توجهی از من گرفتند. بعد هم اغلب تماس گیرندگان دلال بودند و من دائما تاکید می‌کردم که فقط به مصرف کننده می‌فروشم.
 
وی می‌افزاید: حوصله رفتن به مراکز خرید را نداشتم. برای همین به پرتال iranecar رفتم که یکی از دوستانم به من معرفی کرده بود و مشخصات ماشین را در ان درج کردم. ساعتی بعد اولین تماس شروع شد. همه مصرف کننده بودند و نه دلال. با دو نفر قرار گذاشتم و خیلی زود ماشین را به قیمت مناسبی فروختم.
 
بر اساس آمارهای موجود، حجم ریالی حاصل از فروش اینترنتی خودروهای نو از طریق پرتال جامع خودرو کشور از ابتدا تا کنون رقمی بالغ بر 238 هزار میلیارد ریال بوده است.
 
جالب اینکه بسیاری از دارندگان حواله یا خودروهای نو و صفر کیلومتر نیز سعی دارند خودروی خود را از طریق پرتال اینترنتی به فروش برسانند. "قربانی" مالک اصفهانی یک سمند صفرکیلومتر که تازگی خودرو را از کارخانه دریافت و آگهی آن را در پرتال به ثبت رسانده، می‌گوید: برای این آگهی هیچ هزینه‌ای نداده‌ام و محدودیت مکانی و زمانی هم برای آن وجود ندارد.از سایت فقط مشتری واقعی زنگ می‌زند خودرو را به قیمت واقعی و حق دلالی هم نمی‌دهم.
 
عدم پرداخت حق دلالی برای خریداران خودروهای دست دوم هم مزیت مهمی محسوب می‌شود که بسیاری از خریداران خودرو بر این نکته بعنوان یکی از علتهای اصلی مراجعه به پرتال خودرو اشاره می‌کنند.
 
حسین پور خریدار یک هیوندای شاسی بلند است. او که با فروشنده معامله را تمام کرده می‌گوید: اگر همین خودرو را در عباس‌آباد معامله می‌کردم باید چند میلیون تومان به نمایشگاه واسطه می‌پرداختم. حالا این پول توی جیبم است! 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خرید و فروش کارت معاینه فنی خودروهای سنگین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکانه‌های قیمتی در بازار خودروهای دست دوم/ بازار داغ خرید و فروش‌های نوروزی



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت روز خودرو


اخبار اقتصادی - تکانه‌های قیمتی در بازار خودروهای دست دوم/ بازار داغ خرید و فروش‌های نوروزی

 با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و رونق خریدهای نوروزی مردم، بازار خودروهای دست دوم نیز روزهای پر جنب و جوشی را تجربه می کند و خرید و فروش‌های خودروهای نو و کارکرده در بازار رونق گرفته است.

به گزارش مهر، بهمن هم از نیمه گذشت و تقریبا روزهای پایانی سال با سرعت زیادی می گذرند. در این میان آن چه که بازار این روزها را از سایر ایام سال متمایز می کند، جنب و جوش گسترده مردم برای خرید و فروش و نونوار کردن بخش های مختلف زندگی شان است. در این میان خودرو نیز در این جنب و جوش، سهم زیادی دارد و بسیاری از مردم اگر خودرو ندارند، خودرو می خرند و اگر هم دارند و توانایی مالی شان نیز به گونه ای باشد که آن را تبدیل به احسن کنند، حتما این کار را خواهند کرد.

بر همین اساس است که هم اکنون بازار آگهی های خودرو داغ است و مردم نیز مشتاقانه در این بازار به جست و جوی خودروی مورد نظر خود می پردازند. البته شاید از جمله دلایل اصلی این جنب و جوش را بتوان در گران بودن خودروهای نو دانست و البته برخی محدودیت های فروش اعمال شده از سوی خودروسازان بر روی خودروهای مورد علاقه مردم است.

به هرحال، اکنون همه تلاش دارند تا به نوعی تغییر و تحولی در خودروهای خود ایجاد کنند و اگر توانایی اش را داشته باشند، نوع بهترش را خریداری کنند یا حداقل در همان نوع خودرویی که دارند، نمونه ای با سال ساخت کمتر پیدا کنند. به هرحال همین رونق خرید و فروش سبب بالا رفتن قیمتها نیز شده است چراکه مطابق با اصل عرضه و تقاضا، هر گاه تقاضا برای یک کالا بالا رود، به تناسب اگر عرضه نباشد، قیمت حتما افزایش خواهد یافت و این واقعیت کنونی بازار خودرو است چراکه تولید اگرچه افزایش یافته است، اما هنوز پاسخگوی کل نیاز بازار نیست.

هم اکنون قیمت یک سمند ال ایکس نقره ای دوگانه سوز بدون تصادف 24 میلیون و 800 هزار تومان قیمتگذاری شده است. یک خودروی 206 تیپ 5 هم که مدل 90 است و البته کارکرد بسیار پایینی دارد، به قیمت 31 میلیون تومان از سوی فروشنده قیمتگذاری شده است.

یک دستگاه پراید سال 84 نیز دو گانه سوز با 200 هزار کیلومتر کارکرد نیز 9 میلیون و 800 هزار تومان قیمتگذاری شده است. همچنین قیمت رانا آخر سال 91 نیز با 22 هزار کیلومتر کارکرد 28 میلیون و 800 هزار تومان از سوی فروشنده قیمتگذاری شده است.

پراید 131 اس ایکس نیز که مدل آخر 90 است و 41 هزار کیلومتر کارکرد دارد، به قیمت 16 میلیون و 400 تومان قیمتگذاری شده است. همچنین قیمت یک دستگاه زانتیا مدل 85 با کارکرد 170 هزار کیلومتر نیز 37 میلیون تومان قیمتگذاری شده است.

یک دستگاه رنو پی کی مدل 83 با 140 هزار کیلومتر کارکرد نیز به قیمت 6 میلیون تومان به فروش می رسد. یک دستگاه هیوندایی آوانته مدل 91 با 37 هزار کیلومتر کارکرد نیز به قیمت 67 میلیون تومان به فروش می رسد.

بازار خودروهای گرانقیمت نیز به همین ترتیب است. هم اکنون قیمت یک دستگاه خودروی سانتافه بادمجانی 2008 که به گفته فروشنده صد هزار کیلومتر راه رفته است، 98 میلیون تومان است. ضمن اینکه ماکسیما تولید 83 نقره ای رنگ نیز که دارای مانتیتور، سنسور و دوربین دنده عقب بوده و 134 هزار کیلومتر راه رفته است به قیمت 51 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت یک دستگاه ال 90 مدل 87 با 101 هزار کیلومتر کارکرد نیز 20 میلیون و 800 هزار تومان قیمتگذاری شده است. تیبا اس ایکس مدل آخر 90 نیز 42 هزار کیلومتر کارکرد 20 میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

یک دستگاه ام وی ام ایکس 33 نیز که مدل 92 است و تنها 4 هزار کیلومتر راه رفته 57 میلیون تومان به فروش می رسد.
اخبار اقتصادی - مهر