اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت جوی هوای کشور در آخر هفته


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه با اشاره به آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: طی روز چهارشنبه بارش باران و برف در شمال غرب و شمال شرق کشور پیش‌بینی می شود و در سایر نواحی نیمه شمالی کشور انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

وی با اشاره به افزایش میزان بارش باران و برف در روز پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه و ارتفاعات البرز، گفت: بارش باران و برف در روز جمعه در شرق خزر، شمال شرق و شرق و برخی مناطق مرکزی ادامه خواهد یافت و در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و روز جمعه دریای عمان و همچنین دریای خزر از پنج شنبه شب و روز جمعه مواج پیش‌بینی می شود.

به گفته وی از جمعه بعدازظهر و طی روز شنبه پدیده غالب در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهد بود که می تواند در پاره ای نقاط موجب گردوخاک و کاهش دید افقی می شود.

مدیرمرکز پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه وضعیت آسمان تهران در روز پنجشنبه ابری و بارش پراکنده در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: حداقل و حداکثر دمای آن نیز 3 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین در روز جمعه آسمان پایتخت نیمه ابری و در ارتفاعات بارش پراکنده بتدریج کاهش ابر و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما 0 و 10 پیش‌بینی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
وضعیت جوی زاهدان و دیگر شهرها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت جوی کشور در آخر هفته



اخبار,اخبار اجتماعی , سازمان هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - وضعیت جوی کشور در آخر هفته

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در روزهای پایانی هفته جاری جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است و احتمال انباشت آلاینده ها در شهرهای بزرگ و صنعتی وجود دارد. 

احد وظیفه در گفتگو با مهر، افزود: در روز چهارشنبه در شمال شرق کشور بارش پراکنده باران و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود که به تدریج ازاوایل شب از میزان ابرناکی در این ناحیه کاسته می شود.
 
به گفته وی، در روز پنج شنبه جو پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود و پتانسیل آلودگی هوا در شهر های بزرگ و صنعتی افزایش می یابد.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی دریای خزر از بعد از ظهر جمعه ابرناکی در سواحل شمالی کشور افزایش می یابد و در روز شنبه بارش خفیف باران در سواحل شمالی به ویژه در استان گیلان رخ می دهد و در روز یکشنبه بر شدت بارندگی در این منطقه افزوده می شود.
 
وظیفه با بیان اینکه مناطق میانی خلیج فارس امروز و بیشتر نواحی آن در روز پنج شنبه مواج است تصریح کرد: دما از روز یکشنبه به طور قابل ملاحظه ای در نوار شمالی و شمال شرق کشور کاهش می یابد.
 
وی افزود: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب معادل 20 و 2 درجه سانتیگراد بالای صفر است. 

اخبار اجتماعی - مهر