اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر کشور: دوره ی قبلی 40 درصد رد صلاحیت داشتیم، این دفعه 17 درصد!



 

 

 

 بررسی صلاحیت نامزدها

 

هیئت های اجرایی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط 17درصد داوطلبین این انتخابات را واجد شرایط قانونی نمایندگی مجلس شورای اسلامی تشخیص نداده اند.

مصطفی محمدنجار وزیر كشور گفت: كار بررسی صلاحیت نامزدها از سوی هیئت های اجرایی به پایان رسید و نتایج به هیئت نظارت استان ها اعلام شد.

وی افزود: براین اساس میزان رد صلاحیت داوطلبان در این دوره 17 درصد است و با توجه به اینكه دوره قبلی 40 درصد رد صلاحیت داشتیم از كاهش 23 درصدی حكایت دارد.

وزیر كشور آمار ثبت نام كنندگان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی را 5 هزار و 405 نفر بیان كرد و گفت: از این تعداد 85 نفر تا امروز انصراف دادند اما از مجموع كل ثبت نام شدگان نهایی غیر از افراد منصرف 17 درصد رد صلاحیت شدند در حالیكه در دوره انتخابات پیشین 40 درصد بود.

وزیر كشور اضافه كرد: نتایج داوطلبان رد صلاحیت شده نیز به صورت محرمانه به خود داوطلبان اعلام خواهد شد و داوطلبان رد صلاحیت شده تا 4 روز فرصت دارند شكایت خود را برای بررسی دوباره صلاحیت ها به هیئت های نظارت اعلام كنند.

محمدنجار تاكید كرد: بررسی صلاحیت داوطلبان به دور از هرگونه شائبه سیاسی انجام شده است.

وی افزود: وزارت كشور اطلاعات افراد داوطلب را پس از دریافت از مراجع چهارگانه در اختیار هیئت های اجرایی قرار داد و هیئت های اجرایی به عنوان منتخبان مردم كار بررسی صلاحیت ها را با دقت به پایان رساندند.

محمدنجار خاطر نشان كرد: وزارت كشور در بررسی صلاحیت ها نقش اجرایی ندارد و فقط پشتیبانی كننده هیئت های اجرایی است.

وزیر كشور در ادامه گفت : این وزارتخانه براساس منویات مقام معظم رهبری به دنبال برگزاری انتخابات پرشور ، قانونمند ، سالم و رقابتی براساس اصل امانتداری است و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهد كرد.

وی در خصوص اعلام دقیق تر افراد تأیید صلاحیت شده و رد صلاحیت شده نیز گفت: در صورت لزوم ستاد انتخابات كشور اطلاعات جزئی را در اختیار رسانه ها و مردم قرار خواهد داد.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
ماجرای رد 40 درصد از اظهارنامه های مالیاتی اصناف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تایید صلاحیت 312 رد صلاحیت‌شده درتهران/ شش درصد داوطلبان رد صلاحیت شدند



انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران,تایید صلاحیت و رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران

تایید صلاحیت 312 رد صلاحیت‌شده درتهران/ شش درصد داوطلبان رد صلاحیت شدند

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران با بیان اینکه از 644 داوطلبی که توسط هیات های اجرایی استان تهران رد صلاحیت شدند 312 از آنان در هیات نظارت عالی استان تایید صلاحیت شدند، گفت: از مجموع 4539 داوطلب 41 شهرستان استان تهران 283 داوطلب رد صلاحیت شدند.

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اسامی تایید صلاحیت شدگانی که در روزهای پنجشنبه و جمعه از طرف فرمانداری ها به برخی از کاندیداهای شورای شهر ابلاغ شد، گفت: 600 نفر از 644 نفر رد صلاحیت شدگان توسط هیات های اجرایی استان که متشکل از 16 شهرستان استان تهران بودند اعتراض خود را به هیات نظارت عالی استان ارسال کردند.

وی افزود: صلاحیت 312 نفر از این معترضین تایید شد و 283 نفر رد صلاحیت شدند.

رئیس هیات عالی نظارت استان در انتخابات شوراهای شهرو روستا ادامه داد: 644 نفر رد صلاحیت شدگان توسط هیات های اجرایی از 4539 داوطلب کرسی های شورای اسلامی 41 شهرستان استان تهران بودند.

وی با تاکید بر اینکه انتشار اسامی تایید و یا رد صلاحیت شدگان تا 13 خرداد غیرقانونی است، تصریح کرد: این 283 نفری که در هیات نظارت عالی استان رد صلاحیت شدند به مدت دو روز مهلت دارند به هیات نظارت مرکزی واقع در خیابان نجات اللهی، خیابان ورشو، پلاک 9 مراجعه و اعتراض خود را اعلام کنند.

طلا در پایان خاطرنشان کرد: اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان چهارمین دوره انتخابات شورای شهر از 13 تا 15 خردادماه توسط فرمانداری ها اعلام خواهد شد و تبلیغات آنان نیز از 16 خرداد تا 24 ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت./مهر