اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر نیرو:تنها راه افزایش قیمت آب و برق فاز دوم هدفمندی است



تنها راه افزایش قیمت آب و برق فاز دوم هدفمندی است

وزیر نیرو اعلام کرد تنها مکانیزم افزایش قیمت آب و برق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید نامجو در حاشیه‌ جلسه هیات دولت ر رابطه با قیمت آب و برق گفت: مکانیزم افزایش قیمت آب و برق از مسیر هدفمندی است و راه دیگری برای آن نیست پس اگر مرحله دوم هدفمندی انجام شود راهکار افزایش قیمت آب و برق نیز مشخص خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با توزیع قبض آب و برق که گاهی دو ماه یک بار و اخیرا 45 روز یک بار اتفاق می‌افتد توضیح داد: به هیچ وجه زمان توزیع قبض آب و برق به معنای افزایش قیمت آب و برق نیست و ما طبق روال برای مصرف‌کنندگان سنگین صنعتی هر ماه و برای خانواده‌ها هر 45 روز قبض صادر می‌کنیم که تغییری در آن داده نشده است.

نامجو همچنین در رابطه با وضعیت نیروگاه بوشهر گفت: این نیروگاه توسط سازمان انرژی اتمی اداره می‌شود و وزارت نیرو وظیفه تحویل گرفتن برق برای شبکه سراسری را بر عهده دارد، پس هر وقت آماده باشد ما برق را دریافت می‌کنیم؛ البته اطلاع دارم که آخرین تست‌های نیروگاه انجام شده است و قرار است در دو ماه آینده بهره‌برداری شود.

وزیر نیرو همچنین اعلام کرد که پروژه‌ نیروگاه برق‌آبی روز روخانه ارس به عنوان مرز آبی ایران و ارمنستان با حضور رئیس جمهور ارمنستان کلنگ‌زنی می‌شود.

نامجو در رابطه با پروژه‌ ساخت دو نیروگاه برق‌آبی مشترک در ایران و ارمنستان گفت: منافع این پروژه به ایران می‌رسد، چون 500 میلیون دلار از تامین اعتبار آن توسط ایران انجام شده است که هر واحد 65 مگاوات به صورت دائم برق تولید می‌کند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ماجرای افزایش قیمت آب و برق در کیش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر نیرو:افزایش قیمت آب و برق صحت ندارد



 

وزیر نیرو شایعه افزایش قبوض آب و برق را رد كرد و گفت: افزایش قبوض آب و برق صحت ندارد و محاسبات در این زمینه به روال قبل انجام می شود و ستاد هدفمندی یارانه ها نیز درباره این قبوض تصمیم جدیدی نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجید نامجو پس از جلسه امروز هیات دولت درباره ساخت نیروگاه های برق در كشور نیز گفت: ما طبق برنامه سالانه پنج هزار مگاوات برق به تولید داخلی می افزاییم و این نیروگاهها با بهره گیری از منابع بخش خصوصی و منابع بانكی ساخته می شوند و طبق برنامه پیش بینی شده، تلاش داریم در حد مصرف كشور برق تولید كنیم.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر پیك مصرف برق در كشور حدود ۲۸ هزار مگاوات است..... /  خبرگزارى ایسنا