اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر كشور :برخورد پلیس با معتادان خیابانی



اخبار,اخباراجتماعی,وزیر كشور


 اخبار اجتماعی - وزیر كشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد
برخورد پلیس با معتادان خیابانی/۴۰۰ كمپ ترك اعتیاد غیرمجاز تعطیل شد

وزیر كشور و دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: سال گذشته ۴۰۰ كمپ ترك اعتیاد غیرمجاز تعطیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور در حاشیه جلسه مشترك با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در خصوص كمپ‌های غیرمجاز گفت: خبرنگاران هرجا كمپ غیرمجاز ببینند آن را انعكاس و موارد را به ستاد مبارزه با مواد مخدر اطلاع دهند.

وی افزود : باید به مراكز درمانی ترك اعتیاد مجاز در كشور به سرعت مجوز و تسهیلات داد و از نظر مالی به آنها كمك كنیم.

وزیر كشور اضافه كرد: هرجایی كه معتادان خیابانی دیده شوند پلیس با آنها برخورد خواهد كرد.

به گفته وی، اخیرا یك هزار نفر از معتادانی كه در مراكز ماده ۱۶ نگهداری و درمان می‌شدند، تحویل خانواده ها شدند.

رحمانی فضلی در مورد نتیجه جلسه امروز گفت: وزیر بهداشت عضو اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است و در دوره جدید برنامه ریزی‌ها برای مبارزه با مواد مخدر از سوی وزارت بهداشت بسیار فعال بوده و وزارت بهداشت در این زمینه پایه كار است به گونه‌ای كه چندین جلسه با وزیر بهداشت در این زمینه برگزار شده است.

وزیر كشور در ادامه با اشاره به اینكه دكتر هاشمی وزیر بهداشت توجه ویژه‌ای به بیماری ایدز دارد، گفت: از مولفه‌های مهم در گسترش بیماری ایدز اعتیاد است به همین دلیل كارگروهی تشكیل می شود تا نقاط ضعف و قوت را در این حوزه شناسایی كرده و نتایج آن در قالب تفاهمنامه یا دستورالعملی بعد از گذشت دو هفته ارایه كند.

رحمانی فضلی اضافه كرد: قرار است با وزارت بهداشت در خصوص این تفاهمنامه به توافق نهایی برسیم تا بتوانیم به ارایه راهكارهای اجرایی از منظر كارشناسان در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت دست یابیم.
اخباراجتماعی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
خطرات وجود معتادان خیابانی در حاشیه بزرگراه های تهران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بایدونبایدهای پلیس برای تبلیغات انتخاباتی/ برخورد بامیتینگ‌ها و تجمعات خیابانی



 اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی ,تبلیغات نامزدهای انتخابات

فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده و تبلیغات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بزودی آغاز می شود و تا هفتم اسفند ماه کلیه نامزدها می توانند در چهارچوبی که قانون انتخابات برایشان مشخص کرده به تبلیغ خود و برنامه هایشان بپردازند، در این میان پلیس نیز از مدت ها پیش با راه اندازی قرارگاه تامین امنیت انتخابات، فعالیت های انجام شده را رصد و با تخلفات برخورد می کند، فرمانده ناجا در آستانه آغاز تبلیغات نامزدهای دو انتخابات بایدها و نبایدهایی تبلیغاتی را تشریح کرده است.

سردار حسین اشتری در گفت وگو با  ایسنا ، درباره نظارت پلیس بر تبلیغات نامردهای انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: ناجا با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی که بر عهده دارد نسبت به تامین امنیت انتخابات و برخورد با تخلفات انتخاباتی عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پلیس هم در سطح جامعه و هم در سطح فضای مجازی با تخلفات برخورد خواهد کرد، اظهارکرد: در حال حاضر تمامی ضوابط انتخابات و تبلیغات انتخاباتی مشخص شده و در مواردی که نیروی انتطامی وظیفه ای بر عهده داشته باشد بر اساس این ضوابط و قانون عمل خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از اعلام این ضوابط و مقررات به نامزدهای انتخابات خبر داد و گفت: تذکرات لازم به نامزدهای محترم داده شد و امیدواریم شاهد رعایت قانون از سوی تمامی این عزیزان باشیم.

به گفته اگر چنانچه افرادی بخواهند در فضاتی مجازی یا حقیقی دست به انجام تحرکات ساختار شکنانه و خلاف قانون بزنند، پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

برخورد با میتینگ‌ها و تجمعات خیابانی

اشتری درباره اینکه آیا نامزدها می توانند تجمعات و میتینگ های خیابانی برگزار کنند یا خیر نیز گفت: خیر، چنین اجازه به نامزدها داده نشده که درسطح معابر و خیابان ها میتینگ و تجمع برگزار کنند و درصورت مشاهده چنین مواردی حتما با متخلفان برخورد خواهد کرد. پلیس به عنوان مجری قانون به وظیفه خود برای اجرای قانون عمل خواهد کرد و انتظار می رود نامزدهای محترم نیز به قانون و وظایف قانونی خود عمل کنند.

اشتری با تاکید بر اینکه پلیس نسبت به تامین امنیت انتخابات نیز اقدام خواهد کرد، گفت: تلاش ناجا برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالاست تا شهروندان بتوانند در سایه امنیت و آرامش، نماینده های خود را راهی مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بکنند.


  اخباراجتماعی  -  ایسنا