اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر سودانی: تهران خطرناکتر از داعش است!



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی ,وزیر اطلاع‌رسانی سودان

وزیر اطلاع‌رسانی سودان در شرایطی این اتهامات را متوجه ایران می‌کند که سودان عناصر تروریستی داعش و تجهیزات تسلیحاتی به لیبی می‌فرستد.

وزیر اطلاع‌رسانی سودان ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره مداخلات جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای منطقه مدعی شد نقشی که تهران در منطقه ایفا می‌کند به مراتب از نقش داعش خطرناکتر است.

به گزارش نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، احمد بلال وزیر اطلاع‌رسانی سودان گفت: خارطوم روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران از سر نخواهد گرفت.

بلال در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مدعی شد علت عدم ازسرگیری روابط با تهران این است که ایران در امور کشورهای عربی منطقه مداخله می‌کند و در سوریه، عراق، لبنان و یمن حضور منفی دارد.

وزیر اطلاع‌رسانی سودان در شرایطی این اتهامات را متوجه ایران می‌کند که سودان عناصر تروریستی داعش و تجهیزات تسلیحاتی به لیبی می‌فرستد.

علاوه بر این، سودان اعلام کرد که در حمایت از تجاوزات سعودی‌ها به یمن نیرو می‌فرستد. سخنگوی ارتش یمن نیز اعلام کرده بود که 6 هزار نفر از نیروهای سودانی از طریق بندر «عدن» وارد خاک یمن شدند و قرار است در اشغال دو استان تعز و اب یمن از آنها استفاده شود.


ویدیو مرتبط :
پراید خطرناکتر است یا داعش -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع اسرائیل: ایران در 5 قاره زیرساخت نظامی دارد/ ایران از داعش، خطرناکتر است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه سابق اسرائیل: ایران در حال بازگرداندن مشروعیت جهانی خود است این در حالی است که اسرائیل در حال از دست دادن مشروعیت خود است.

وزیر دفاع اسرائیل گفت: ایران خطرناک ترین دشمن اسرائیل است.
 
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایران دشمن اصلی اسرائیل بود و همچنان هست.

وی که در نشست مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل در تل آویو سخن می گفت ادامه داد: اگر قرار باشد میان داعش و ایران یکی را برای تعامل انتخاب کنم من تعامل با داعش را انتخاب می کنم. ایران خطرناک تر است.

این وزیر اسرائیلی اضافه کرد: ایران در حال امضای مراحل پایانی قراردادهای دهها میلیارد دلاری خرید سلاح است. هدف از این اقدام پشتیبانی و حمایت از شعبه های خود در منطقه است.

وی افزود: میان ما و کشورهای عربی شامل عربستان سعودی، امارات، کویت و دیگر کشورهای این اردوگاه اشتراکاتی وجود دارد. ایران، اخوان المسلمین و قدرت های جهاد جهانی دشمن مشترک ما هستند. این اردوگاه (کشورهای عربی) بر آمریکا تکیه می کرد اما ناامید شد زیرا ایران به بازیگر اصلی در منطقه و به ویژه سوریه تبدیل شد.
 
وزیر دفاع اسرائیل افزود: امروزه روابط و منافع، مهمترین از توافقنامه ها و کنفرانس های صلح است. به همین دلیل غرب می تواند از این فرصت، استفاده کند.

موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل ادامه داد: ایران از داعش، خطرناکتر است زیرا در 5 قاره، زیرساخت های نظامی دارد. حزب الله لبنان یکی از ابزارهای آن است. در صورتی که ایران احساس کند از لحاظ اقتصادی امنیت دارد می تواند بمب اتمی به دست آورد.
 
وی افزود: زیرساخت های نظامی ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل است.
 
همزمان خانم تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق اسرائیل هم گفت که ایران در حال بازگرداندن مشروعیت جهانی خود است این در حالی است که اسرائیل در حال از دست دادن مشروعیت خود است.
 

اخبار سیاست خارجی - عصرایران