اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر رفاه خبر داد؛ افزایش ۱۲ درصدی تعرفه های پزشکی ۹۴



اخبار,اخبار اجتماعی ,تعرفه های پزشکی سال ۹۴

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، از افزایش ۱۲ درصدی تعرفه های پزشکی سال ۹۴ خبر داد و گفت: این افزایش هنوز قطعی نشده و باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

علی ربیعی که شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافته بود، درباره افزایش تعرفه های پزشکی، دفترچه های بیمه درمانی و قیمت دارو، توضیحاتی ارائه داد.

وی با اعلام اینکه افزایش نرخ ویزیت پزشکان بر اساس ضرایبی تعیین شده است، گفت: قیمت دارو نیز کمترین افزایش را خواهد داشت.

ربیعی با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه های پزشکی سال ۹۴ هنوز نهایی نشده است، تصریح کرد: تعرفه ها باید به تصویب هیئت وزیران برسد و پیش از تصویب نهایی، هیچکس اجازه افزایش نرخ تعرفه ها را ندارد.

وی افزود: قدر مطلق خروجی پول از جیب مردم افزایش نمی یابد و این افزایش ها از محل پول بیمه ها و هدفمند کردن یارانه ها پرداخت می شود.

ربیعی گفت: در گام نخست نیاز داشتیم قیمت های نسبی را اصلاح کنیم و باید تمرکز را بر بخش دولتی بگذاریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بخش بستری سهم پرداختی مردم از ۱۰ درصد به ۶ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین از جمع آوری دفترچه های بیمه و تبدیل آنها به کارت های الکترونیکی در سال ۹۴ خبر داد و افزود: هم اکنون هر ایرانی که برای داشتن دفترچه بیمه اراده کند آن را خواهد داشت.

 اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
افزایش 12 درصدی تعرفه های بیمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارتباطات خبر داد لغو افزایش ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های مخابراتی/ خوابی که تعبیر نشد



قبض تلفن ثابت,وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات خبر داد لغو افزایش ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های مخابراتی/ خوابی که تعبیر نشد

وزیر ارتباطات گفت: با تصمیم آخرین روزهای دولت دهم، قرار بود زمانی که دولت جدید شروع به کار می‌کند تعرفه‌ها افزایش ‌یابد و در شهریور که مردم اولین قبض تلفن ثابت و همراه را در دولت جدید دریافت می‌کنند، قبوض ۶۰ تا ۱۰۰ درصد گران شود.

 محمود واعظی در پاسخ به سوال فارس در خصوص دستور توقف همراه و کارگروهی که در حال بررسی مجدد تعرفه‌ها است، اظهار داشت: هر دولت در ارتباط با رویکرد با مردم سیاست خود را دارد. رویکرد دولت روحانی این است که اقداماتی انجام ندهد که به مردم فشار بیاید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح آنچه که در صدور دستور توقف تعرفه‌های مخابراتی از جمله همراه اول و همکدی روی داد، گفت: در 15 مرداد درست زمانی که دولت آقای روحانی شروع به کار می‌کند، تعرفه‌ها افزایش می‌یابد. سپس در اواخر شهریور که مردم اولین قبض تلفن ثابت و همراه را در دولت جدید دریافت می‌کنند، قبوض با 60 درصد تا 100 درصد افزایش قیمت همراه می‌شود.

وی توضیح داد: به این معنا که قبضی که تا پیش از این 100 هزار تومان بود، شهریور به 160 هزار تومان افزایش می‌یافت و در ابتدای دولت جدید به مردم شوک وارد می‌شد. در حالیکه این تصمیم‌های از قبل گرفته شده در راستای سیاست‌های دولت‌ جدید روحانی نبود.

واعظی در پاسخ به این سوال که با کنار گذاشته شدن مصوبه تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات که حاصل کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده است، اکنون چه کارگروهی با چه ترکیبی وظیفه بررسی مجدد تعرفه‌ها را دارند، گفت: ممکن است همان گروهی که در دولت قبل مصوبات آبونمان 900 تومانی همکدی تلفن ثابت و تعرفه 599 ریالی موبایل را تصویب کرده بودند، اکنون با سیاست و رویکرد جدید تعرفه‌ها را بازنگری کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در دولت جدید مورد قبول نیست که آبونمان 34 تومانی به 900 افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: این نوع جهش قیمت برای برخی خانوارها، تجار و افرادی که درآمد مناسبی دارند قابل پرداخت است، اما برای خانوارهایی که اکنون نیز با مشکلاتی دست به گریبانند، سخت است. اکنون علاوه بر تلفن ثابت در هر خانواده اغلب اعضا از جمله پدر و فرزندان تلفن همراه دارند. با افزایش قیمت 60 تا 100 درصدی قبوض، خانواده باید همه یارانه را به اپراتور می‌داد. بنابراین لازم است این نوع تصمیم‌گیری‌ها با سیاست جدید و با عنایت به معیشت مردم بازنگری شود.

واعظی تاکید کرد: اعتقاد داریم که مردم باید براساس کیفیت سرویس، هزینه پرداخت کنند. باید براساس کیفیت تلفن ثابت، موبایل و اینترنت هزینه آن را بپردازند. اکنون یک اینترنت 128k خانگی بین 10 تا 15 مشترک به اشتراک گذاشته شده است.

 

در برخی ساعات زمانی که مشترک قصد استفاده از سرویس را دارد امکان استفاده اصلاً وجود ندارد. پس در زمان‌هایی که مشترک نمی‌تواند از سرویس اینترنت خود استفاده کند، چرا باید پول آن را بپردازد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این موارد از موضوعاتی است که دولت جدید روی آنها حساس است و یکی از شعارهای آقای روحانی حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: استدلال مخابرات در همکد کردن تلفن‌ثابت این است که تماس با هر شهری از استان یک قیمت می‌شود. این طرح برای کسانی که مرتب با شهرهای مختلف در تماس‌ هستند ممکن است در مجموع خوب باشد، اما برای کسانی که تماس خارج شهری ندارند به ضرر است. بنابراین چرا این شخص باید هزینه سود مشترک دیگر را بپردازد؟ تمام این موارد مورد بازنگری دقیق قرار خواهد گرفت./فارس