اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر خارجه عربستان: تنها راه حل بحران یمن و سوریه راهکار سیاسی است



اخبار,اخباربین الملل ,وزیر خارجه عربستان

وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر اینکه اوضاع در یمن احتمالا بهبود می‌یابد، گفت: ما همچنان معتقدیم که تنها راهکار برای یمن راهکار سیاسی از طریق مذاکرات است.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با پائولو جنتیلونی، همتای ایتالیایی خود در رم گفت: تنها راه در سوریه راهکار سیاسی و از طریق اجرای بیانیه ژنو 1 و تشکیل دولت انتقالی است که شامل گروه‌های سوری، تدوین قانون اساسی جدید و فراهم آوردن مقدمات برای انتخابات باشد.

وی مدعی شد: این دولت باید دولتی فعال باشد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در آن شرکت نداشته باشد. اسد مشروعیت خود را از دست داده و هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد.

جبیر با این ادعا که ایران نیز در ایجاد مشکلات سوریه نقش داشته است، گفت: ما همچنان به حمایت از مخالفان میانه رو سوری پایبندیم. در حال حاضر دو راهکار برای سوریه وجود دارد یا روند سیاسی بدون بشار اسد یا راهکار نظامی و شکست بشار اسد.

وی در خصوص اوضاع یمن نیز با بیان اینکه اوضاع در یمن احتمالا بهبود یابد احتمال داد که حل بحران یمن با روند مسالمت آمیز صورت بگیرد.

وی مدعی شد: ما از یمن حمایت نظامی به عمل می‌آوریم تا رنج مردم این کشور را به دلیل حملات حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن کاهش دهیم. نیروهای ما توانستند کنترل عدن را در دست بگیرند و ما همچنان به حمایت از مشروعیت و مردم یمن پایبندیم.

وزیر خارجه عربستان افزود: ما همچنان معتقدیم که راهکار سیاسی از طریق مذاکرات تنها راه برای حل بحران یمن است. حوثی‌ها بخشی از یمن هستند و اگر می‌خواهند نقشی را بازی کنند هرگز ارتش یا شبه نظامی خارج از دولت نخواهند بود. ما با هم‌پیمانان خود برای حمایت از حل بحران یمن همکاری خواهیم کرد.

جبیر اعلام کرد که سفر وی به ایتالیا با هدف بهبود روابط میان دو کشور و تحقق منافع مردم دو کشور است. 


 اخبار   بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
وزیر خارجه عربستان : ایران نمیتواند بازی سیاسی کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه عربستان: حل بحران یمن تنها با راهکار سیاسی ممکن است



اخبار,اخبار بین الملل , عادل الجبیر

وزیر خارجه عربستان اذعان داشت که راه‌حل بحران یمن سیاسی است.

به گزارش ایسنا  به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک خود با فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی‌اش تاکید کرد که ریاض و همپیمانان آن متعهدند که در آینده به یمن کمک کنند.

وی در ادامه افزود: ما متعهد هستیم که کمک‌های خود را به یمن برای بازسازی آن و کاهش رنج‌های این کشور و همچنین بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی ارسال کنیم.

الجبیر تاکید کرد: حل بحران یمن سیاسی و از طریق اجرای قطعنامه 2216 سازمان ملل صورت می‌گیرد.

وی در خصوص سوریه عنوان داشت: انتقال قدرت در سوریه باید از طریق یک روند سیاسی بر اساس توافقنامه ژنو1 صورت پذیرد .

وزیرخارجه عربستان همچنین مدعی شد اسد مشروعیت خود را از دست داده و هیچ آیند‌ه‌ای در کشورش ندارد و این یک واقعیت است که جای هیچ بحثی نمی‌گذارد.

پیشتر نیز جبیر مدعی شده بود که اسد بخشی از مشکل موجود در سوریه بوده و یکی از عوامل اصلی تشکیل داعش در این کشور به شمار می‌آید. 

 

 اخبار بین الملل - ایسنا