اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر خارجه، حرکات موزون خانم سخنگو را ستود! / این سخنگوی "رقاص"، شعر سیاسی هم می گوید



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 وزیر خارجه روسیه از حرکات موزون خانم سخنگو خوش اش آمد!

به گزارش آریا، وزیر خارجۀ روسیه از حرکات موزون چند روز پیش سخنگوی وزارت خارجۀ کشورش ابراز رضایت کرد!


سرگی لاوروف، در گفتگو با روزنامۀ "كومسومولسكایا براودا" با اعتراف به اینکه نمی تواند خوب برقصد، گفت از رقص سنتی ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه، خوشش آمده است.

سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه، هنگام پخش یک آهنگ مشهور روسی به نام «کالینکا»، به انجام حرکات موزون پرداخت!


"ماریا زاخاروا"، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه، در حاشیۀ نشست "روسیه – آسیا" و در هنگام استقبال از اصحاب رسانه حرکات موزون خود را به نمایش گذاشت!


خبرگزاری "راشا تودی" اعلام کرده است که رقص زاخاروا برای عمل به وعده ای بوده که قبلا داده است. البته این خبرگزاری توضیح نداده که این وعده چه بوده است.

سخنگویی که شعر سیاسی می گوید!
طبع شعر سیاسی سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه این روزها گل کرده است.


چندی پیش سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود با خواندن یک شعر، از راز دل جان کری وزیر خارجه آمریکا پرده برداشته بود، این بار شعری برای «بشار اسد» خواند.


بنابراین گزارش کسب مقام اول مسابقات خوانندگی "یورو ویژن" از سوی "جمالا"، خوانندۀ زن اوکراینی، مقام های کرملین را خشمگین کرد و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه را به ترانه سرایی کشاند.


مقام های روسیه معتقدند ترانۀ ای با نام "1944" که باعث شده است "جمالا" مقام نخست مسابقات را کسب کند، از "استالین"، رهبر شوروی و شخصیت برجستۀ تاریخ روسیه، و سیاست های او انتقاد می کند.


ترانۀ "1944" به رنج های ده ها هزار تن از تاتارهای مسلمان اشاره می کند که در دوران استالین، در قالب یک عملیات کوچ اجباری از شبه جزیرۀ "کریمه" کوچانده و به جمهوری های آسیای میانه منتقل شدند.


موفقیتی که این ترانه برای "جمالا" به ارمغان آورده، واکنش مقام های رسمی روسیه را به دنبال داشته است.


ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجۀ روسی، در واکنش به مضمون این ترانه، در صفحۀ فیسبوک خود نوشت: «فکر می کنم در مسابقۀ بعدی باید ترانه ای دربارۀ اسد خوانده شود.


من این ترانه را به خواننده ها پیشنهاد می کنم:
اسد خونریز است!
اسد از همه بدتر است! ...
حالا جایزه را به من بدهید»!
"جمالا"، خوانندۀ 32 سالۀ اوکراینی که اصالتش به تاتارهای مسلمان شبه جزیرۀ "کریمه" بر می گردد، گفته است که ترانۀ "1944" را در سال 2014، چند ماه پس از اشغال "کریمه" از سوی روسیه سروده است.

شعر سخنگو درباره جان کری
ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری خود گفت که تماس های تلفنی بین جان کری و همتای روسی او رکورد جدیدی را شکسته، چنان که از ابتدای سال جاری میلادی 25 تماس تلفنی داشته اند و این به غیر از دیدارهای متعدد حضوری است.


وی با طرح این سؤال که چرا تعداد این تماس ها تا به این حد زیاد شده از فرصت استفاده کرد و با خواندن قصیده ای از "رابرت برنز" شاعر اسکاتلندی، به بیان علت پرداخت.


در این قصیده با عنوان "قلب من در ارتفاعات است" چنین آمده که:

        «قلب او از این به بعد در مسکو است!
        قلب او جایی است که خرس روسی لانه دارد..
        او در رویاهایش به دنبال خرس آمریکایی نیست، بلکه به سوی کرملین کشیده می شود!
        خانۀ "جان" هر جا که باشد؛ قلب او در مسکو است..!»

زاخاروفا بعد از این شوخی عاطفی – قصیده ای، بحث را به طور جدی تری ادامه داد و افزایش تماس بین این دو مسؤول روسی و آمریکایی را به دستور کار رایزنی های دو کشور دربارۀ مسایل مهم جهانی مرتبط دانست که جز با مشارکت روسیه حل نخواهد شد.

 


ویدیو مرتبط :
وزیر امور خارجه و سخنگوی ترامپ در آستانه اخراج !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه عربستان: تنها راه حل بحران یمن و سوریه راهکار سیاسی است



اخبار,اخباربین الملل ,وزیر خارجه عربستان

وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر اینکه اوضاع در یمن احتمالا بهبود می‌یابد، گفت: ما همچنان معتقدیم که تنها راهکار برای یمن راهکار سیاسی از طریق مذاکرات است.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با پائولو جنتیلونی، همتای ایتالیایی خود در رم گفت: تنها راه در سوریه راهکار سیاسی و از طریق اجرای بیانیه ژنو 1 و تشکیل دولت انتقالی است که شامل گروه‌های سوری، تدوین قانون اساسی جدید و فراهم آوردن مقدمات برای انتخابات باشد.

وی مدعی شد: این دولت باید دولتی فعال باشد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در آن شرکت نداشته باشد. اسد مشروعیت خود را از دست داده و هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد.

جبیر با این ادعا که ایران نیز در ایجاد مشکلات سوریه نقش داشته است، گفت: ما همچنان به حمایت از مخالفان میانه رو سوری پایبندیم. در حال حاضر دو راهکار برای سوریه وجود دارد یا روند سیاسی بدون بشار اسد یا راهکار نظامی و شکست بشار اسد.

وی در خصوص اوضاع یمن نیز با بیان اینکه اوضاع در یمن احتمالا بهبود یابد احتمال داد که حل بحران یمن با روند مسالمت آمیز صورت بگیرد.

وی مدعی شد: ما از یمن حمایت نظامی به عمل می‌آوریم تا رنج مردم این کشور را به دلیل حملات حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن کاهش دهیم. نیروهای ما توانستند کنترل عدن را در دست بگیرند و ما همچنان به حمایت از مشروعیت و مردم یمن پایبندیم.

وزیر خارجه عربستان افزود: ما همچنان معتقدیم که راهکار سیاسی از طریق مذاکرات تنها راه برای حل بحران یمن است. حوثی‌ها بخشی از یمن هستند و اگر می‌خواهند نقشی را بازی کنند هرگز ارتش یا شبه نظامی خارج از دولت نخواهند بود. ما با هم‌پیمانان خود برای حمایت از حل بحران یمن همکاری خواهیم کرد.

جبیر اعلام کرد که سفر وی به ایتالیا با هدف بهبود روابط میان دو کشور و تحقق منافع مردم دو کشور است. 


 اخبار   بین الملل  -  ایسنا