اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر بهداشت: کمبود دارو نداریم



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر بهداشت

هاشمی درباره نحوه تعامل وزارت بهداشت با سازمان امور مالیاتی نیز گفت: ما هر کاری که سازمان امور مالیاتی برای شفاف سازی درآمد پزشکان و مالیات آن ها بخواهد، انجام می دهیم و با آن ها همکاری می کنیم اما این شفافیت باید در همه صنوف اجرا شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه دارو شرایط ما سخت است، ولی همه چیز به خوبی انجام می شود و کمبود دارو نداریم.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی امروز -چهارشنبه- پس از نشست هیات دولت، درباره اقلام دارویی و برخی مباحث مطرح شده درباره کمبودهای دارویی گفت: رییس جمهوری نسبت به این مساله حساس است و مراقبت های خاصی دارد؛ ما نیز هر هفته وضعیت دارویی کشور را دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر این که اگر دارویی کم است، اعلام شود تا ما آن را پیگیری کنیم، گفت: مشکلاتی در تامین داروی پیوند کلیه ایجاد شده بود که اخیرا این مشکل نیز رفع شده است و ما از این لحاظ مشکلی نداریم و شاید اعلام کمبودهای دارویی یک نوع فضاسازی باشد.

هاشمی درباره نحوه تعامل وزارت بهداشت با سازمان امور مالیاتی نیز گفت: ما هر کاری که سازمان امور مالیاتی برای شفاف سازی درآمد پزشکان و مالیات آن ها بخواهد، انجام می دهیم و با آن ها همکاری می کنیم اما این شفافیت باید در همه صنوف اجرا شود.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر بهداشت بهداشت به استان مرکزی- خبر سیمای آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت: تبلیغات دارو در صدا و سیما غیر قانونی است ولی جرات شکایت نداریم



اخبار,اخباراجتماعی,تبلیغات دارو درصدا و سیما

اخبار اجتماعی - وزیر بهداشت: تبلیغات دارو در صدا و سیما غیر قانونی است ولی جرات شکایت نداریم

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با این تخلفات برخورد نمی‌شود گفت: مسئولان در وزارت بهداشت برای برخورد با این تخلفات اقدام می‌کنند و نامه می‌نویسند اما علت اینکه به نتیجه نمی‌رسد این است که باید (علیه صدا و سیما) اقدام قضایی کنند که حتماً جرات نمی‌کنند.

وزیر بهداشت گفت: تبلیغات دارو که اخیراً مواردی از آن در صدا و سیما مشاهده شده است، خلاف قانون است و البته گاهی برخی مسئولان جرئت نمی‌کنند، با این تخلفات برخورد قضایی کنند.

حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با فارس درباره تبلیغات برخی اقلام دارویی در صدا و سیما توضیح داد: ‌بله، من هم چنین مواردی را دیده‌ام، تبلیغ دارو و هر نوع فرآورده دارویی در صدا و سیما و هر جای دیگری که باشد خلاف قانون است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با این تخلفات برخورد نمی‌شود گفت: مسئولان در وزارت بهداشت برای برخورد با این تخلفات اقدام می‌کنند و نامه می‌نویسند اما علت اینکه به نتیجه نمی‌رسد این است که باید (علیه صدا و سیما) اقدام قضایی کنند که حتماً جرئت نمی‌کنند.

وی گفت: اگر تبلیغات مربوط به گیاهان دارویی مانند گل ختمی یا گل گاوزبان باشد ما مخالفتی نداریم اما کسی این اقلام را تبلیغ نمی‌کند چون سود بازرگانی ندارد، تبلیغ کنندگان دنبال تبلیغ کالاهایی هستند که سودآور باشد و بتوانند هزینه آگهی را جبران کنند به همین علت معمولاً کالاهایی در صدا و سیما یا هر رسانه دیگری تبلیغ می شود که سودآور باشد.

وی ادامه داد: من خودم تا حالا تبلیغ دو فرآورده دارویی یکی یک شربت و دیگری یک کرم را در صدا و سیما دیده‌ام که طبق قانون خلاف است و اگر این راه باز شود، دیگر امکان کنترل آن نخواهد بود.

تابستان امسال نیز کالایی به نام کرم حلزون به صورت گسترده در شبکه های مختلف صدا و سیما تبلیغ می‌شد که بعداً با پیگیری خبرگزاری فارس معلوم شد این کالا تقلبی و بدون مجوز بوده و تولید آن در کشور غیر قانونی بوده است ضمن اینکه در تبلیغ این کالا ادعاهای اغراق آمیز مطرح می‌شد که با نامه نگاری وزارت بهداشت تبلیغ آن متوقف شد.
اخبار اجتماعی - فارس