اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر بهداشت: ادغام آزمون‌های وزارت بهداشت با وزارت علوم امكانپذیر نیست



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واكنش وزیر بهداشت به ایجاد نظام یكپارچه پذیرش دانشجو

وزیر بهداشت: ادغام آزمون‌های وزارت بهداشت با وزارت علوم امكانپذیر نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در واكنش به طرح پذیرش متمركز دانشجو و ایجاد نظام یكپارچه سنجش و پذیرش دانشجو، گفت: آزمون‌های وزارت بهداشت با توجه به تخصصی بودن به هیچ وجه امكان یكپارچه‌ شدن با وزارت علوم را ندارند.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه آزمون‌های علوم پزشكی با آزمون‌های دیگر چون كنكور و غیره متفاوت است، اظهار كرد: از آنجا كه آزمون‌های وزارت بهداشت، آزمون‌های تخصصی، حرفه‌ای و فوق‌ تخصصی است، به هیچ وجه امكان یكپارچه‌ شدن با آزمون‌های وزارت علوم و سازمان سنجش را ندارد.

وی با تاكید بر اینكه باید آزمون‌های وزارت بهداشت به صورت تخصصی طراحی شود، خاطر نشان كرد: با توجه به اینكه طراحی سوالات آزمون‌های وزارت بهداشت بسیار تخصصی است و علی‌رغم وجود بانك سوال از اساتید بسیاری از سراسر كشور استفاده می‌شود، این امكان را به ما نمی‌دهد كه با آزمون‌های وزارت علوم كه در سطوح ساده‌تر هستند، هماهنگ شود.

وزیر بهداشت تاكید كرد‌: برنامه‌های وزارت بهداشت در برگزاری آزمون‌ها با توجه به اینكه وزارتخانه‌ای جدا و دارای مركز سنجش بسیار مجهزی است و سیستم آزمون پیشرفته و پیچیده‌تری دارد، متفاوت است.

دستجردی با اشاره به تفاوت در طراحی سوال و برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت با دیگر آزمون‌ها، گفت: آزمون‌های وزارت بهداشت علاوه بر كتبی بودن، برخی اوقات به صورت شفاهی، مصاحبه‌ای و با شیوه‌هایی چون آسكی برگزار می‌شود و بنابراین باید توسط عوامل وزارت بهداشت برگزار شود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ماجرای آزمون عجیب وزارت بهداشت....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاست وزارت بهداشت اعلام شد: "تشویق زاد و ولد" / وزیر: هر خانواده باید حداقل 2 تا 2.5 فرزند داشته باشد



سیاست وزارت بهداشت اعلام شد: "تشویق زاد و ولد" / وزیر: هر خانواده باید حداقل 2 تا 2.5 فرزند داشته باشد

برای این کار در حدودی که در دست وزارت بهداشت است تلاش می‌کنیم، اینکه ازدواجها زودتر صورت بگیرد جزء‌ سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و اینکه بعد از ازدواج، خانواده‌ها زودتر فرزنددار شوند هم جزء سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و همه اینها را با توجه به سلامت خانواده و سلامت و بهداشت وران جامعه تعقیب می‌کنیم.

فارس: مرضیه وحید دستجردی درباره سیاست جمعیتی وزارت بهداشت توضیح داد: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت همان سیاستهای کلی نظام و سیاستهای مقام معظم رهبری است، یعنی جلوگیری از محدودیت جمعیت و در واقع افزایش جمعیت.

وی افزود:‌ در واقع آنچه ما در وزارت بهداشت انجام می‌دهیم، اجرای برنامه سلامت باروری است. سیاست وزارت بهداشت به صورت واضح و روشن افزایش جمعیت است زیرا نرخ رشد جمعیت کشور به تدریج دارد پایین و پایین تر می آید و باید آن را جبران کنیم.

وزیر بهداشت درباره میزان رشد جمعیت کشور گفت: نرخ رشد جمعیت کشور الان حدود 1.3 تا 1.4 است و باید حتماً بالا برود به طوری که حداقل به رشد 2 درصد برسیم و البته در این مسیر علاوه بر سیاست افزایش جمعیت سیاست وزارت بهداشت تأمین سلامت خانوار و باروری است.

وحید دستجردی ادامه داد:‌ سیاست وزارت بهداشت این است که سلامت مادران، کودکان و سلامت باروری تأمین شود و دقیقاً در این مسیر برنامه‌ریزی داریم که البته امیدواریم بودجه‌های مناسبی برای این کار در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که فرمول رشد 2 درصدی جمعیت ، به معنای داشتن چند فرزند در هر خانواده است، گفت: یعنی هر خانواده حداقل باید به طور متوسط 2 تا 2.5 فرزند داشته باشد.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت برای اجرای این سیاستهای چه برنامه های عملی دارد توضیح داد: برنامه های پیشگیری از بارداری در وزارت بهداشت به کل برداشته شده است، هیچ روش کنترلی دیگر در وزارت بهداشت وجود ندارد و بر عکس سیاستهای جدید جمعیتی وزارت بهداشت تشویق به زاد و ولد بیشتر است که برای آن فرهنگ سازی می‌کنیم.

وی گفت: برای این کار در حدودی که در دست وزارت بهداشت است تلاش می‌کنیم، اینکه ازدواجها زودتر صورت بگیرد جزء‌ سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و اینکه بعد از ازدواج، خانواده‌ها زودتر فرزنددار شوند هم جزء سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و همه اینها را با توجه به سلامت خانواده و سلامت و بهداشت وران جامعه تعقیب می‌کنیم..../فارس