اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارشد کابینه رژیم‌صهیونیستی: وقتی ازعهده سوریه برنیاییم، دربرابر ایران هم نمی‌توانیم کاری کنیم



به تعویق انداختن اقدام نظامی علیه سوریه

وزیر ارشد کابینه رژیم‌صهیونیستی:
وقتی ازعهده سوریه برنیاییم، دربرابر ایران هم نمی‌توانیم کاری کنیم

شالوم با انتقاد از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای به تعویق انداختن اقدام نظامی علیه سوریه گفت: زمانی که نتوان در برابر کشور کوچکی مثل سوریه کاری کرد، قطعا در برابر ایران هم نمی‌توان کاری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، وزیر ارشد کابینه رژیم‌صهیونیستی با انتقاد از تصمیم آمریکا برای به تعویق انداختن اقدام نظامی علیه سوریه، گفت این کار به ایران می‌فهماند که تهدیدات علیه تهران بدون پشتوانه و غیرواقعی است.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم‌صهیونیستی افزود: ایران امروز می‌فهمد که تهدیدات علیه این کشور، هیچ پشتوانه‌ای ندارد. اگر نتوانیم در برابر کشور کوچکی مثل سوریه کاری کنیم، آن وقت قطعا در برابر کشور بزرگی مثل ایران هم کاری از پیش نمی‌بریم.

مقامات اسرائیلی در چند روز گذشته و بعد از اعلام آمادگی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای به تعویق انداختن اقدام نظامی علیه سوریه تا زمان مشخص شدن نتیجه طرح پیشنهادی مسکو، نظرات مختلفی داده‌اند.

«شیمون پرز» رئیس این رژیم‌ از طرح نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه حمایت کرده و در مقابل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نگاهی محتاطانه به این طرح داشته است. «یوال استینیتز» وزیر امور راهبردی صهیونیست‌ها هم موضعی مشابه شالوم گرفته و گفته است عدم حمله به سوریه، تاثیرات منفی در برخورد با ایران دارد.

شالوم در ادامه صحبت‌هایش گفت: اسرائیل در جنگ داخلی سوریه دخالتی ندارد. اما عدم اقدام هم خود یک تصمیم است که این تصمیم اثرات قابل ملاحظه‌ای در منطقه ما دارد.

نتانیاهو یکی از اصلی‌ترین حامیان اقدام نظامی علیه سوریه است. روزنامه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که وی حتی شخصا با چند نفر از نمایندگان کنگره آمریکا تماس گرفته تا نظر مثبت آن‌ها را برای حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه جلب کند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عقب نشینی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی؛ دنبال جنگ با ایران نیستیم



 

 

 

 

عقب نشینی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی؛ دنبال جنگ با ایران نیستیم

 

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح امروز در گفتگویی کوتاه ادعا کرد: اسرائیل خوشحال خواهد بود اگر تحریمهای بین المللی و گامهای دیپلماتیک بتواند اهداف هسته ای ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنج شنبه) در گفتگو با رادیو "ریشت بیت" اظهارداشت: اسرائیل خوشحال خواهد بود اگر تحریمهای بین المللی و گامهای دیپلماتیک بتواند اهداف هسته ای ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: البته ارتش اسرائیل به دنبال جنگ با ایران نیست. وی درباره انفجار اخیر در تهران نیز اظهار داشت: ما از هر گونه مانعی که در برابر برنامه هسته ای ایران ایجاد شود، استقبال می کنیم.

اظهارات اخیر ایهود باراک در حالی مطرح می شود که تحلیلگران منطقه معتقدند تهدیدات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی علیه ایران تنها بازخورد داخلی برای صهیونیستها داشته و عملا هرگز به اجرا در نمی آید. بر این اساس، مقامات تل آویو در نظر دارند با این اظهارات روحیه ضعیف صهیونیستهای ساکن سرزمینهای اشغالی را تقویت کنند.../خبرگزارى مهر