اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت تا هشت برابر افزایش خواهد یافت



سخنان محمود واعظی در خصوص افزایش سرعت اینترنت در کشور

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت تا هشت برابر افزایش خواهد یافت

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد که مردم به پست اعتماد دارند اما خواسته دولت افزایش سرعت در امور ارتباطی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ابزارهای نوین ارتباطی و نقش آنها در جامعه اظهار کرد: سبک زندگی در دنیا عوض شده است و فناوریهای جدید، علاوه بر مزایای که دارند، معایبی هم دارند اما اگر خوب استفاده شوند مزایا بر معایب غالب است.

واعظی با نگاهی به عملکرد پست درباره تکنولوژیهای جدید تصریح کرد: نکته این است که تکنولوژیهای جدید ارتباطی جای نامه نگاری را نمی گیرد و از سوی دیگر کاربرد پست هم تفاوت کرده است. در گذشته پست به نامه نگاری محدود می شد اما امروزه پست در دنیا و ایران در ارتباط تنگاتنگ با زندگی خانواده‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پست نیاز به فرهنگ سازی داریم خاطرنشان کرد: اقدامات موثری از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص دنبال می‌شود و مردم به پست اعتماد دارند. اگر بتوانیم هر ماه یک سرویس جدید به مردم ارائه دهیم می توانیم در شرایط آمد و شدید همراه با ترافیک روند زندگی را تسهیل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: می خواهیم علاوه بر اعتمادی که در بین مردم نسبت به پست وجود دارد سرعت عمل نیز بالا رود و از این رو در حال برنامه ریزی سامانه‌ای تحت عنوان 193 هستیم که ارتباط نزدیکی بین شرکت پست و مردم باشد که نیازها و خواسته‌های و گلایه‌های مردم را بررسی می کند.

محمود واعظی در خصوص افزایش سرعت اینترنت در کشور گفت: متقاضی اینترنت در ایران بسیار بالاست و پهنای باند بین المللی ما محدود است که اکنون حدود 72 گیگابایت بر ثانیه است که باید چند برابر افزایش پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم که در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه رادیویی س یادآور شد: پروژه‌های مختلفی در این خصوص طراحی شده است و با جدیت خواسته مردم دنبال خواهد شد و امید است که به تدریج سرعت اینترنت افزایش یابد و پیش بینی می شود سال آینده سرعت به دو برابر افزایش یابد اما برنامه ما تا پایان چهار سال این است که این رقم به هشت برابر افزایش یابد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ویدئو: توضیحات وزیر ارتباطات در خصوص افزایش سرعت اینترنت و ب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارتباطات خبر داد:افزایش سرعت اینترنت تا سال آینده



اخبار ,اخبار اجتماعی , سرعت اینترنت

اخبار اجتماعی - وزیر ارتباطات خبر داد:افزایش سرعت اینترنت تا سال آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با آغاز ساماندهی شبکه ملی اطلاعات امیدواریم حداکثر تا سال آینده مردم از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

محمود واعظی در حاشیه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج اظهار کرد: شبکه‌ ملی اطلاعات متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی، مراکز داده‌ی توسعه یافته داخلی دولتی و غیردولتی و همچنین زیرساخت‌های نرم‌افزاری است که در سراسر کشور گسترده شده است و از دو بخش اختصاصی و عمومی تشکیل می‌شود.

وی افزود: این شبکه ظرفیت لازم برای نگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی در کشور به منظور توسعه‌ی خدمات الکترونیکی و دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای کاربران خانگی، کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌کند.

او بیان کرد: براساس تصمیم هیات دولت مقرر شده است با ساماندهی شبکه ملی طی یک سال آینده اینترنت پر سرعت به مردم واگذار شود و کاربران بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش پهنای باند اینترنت اشاره کرد و گفت: زمان تحویل وزارتخانه پهنای باند اینترنت 71 گیگابایت در ثانیه بود که امروز به بیش از 90 گیگابایت در ثانیه افزایش یافته است که با همکاری بخش خصوصی درصددیم این رقم را تا اواسط سال آینده به دو برابر افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنان خود ابراز کرد: به زودی نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز به بازار عرضه خواهد شد و مردم می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

اخبار اجتماعی - ایسنا