اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارتباطات به دنبال برنامه جامعه فیلترینگ



محمود خسروی ,مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک دیتای کشور

وزیر ارتباطات به دنبال برنامه جامعه فیلترینگ

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با فلت(یکسان) شدن شبکه همراه اول، امکان تغییر اپراتور تلفن‌همراه با حفظ شماره مشترک از نظر فنی فراهم شده است.

 محمود خسروی در مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک دیتای کشور در نشستی با خبرنگاران، اظهار داشت: وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال برنامه‌ جامع فیلترینگ است. بر اساس این برنامه تصمیم گرفته می‌شود که فیلترینگ در لایه دسترسی یا در لایه گت وی (دروازه اینترنت بین‌الملل) باشد.

*روایت خسروی از اجرای پروژه VPN قانونی
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص پروژه VPN قانونی، گفت:‌ دستور واگذاری VPN قانونی، توسط کمیته امنیت شورای عالی فضای مجازی وضع شد و قرار شد شرکت ارتباطات زیرساخت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: براین اساس شرکت زیرساخت، سرمایه‌گذاری لازم را انجام داد و VPN قانونی پیش از سال گذشته برای واگذاری به متقاضیان آماده شد و به همه از جمله بانک‌ها، سفارتخانه و سازمان‌ها اعلام  کردیم.

خسروی گفت: علیرغم اعلام عمومی و سرمایه‌گذاری بسیار انجام شده، VPN قانونی بیش از 30 متقاضی نداشت.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: در مورد VPN قانونی برای اشخاص حقیقی نیز، شرکت ارتباطات زیرساخت‌ طبق دستور کمیته امنیت شورای عالی فضای مجازی ثبت‌نام‌ها را انجام داده و تا رسیدن اجازه باقی مراحل کار، فعلا متوقف مانده است.

خسروی گفت: اکنون بحث این است که چگونه VPN به مدل سابق بازگردد.

*تغییر اپراتور تلفن‌همراه با حفظ شماره مشترک، قابل اجرا است
خسروی همچنین در خصوص موضوع ترابردپذیری شماره تلفن‌همراه (تغییر اپراتور تلفن‌همراه با حفظ شماره مشترک) که سال‌‌ها است در کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات مسکوت مانده، گفت: یکی از مشکلات این طرح، فلت (یکسان) نبودن شبکه همراه اول بود که اکنون با فلت شدن همراه اول، این کار امکان‌پذیر شده است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
وزیر ارتباطات در برنامه پایش - قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارتباطات: کمیته فیلترینگ نامه‌ای درباره «فیس‌بوک» وزرا به دولت ارسال نکرده است



 نامه‌ کمیته فیلترینگ به فیس‌بوک وزرا , وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات: کمیته فیلترینگ نامه‌ای درباره «فیس‌بوک» وزرا به دولت ارسال نکرده است

محمود واعظی گفت: کمیته فیلترینگ نامه‌ای درباره مسئله فیس‌بوک وزرا به دولت ارسال نکرده و این موضوع در کمیته مربوط آن در حال بحث و بررسی است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم ختم مرحوم پیوندی (دایی حسن روحانی) در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده شده کمیته فیلترینگ درباره موضوع فیس بوک اعضای دولت نامه‌ای به دولت ارسال کرده است ،‌گفت: کمیته فیلترینگ نامه‌ای در این باره به دولت ارسال نکرده است.

وی افزود: کمیته‌ مربوط به بررسی این مسئله در دولت هفته گذشته  تشکیل جلسه داد و موضوع در حال بحث و بررسی است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا نهاد نظارتی دیگری این موضوع را به دولت تذکر داده است یا خیر، خاطرنشان کرد: نهاد نظارتی خاصی درباره این موضوع به دولت نامه نزده است. /فارس