اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیرخارجه فرانسه : از رسیدن به توافق با ایران دور نیستیم



 رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای

وزیرخارجه فرانسه : از رسیدن به توافق با ایران دور نیستیم

وزیرخارجه فرانسه امروز در اظهاراتی درباره رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، "لوران فابیوس" وزیرخارجه فرانسه امروز در پاریس طی اظهاراتی درباره رسیدن به توافق با ایران در موضوع هسته ای ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به اینکه تهران باید درباره برخی موضوعات تلاش بیشتری داشته باشد، افزود: از رسیدن به توافق با ایرانی ها دور نیستیم اما هنوز به آن نرسیده ایم.

این در حالی است که رسانه های خارجی از مانع تراشی وزیر خارجه فرانسه در برابر دستیابی به توافق در خصوص موضوع هسته ای ایران در نشست ژنو خبر داده بودند.
/مهر

 


ویدیو مرتبط :
آمریکا و سوئیس برای جلوی گیری از فرار مالیاتی به توافق رسیدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان دور دوم مذاکرات ظریف و اشتون/روانچی: وارد محتوا و جزئیات شدیم/امیدواری فرانسه برای رسیدن به توافق



پایان دور دوم مذاکرات ظریف و اشتون

پایان دور دوم مذاکرات ظریف و اشتون/روانچی: وارد محتوا و جزئیات شدیم

دور دوم مذاکرات محمدجواد ظریف و کاترین اشتون، بعد از سه ساعت گفت‌وگو پایان یافت.

به گزارش ایسنا، این دومین دور مذاکرات ظریف و اشتون در مذاکرات جاری ایران و 1+5 بود.

مجید روانچی، در جمع خبرنگاران گفت که مذاکرات خوب بود و ساعت 14:30 به وقت محلی در ژنو ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: بحث خوبی انجام شد و وارد محتوا و جزئیات شدیم. البته تفاوت دیدگاه بین طرفین وجود دارد.

این ملاقات در هتل محل اقامت وزیر خارجه کشورمان برگزار شد.

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان پیش از این دیدار به خبرنگاران گفته بود که "امروز در دیدار با خانم اشتون سعی داریم به این نتیجه برسیم که می‌توانیم وارد مذاکره برای تهیه متن شویم یا نه".

وی همچنین گفته بود: در مذاکرات خانم اشتون و آقای ظریف نمایندگان شش کشور حضور ندارند. اگر در جمع‌بندی دیدگاه‌ها به این نتیجه برسیم که مذاکرات می‌تواند به نتیجه برسد، وارد گفت‌وگو با 1+5 می‌شویم.


-------------------------------------------


امیدواری فرانسه برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران در مذاکرات ژنو

وزیر امور خارجه فرانسه گفت که غرب باید در تعامل با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش قاطعانه عمل کند، ولی افزود که امیدوار است توافق با ایران این هفته حاصل شود.

به گزارش ایسنا، لوران فابیوس - وزیر امور خارجه فرانسه - امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با شبکه 2 تلویزیون فرانسه در پاسخ به اینکه "آیا توافقی می‌تواند (در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که از چهارشنبه آغاز شد و روز جمعه به پایان می‌رسد) حاصل شود؟"، گفت: امیدوارم؛ ولی چنین توافقی تنها می‌تواند بر مبنای قاطعیت حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسه و دیگر قدرت‌های جهانی (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و آلمان) دور سوم مذاکرات هسته‌ای در ژنو را با هدف رسیدن به یک توافق مقدماتی درباره برنامه هسته‌ای ایران آغاز کرده‌اند.

وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش موضع سرسختانه‌ای را در قبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده است، همچنین گفت که موضع فرانسه توسط سایر کشورهای گروه 1+5 پذیرفته شده است.

فابیوس مدعی شد که یک موضع سرسختانه تنها فقط برای دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی نیست، بلکه هدف از آن تضمین امنیت منطقه و جهان است.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: فعلاً ایرانیان قادر نبوده‌اند موضع شش کشور را بپذیرند و من امیدوارم که آنها آن را بپذیرند.
/ایسنا