اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیران خارجه گروه 1+5 فردا رهسپار ژنو می شوند/ احتمال سفر جان کری به ژنو طی امشب یا فردا



مذاکرات ژنو , مذاکرات ایران و 5+1

وزیران خارجه گروه 1+5 فردا رهسپار ژنو می شوند

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وزیران خارجه پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان فردا برای شرکت در مذاکرات هسته ای با ایران به سوئیس می روند.

به گزارش مهر به نقل از جروزالم پست، "مایکل مان" سخنگوی "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عزیمت شش وزیر خارجه برای مذاکره با همتای ایرانی شان به ژنو خبر داد.

بر این اساس دیدار دوجانبه اشتون با "محمد جواد ظریف" امروز پنج شنبه در چارچوب سومین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در ژنو برگزار شده است. دیداری که مایکل مان از آن به عنوان دیداری خوب و امیدوار کننده یاد می کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست همچنین به نقل از دکتر ظریف وزیر خارجه ایران نوشته است که مذاکره کنندگان در این دوره وارد بحث در مورد جزئیات توافق شده اند.

 

---------------------------------------


احتمال سفر جان کری به ژنو طی امشب یا فردا

شنیده ها در هتل اینتر کانتینانتال ژنو حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد طی امروز یا فردا جان کری وزیر امور خارجه امریکا به ژنو سفر کند.

خبرنگار اعزامی مهر به ژنو مستقر در هتل اینترکنتینانتال محل اقامت هیأت های ایران و 1+5 در ژنو مطلع شده است که احتمال حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو قوی تر شده است.

بر اساس این گزارش ، شنیده ها از برخی منابع حاکی از آن است که جان کری امشب یا فردا وارد ژنو می شود.

گفته می شود تیم امنیتی جان کری در هتل اینتر کنتینانتال مستقر شده اند.

دیروز نیز اخباری مبنی بر بسته شدن یک طبقه هتل برای حضور جان کری منتشر شده بود. خبرنگار مهر در این باره از آلن ایر سئوال کرد که او گفت فعلا مصاحبه ای در این رابطه انجام نمی دهد.

جان کری در نشست قبلی ژنو نیز در روز دوم مذاکرات وارد سوئیس شد.

/مهر

 


ویدیو مرتبط :
پیاده روی وزیران خارجه ایران و آمریکا در مرکز شهر ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی: امیدواریم فردا وارد مرحله نگارش متن پیش‌نویس شویم/سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جان کری برای سفر به سوییس آماده است



سوء تفاهماتی درباره جلسه قبلی در ژنو

عراقچی: امیدواریم فردا وارد مرحله نگارش متن پیش‌نویس شویم

مذاکره کننده ارشد ایران با 1+5 گفت: هنوز نسبت به جلسه گذشته که مشکلات و سوء تفاهماتی پیش آمد به موضع گذشته بر نگشته ایم باید مسایلی روشن و دوباره اعتماد نسبت به روند مذاکرات موجود ایجاد شود تا بتوانیم وارد نگارش متن و پیش نویس شویم .

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشکلات و سوءتفاهماتی که در دور گذشته پیش آمد، هنوز به جایگاه قبلی خود بازنگشته‌ایم.

وی افزود: باید مسایلی روشن شود و دوباره اعتماد در روند مذاکراتی موجود ایجاد شود تا ما بتوانیم وارد مرحله نگارش متن پیش‌نویس شویم. امیدواریم که از فردا (پنجشنبه) و پس از صحبت‌هایی که با خانم اشتون خواهیم داشت، بتوانیم این روند را آغاز کنیم.

عراقچی با بیان اینکه "اگر این روند آغاز شود مشخص نیست چه میزان طول بکشد تا بتواند به نتیجه برسد"، گفت: آقای ظریف و خانم اشتون صبح فردا نتایج جلسات دوجانبه امشب بین هیات‌ها و جلسات داخلی و دوجانبه بین 1+5 را بررسی می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: اگر متقاعد شویم که روند مذاکرات دوباره به روند معقولی بازگشته است، مذاکرات درباره پیش‌نویس را با خانم اشتون از ظهر یا بعدازظهر فردا آغاز می‌کنیم. فکر می‌کنیم اگر از ظهر یا بعدازظهر فردا وارد مذاکره برای پیش‌نویس شویم، مشخص نیست تا چه زمانی طول بکشد و امیدواریم در فرصتی که در ژنو داریم بتوانیم این پیش‌نویس را نهایی کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره موضوعات مورد اختلاف بین دو طرف نیز اظهار کرد: اجازه بدهید جزئیات مذاکره را پشت میز مذاکره مطرح کنیم. 

 

-------------------------------------------------


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جان کری برای سفر به سوییس آماده است

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به کم شدن اختلافات در ژنو کمک کند، او برای سفر به سوییس آماده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: همه‌چیز بستگی به روند وقایع در 36 ساعت آینده در ژنو دارد.

بر اساس این گزارش، جان کری وزیر امور خارجه پیشتر سفر روز جمعه خود به اسرائیل را لغو کرده بود.

ساکی همچنین در واکنش به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: ما متوجه هستیم که رسیدن به توافق در پیچیدگی سیاست داخلی ایران دشوار است اما اسرائیل دوست و متحد نزدیک آمریکاست. با این همه ما آماده ایم که با حسن نیت مذاکره کنیم.

مهر/ایسنا