اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزش باد شدید و سیلاب در تهران و 6 استان


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به پیش بینی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در تهران و ۶ استان دیگر برای بعد از ظهر امروز نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها در این مناطق هشدار داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به پیش بینی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در تهران و ۶ استان دیگر برای بعد از ظهر امروز نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها در این مناطق هشدار داد.

احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی نقاط نیمه غربی کشور به خصوص در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، روز چهارشنبه ضمن کاهش ناپایداری در مناطق شمال غرب کشور بر میزان آن در استان های جنوبی کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزوده می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: به سبب رگبار و رعدوبرق  و وزش تند باد شدید موقت در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در غرب استان آذربایجان غربی، ارتفاعات لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب فارس، غرب هرمزگان  و مناطق کوهستانی البرز مرکزی در شمال استانهای تهران و البرز امکان سیلابی شدن رودخانه های فصلی و نواحی کوهپایه مناطق یاد شده در این استان ها پیش بینی می شود.

وظیفه تصریح کرد: از این رو تدابیر لازم برای مواجهه با شرایط فوق از جمله عدم توقف در حاشیه رودخانه ها توصیه می شود.

وی افزود: شدت بارش ها روز دوشنبه در غرب آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات مرکزی زاگرس و جنوب فارس و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس در استان های لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، غرب و شمال هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی امروز و فردا در شرق کشور وزش باد تداوم خواهد داشت که در برخی نقاط به ویژه زابل، با باد و گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه یاد آور شد: فردا آسمان تهران قسمتی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد در شهر های شمالی بارش پراکنده در ارتفاعات و رگبار و رعد و برق است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز با دو درجه افزایش نسبت به امروز به ۳۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.


ویدیو مرتبط :
فیلم وزش باد شدید و صاعقه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی وزش باد شدید در استان تهران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اداره کل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: ساعات بعدازظهر امروز و روزدوشنبه بدلیل بروز ناپایداری جوی و بدنبال آن وزش باد شدید لحظه ای و موقت در سطح استان موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.

به گزارش انتخاب، اداره کل هواشناسی استان تهران در این اطلاعیه که یک نسخه آن روزدوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت افزود: براساس بررسی و تحلیل اطلاعات و نقشه های پیش یابی و خروجی آخرین مدل های هواشناسی، با عبور موجی از تراز میانی و بروز ناپایداری جوی، از بعدازظهر امروز و نیز روز دوشنبه در برخی ساعات وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک در سطح استان به ویژه در شهرهای شهریار، رباط کریم، ورامین و نیمه جنوبی شهر تهران پیش بینی می شود.
 
براساس این گزارش در این اطلاعیه با اشاره به وزش باد شدید موقت و بروز پدیده گرد و خاک و کاهش دیدافقی و پایین آمدن کیفیت هوا توصیه شده برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی تمهیدات لازم از سوی دستگاه های مسئول و شهروندان در این مدت به کار گرفته شود.