اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزش باد شدید و بارش باران و برف در تهران


یک کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بارش باران در تهران خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بارش باران در تهران خبر داد.

امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز برای جنوب سمنان، قم و جنوب تهران سرعت وزش باد شدت می‌گیرد و با این وزش باد آلودگی هوا نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در تهران به ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید، گفت: وزش باد شدید تهران امروز مانند طوفان نیست که بگوییم خسارت به دنبال دارد ولی سرعت آن محسوس و قابل لمس خواهد شد.

*بارش باران و برف در تهران

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تهران امروز آسمانی ابری خواهد داشت و بارش باران در پاره‌ای از نقاط و سطح شهر تهران رخ می‌دهد، گفت: در نیمه شمالی تهران بارش برف و باران امروز حاکم خواهد بود.

نقشینه با بیان اینکه آلاینده‌ها در این هفته تهران کاهش یافته است، گفت: بیشنیه و کمینه دمای تهران برای امروز به ترتیب ۱۲ و ۸ است. درواقع تهران ۶ درجه خنک تر می‌شود و کاهش دما نه تنها برای تهران بلکه برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

*بارش باران در اکثر نقاط کشور در امروز

وی با اشاره به اینکه دریای خزر امروز و فردا مواج است، ادامه داد: در روز جمعه برای شرق کشور بارش باران تشدید خواهد شد درواقع بارش باران در اکثر نقاط کشور در امروز رخ خواهد داد.

نقشینه با بیان اینکه امروز برای سواحل شمال و ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش برف و باران پیش‌بینی شده است، افزود: صبح جمعه برای شمال شرق بارش برف خواهیم داشت همچنین از امروز برای جنوب کشور از جمله هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران داریم.


ویدیو مرتبط :
فیلم وزش باد شدید و صاعقه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش باران و وزش باد در تهران


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در تهران شاهد بارش باران و وزش باد هستیم، گفت: طی امروز و فردا دمای نیمه غربی و نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد.

خبرگزاری فارس: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در تهران شاهد بارش باران و وزش باد هستیم، گفت: طی امروز و فردا دمای نیمه غربی و نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز در مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، سواحل خزر، د امنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز بارش باران را شاهد هستیم.

وی افزود: این سامانه بارشی فردا از شمال غرب به شمال شرق، سواحل دریای خزر و زاگرس جنوبی می‌رود و در روز سه‌شنبه در برخی از نقاط شمال شرق و شرق فعال می شود و به تدریج کشور را ترک می‌کند.

گودرزی ادامه داد: از روز سه‌شنبه سامانه بعدی بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و در دو روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد را داریم که در استان‌های تهران، سمنان، قم و اصفهان این بادها نسبتا شدید هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز آبهای خزر مواج هستند، گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس نیز مواج است.

وی با اشاره به اینکه امروز در نیمه غربی و فردا در نیمه شمالی کشور کاهش دما داریم،‌اظهار داشت: امروز تهران ابری است و در پاره‌ای نقاط بارندگی گاهی همراه با رعدوبرق را داریم که اواخر وقت نیز با کاهش ابر روبرو خواهیم بود.

گودرزی در خاتمه بیان داشت: فردا در ارتفاعات تهران باران و وزش باد را شاهد خواهیم بود.