اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت خارجه آمریکا دستورالعمل لغو برخی تحریم های ایران را صادر کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک رسانه آمریکایی نوشت: با استناد به توافق جامع اتمی ایران با جامعه جهانی، وزارت امور خارجه آمریکا به شکل مشروط مقررات برداشته شدن تحریم هایی که علیه شهروندان غیر آمریکایی که در شرکت های غیر آمریکایی وارد معامله در فعالیت های خاص با ایران می شوند، صادر کرد.

این رسانه جمعه شب افزود: این مقررات از زمان اجرای توافق یا همان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اجرا خواهد شد.


این دستور العمل وزارت خارجه آمریکا شامل شرکت ها و صنایع فعال در بخش انرژی، کشتیرانی و کشتی سازی، بنادر، امور مالی و بانکی، خودروسازی و نرم افزار می شود.


بیست و ششم مهر ماه، ایران و جامعه جهانی اجرای برجام را پس از حدود دو سال گفت وگوی فشرده پذیرفتند.


به نوشته این رسانه غربی، برپایه برجام، تحریم های اعمال شده علیه تهران پس از اجرای تعهدات ایران و در صورت تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی، ابتدا کاهش می یابد و در نهایت برداشته می شوند.


تهران امیدوار است که توافق جامع اتمی برجام پیش از پایان سال جاری میلادی به اجرا گذاشته شود.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
اگر ماجرای فرگوسن در ایران رخ می داد وزارت خارجه آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستورالعمل لغو تحریم های آمریکا علیه ایران 26 مهر صادر می شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روزنامه های آمریکایی روز جمعه نوشتند رییس جمهوری این کشور 18 اکتبر (26 مهر) دستورالعمل لغو تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران را صادر خواهد کرد.

به نوشته روزنامه های وال استریت ژورنال و واشنگتن پست، بخش نامه آمریکا در روزی که در توافق از آن با نام «روز اجرا» یاد شده است، اجرایی خواهد شد.

اتحادیه اروپایی نیز باید اقدام مشابهی را برای لغو تحریم های ایران انجام دهد.

«روز اجرا» زمانی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در بیانیه ای رسمی اعلام می کند که ایران به همه تعهدات خود در چارچوب توافق وین پایبند بوده است.

زمان صدور دستورالعمل لغو تحریم ها در آمریکا پس از آن منتشر شد که مخالفان در کنگره نتوانستند توافق وین را رد کنند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیروز (پنجشنبه) «استیون مال» سفیر پیشین واشنگتن در لهستان را به عنوان هماهنگ کننده اجرایی برجام منصوب کرد. 

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا