اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود 20 هزار زائر ایرانی به کربلا


وزارت کشور عراق از ورود بیش از 20 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی در کربلای معلی از طریق گذرگاه های مرزی دو کشور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت کشور عراق از ورود بیش از 20 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی در کربلای معلی از طریق گذرگاه های مرزی دو کشور خبر داد.

سرهنگ «سعد معن» سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق پنجشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که این تعداد زائر ایرانی از طریق چهار گذرگاه مرزی دو کشور بویژه از مرز شلمچه، چزابه و مهران وارد عراق شده اند.

وی گفته است که اداره گذرگاه های مرزی در وزارت کشور رقم ایرانیانی که طی روزهای اخیر وارد عراق شده اند را 20 هزار تن اعلام کرده است.
این مقام وزارت کشور عراق همچنین از آمادگی مرزهای ورودی این کشور برای استقبال از زائران حسینی جهت مراسم روز عاشورا خبر داد.

محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق عصر پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در کوت مرکز استان واسط که شهر مرزی زرباطیه درمقابل مهران، یکی از مهمترین گذرگاه های مرزی دو کشور است، ازتشکیل کمیته ای مشترک میان وزارت خانه ها وادارات عراق با جمهوری اسلامی ایران جهت ساماندهی تردد زائران درمناسبت های مهم مذهبی ازجمله عاشورا واربعین خبر داد.

درحال حاضر حدود دو میلیون زائر از سراسر عراق و برخی کشورهای اسلامی جهت شرکت در مراسم عاشورا وارد عراق شده اند.


ویدیو مرتبط :
گوسفند قربانی پیرزن نجفی بر دوش زائر ایرانی تا کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۷ هزار زائر ایرانی روز عاشورا در کربلا حضور دارند/ اعزام ۱۷ هزار زائر به عراق در دهه اول محرم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در روز تاسوعا و عاشورا بیش از ۷ هزار زائر ایرانی در کربلا حضور دارند، گفت: در دهه اول محرم، ۱۷ هزار زائر ایرانی به عراق اعزام شده‌اند.

محسن نظافتی در گفت‌وگو با فارس، از حضور بیش از 7 هزار زائر ایرانی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در کربلا خبر داد و گفت: تاکنون 17 هزار زائر ایرانی در عراق حضور دارند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: امسال برای ایام محرم، ظرفیت اعزام را افزایش ندادیم و با همان ظرفیت عرفه، اعزام زائران به عراق را ادامه می‌دهیم؛ ضمن اینکه کاهش ظرفیت نیز پس از ایام دهه اول محرم نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، هزینه اعزام به عتبات در ایام دهه اول محرم هیچگونه افزایشی نداشته است.

 

اخبار اجتماعی - فارس