اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود دوباره گرد و خاك به آسمان كشور


مدیر كل پیش بینی سازمان هواشناسی كشور گفت :امروز و فردااز اوایل شب به دلیل وزش باد محلی در برخی از استان های كشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران: مدیر كل پیش بینی سازمان هواشناسی كشور گفت :امروز و فردااز اوایل شب به دلیل وزش باد محلی در برخی از استان های كشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه مدیر كل پیش بینی سازمان هواشناسی كشور در خصوص وضعیت هوا در  سه روز آینده اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقش‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده به ویژه در اوایل شب به سبب ناپداری‌های همرفتی، رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید محلی در استان‌های واقع در شمال غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل شمالی، دامنه‌های رشته کوه البرز، مرکز، شمال شرق و جنوب کشور پیش بینی می‌شود.

وی  افزود: از فردا با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما بر شدت بارش در سواحل شمالی کشور افزوده می شود که این شرایط در روزهای جمعه و شنبه نیز ادامه دارد.

مدیر كل پیش بینی سازمان هواشناسی كشور بیان كرد:طی امروز و فردا دراوایل شب به سبب وزش باد محلی در استان‌ها قزوین، مرکزی، تهران، البرز، قم و پاره‌ای از نقاط اصفهان گرد و خاک وپیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: امشب شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و باد و گردوخاک خواهیم بود.


ویدیو مرتبط :
گرد و خاك در خوزستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود دوباره گرد‌و‌غبار از كشورهاي عربي



 

 

ورود دوباره گرد‌و‌غبار از كشورهاي عربي

 

ورود دوباره گرد‌و‌غبار از كشورهاي عربي به استان‌هاي جنوب غربي كشور


پديده غالب براي جنوب غرب كشور در روز پنجشنبه و جمعه، وزش باد و افزايش گردوخاك به سبب وزش باد شديد در شمال عربستان، كويت و جنوب عراق است.

يك كارشناس هواشناسي از ورود دوباره گرد‌و‌غبار از كشورهاي عربستان، كويت و عراق به استان‌هاي جنوب غرب كشور خبر داد و گفت: امروز و فردا ميزان گرد‌و‌غبار در اين استان‌ها تشديد شده و سبب كاهش ديد مي شود. او علت ورود گرد‌و‌غبار به كشور را وزش باد شديد در شمال عربستان، كويت و جنوب عراق دانست.
امير سركرده در گفت و گو با خبرنگار ايلنا گفت: سامانه بارش زايي كه ازامروز وارد كشور شده است بارش باران در مناطق شمال غرب قسمت‌هاي غربي و جنوب غرب كشور را باعث شده است كه با گسترش بارش‌ها به تدريج بخش‌هاي مركز كشور و دامنه‌هاي جنوبي البرز هم تحت تاثير اين سامانه قرار مي‌گيرند و روز جمعه با نفوذ جريانات شمالي بارش برروي سواحل شمالي كشور تشديد مي‌شود و در نيمه غربي و شمالي كشور نيز همچنان بارش باران و افت دما را مشاهده مي‌كنيم.
اين كارشناس هواشناسي تصريح كرد:روز شنبه قسمت‌هاي شمالي و بخش‌هايي از شرق و مركز كشور همچنان بارش دارند.
سركرده گفت: طي اخطاريه صادره از مركز پيش‌بيني امروز پنجشنبه به سبب تشديد بارش باران همراه با تگرگ در برخي از مناطق در جنوب استان‌هاي آذربايجان غربي و برخي از نقاط استان‌هاي كردستان، كرمانشاه، همدان و زنجان آبگيري معابر عمومي پيش‌بيني مي‌شود.
او ادامه داد: روز جمعه همين شرايط را در استان‌هاي كردستان، كرمانشاه. همدان، مركزي، ايلام، لرستان، چارمحال بختياري، زنجان و قزوين داريم.
اين كارشناس هواشناسي افزود: پديده غالب براي جنوب غرب كشور در روز پنجشنبه و جمعه وزش باد و افزايش گردوخاك به سبب وزش باد شديد در شمال عربستان، كويت و جنوب عراق است.
سركرده در رابطه با وضعيت هواي تهران گفت: تهران هم طي پنجشنبه بعد از ظهر نيمه ابري در اوايل شب در برخي از نقاط استان تهران رگبار، رعد و برق و وزش باد را مشاهده مي‌كنيم.
او ادامه داد: روز جمعه و شنبه هم بارش باران را در تهران شاهدهستيم و شدت بارش‌ها در استان تهران در روز جمعه افزايش مي‌يابد.
اين كارشناس هواشناسي گفت: دماي هواي تهران طي 24 آينده حداقل 16 درجه سانتيگراد و حداكثر 25 درجه سانتيگراد است...../تحلیل:خبرگزاری ایلنا