اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وبا به ۱۰ استان گسترش یافت



کنترل بیماری وبا,پیشگیری ازبیماری وبا

وبا به ۱۰ استان گسترش یافت

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور به ۱۷۴ نفر رسید و گسترش آن به ۱۰ استان افزایش یافت،تعداد موارد مبتلا به این بیماری در تهران به ۴ نفر و در کشور به ۲ نفر رسید.

علی اکبر سیاری افزود: موارد ابتلا به بیماری وبا و گستره ابتلا به آن مرتباً در حال افزایش است بنابراین وزارت بهداشت تمهیدات خود را برای کنترل این بیماری متناسب با افزایش این بیماری گسترش داده است.

وی گفت: اقدامات وزارت بهداشت شامل دو دسته اقدامات اصلی است که اولی شامل کنترل دقیق‌تر مناطق مرزی برای جلوگیری از ورود بیماران جدید از کشورهای شرقی کشور است و دومین اقدام دقت و نظارت بیشتر بر کلرینه کردن آب آشامیدنی در سراسر کشور اعم از شهر و روستاست.

سیاری ادامه داد: اقدام مهم دیگر وزارت بهداشت برای کنترل بیماری وبا آموزش همگانی به مردم برای رعایت بهداشت فردی به خصوص بهداشت در دفع و تأکید بر شست و شوی دستها بعد از اجابت مزاج و به خصوص قبل از غذا خوردن است.

وی گفت: اقدام مهم دیگری که مردم باید انجام دهند دقت در مصرف آب و مواد غذایی است و در هر شرایطی که هستند باید به جد از مصرف آب و مواد غذایی غیر مطمئن بپرهیزند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: از نظر دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم آمار موجود در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که 100 درصد مردم شهرها و 98 درصد مردم روستاها به آب آشامیدنی بهداشتی، سالم و ضدعفونی شده دسترسی دارند و حتی در اغلب روستاهایی که آب لوله کشی ندارند، آب سالم با تانکر برای آنها ارسال می‌شود.


ویدیو مرتبط :
‫گسترش وبا، گرسنگی و مشکلات بهداشتی در یمن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان‌شمالی:تنها ۱۰ درصد باغات استان بیمه هستند



 

باغات,بیمه

 

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: تنها ۱۰ درصد باغات استان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند.

"حسین دادزری" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: باغ های استان در سطح ۳۸ هزار هکتار است كه از این میزان ۳۶۳۹ هکتار تحت پوشش بیمه هستند.

وی عنوان كرد: متاسفانه باغداران در سال هایی که درختان بار زیادی دارند باغات خود را بیمه می کنند و در دیگر سال ها، باغات خود را تحت پوشش قرار نمی دهند. عدم آگاهی کشاورزان از اهمیت بیمه کشاورزی یکی دیگر از علل بروز این مشکل است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که ۶۱ درصد بیمه گذاران در بخش زراعت هستند، ادامه داد: سطح زراعت بیمه شده در استان ۷۴ هزار و ۱۱۵ هکتار است. ۱۵ درصد بیمه گذاران کشاورزی در بخش دام، طیور و زنبور عسل قرار دارند.

دادزری، میزان خسارت پرداخت شده به کشاورزان خسارت دیده در سال جاری را ۱۰۷ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال عنوان كرد و افزود: این میزان در سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال بوده است..... /  خبرگزارى ایسنا