اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش چین به اروپا؛ پکن کشتی های حامل نفت ایران را بیمه می کند



 نفت ایران,کشتی نفت

رئیس سازمان انتقال نفت چین در واکنش به تحریم بیمه ای کشتی های حامل نفت ایران گفت: دولت چین به دنبال بررسی راه هایی برای جلوگیری از ضرر به شرکت های انتقال نفت و تحت پوشش قرار دادن آنهاست.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، ژنرال "یان ژیچونگ" مدیر سازمان انتقال نفت چین گفت: چین بزرگترین خریدار نفت ایران، در حال بحث و گفتگو با اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از اختلال در انتقال نفت از طریق خلیج فارس است.

وی در هنگ کنگ به خبرنگاران گفت: دولت چین درحال بررسی چندین راه برای کمک به شرکت های حمل و نقل نفت برای جلوگیری از تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا از اول ماه جولای است.

این مقام چینی تاکید کرد که وزارت حمل و نقل و کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی در این زمینه یک جلسه فوق العاده برگزار کردند.

وی همچنین گفت: رویکرد ما مشخص است. ما باید مطمئن شویم که کشتیرانی ما نباید آسیبی ببیند. دولت برای آن اهمیت ویژه ای قائل است.

چین ممکن است شرکت های حمل و نقل و انتقال نفت از ایران را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

تحریم های اتحادیه اروپا به دلیل اینکه ۹۵ درصد شرکت های کشتیرانی تحت پوشش بیمه اتحادیه اروپا هستند آنها را تهدید می کند..... /  خبرگزارى فارس

 


ویدیو مرتبط :
انفجار 2 ملیون تن نفت در قطار حامل نفت آمریکا به کانادا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران در برابر ارسال 2 کشتی نفت به چین طلا دریافت کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایران در برابر ارسال 2 کشتی نفت به چین طلا دریافت کرد

خبرگزاری فارس: وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ایران در برابر بخشی از نفت صادراتی خود به هند طلا دریافت می کند و اخیرا دو محموله نفتی ایران در ازای دریافت طلا به چین ارسال شده اند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از وال استریت ژورنال، چین از واحد پول خود یوان و همچنین طلا برای پرداخت بخشی از بدهی نفتی خود به ایران استفاده می کند.

به گفته منابع آگاه ایران توافق کرده که بخشی از طلب خود از چین را در قالب یوان و طلا دریافت نماید. بر این اساس، اخیرا دو تانکر حامل نفت ایران که عازم چین بوده اند، بر روی دریا در ازای دریافت این فلز گرانبها معادل ارزش محموله نفتی خود مورد مبادله قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش این خبر علاوه بر نشان دادن توانایی ایران در کاستن از فشار تحریم ها، می تواند نگرانی ها از کمبود عرضه نفت به بازارهای جهانی را نیز کاهش داده و موجب پایین آمدن هر چه بیشتر بهای نفت شود.

 

یک منبع مطلع در زمینه صادرات نفت در ایران هفته گذشته گفت، به دلیل عدم همکاری بانک های مختلف جهت پرداخت بدهی ایران به دلار، شرکت های نفتی چینی ماه هاست که از یوان برای پرداخت بخشی از بدهی خود به ایران استفاده می کنند.

این منبع مطلع در گفتگو با داو جونز گفت: «ایران نیز به نوبه خود از یوان در بخش های زیر ساختی نظیر جاده سازی استفاده  می کند.»

همچنین به گفته یک منبع دیگر در بخش کشتی رانی چین، این کشور هم اکنون یک سوم نفت صادراتی ایران را خریداری می کند.

ایران همچنین از  روپیه، واحد پول هند نیز جهت دریافت پول نفت فروخته شده خود به هند استفاده می کند./فارس