اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش نجفی به اظهارات یک کارشناس آمریکایی درباره پی ام دی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی در واکنش به اظهارات یک کارشناس آمریکایی گفت:براساس بند ١٤برجام ١+٥ متعهداست قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس ارائه دهند که هدف آن بستن موضوع پی ام دی است.

رضا نجفی نماینده دائم ایران در اژانس بین المللی انرژی اتمی استناد ها به سخنان یك كارشناس امریكایی در مورد پی ام دی را رد كرد و گفت:  طرفهای مقابل می دانند که شرط اجرای برجام بسته شدن این پرونده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یكی از مقام های سابق امریكا مبنی بسته نشدن پرونده پی ام دی گفت :" باید توجه شود که طبق بند ۱۴ برجام، اعضای ۱+۵ متعهد هستند قطعنامه ای را به{اجلاس ۲۴ آذر}شورای حکام ارائه کنند که هدفش بستن موضوع (closing the issue) است. طرفهای مقابل هم می دانند که شرط اجرای برجام بسته شدن پرونده است."

وی افزود : متاسفانه برخی قبلا هم به تبعیت از منابع غربی تیترهایی همچون "آمانو و ۱۲ نفر از بازرسان آژانس برای بازرسی از تاسیسات نظامی پارچین به تهران آمده اند" یا "رسانه های غربی: آمانو با دانشمندان ایرانی مصاحبه می کند" در سایتهای خود زده بودند که کاملا گمراه کننده و خلاف نقشه راه بود و در واقع نه بازرسی وارد سایت پارچین شد و نه هیچ دانشمند هسته ای با آمانو یا بازرسان مصاحبه کرد.

نجفی إظهار داشت: الان هم حرف یک فردی که هیچ مسئولیتی ندارد بعنوان نتیجه قطعی فرض شده است. اینکه چرا برخی سایتها دنبال منفی بافی هستند و دلایل آن، چون مربوط به بحثهای سیاسی داخلی است فعلا به سکوت برگزار می کنیم.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
اظهارات جالب یک کارشناس آمریکایی درباره ی تلویزیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش نجفی به اظهارات کارشناس آمریکایی


نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی استنادها به سخنان یک کارشناس آمریکایی در مورد پی ام دی را رد کرد و گفت: طرف های مقابل می دانند که شرط اجرای برجام بسته شدن این پرونده است.

خبرگزاری ایرنا: نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی استنادها به سخنان یک کارشناس آمریکایی در مورد پی ام دی را رد کرد و گفت: طرف های مقابل می دانند که شرط اجرای برجام بسته شدن این پرونده است.

رضا نجفی در پاسخ به سوال ایرنا درباره اظهارات یکی از مقام های سابق آمریکا مبنی بربسته نشدن پرونده پی ام دی گفت :'باید توجه شود که طبق بند 14 برجام، اعضای 1+5 متعهد هستند قطعنامه ای را به 'اجلاس 24 آذر' شورای حکام ارائه کنند که هدفش بستن موضوع (closing the issue) است. طرفهای مقابل هم می دانند که شرط اجرای برجام بسته شدن پرونده است.'

وی افزود: متاسفانه برخی قبلا هم به تبعیت از منابع غربی تیترهایی همچون 'آمانو و 12 نفر از بازرسان آژانس برای بازرسی از تاسیسات نظامی پارچین به تهران آمده اند' یا 'رسانه های غربی: آمانو با دانشمندان ایرانی مصاحبه می کند' در سایتهای خود زده بودند که کاملا گمراه کننده و خلاف نقشه راه بود .

نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: در واقع نه بازرسی وارد سایت پارچین شد و نه هیچ دانشمند هسته ای با آمانو یا بازرسان مصاحبه کرده است.

نجفی إظهار داشت: الان هم حرف یک فردی که هیچ مسوولیتی ندارد بعنوان نتیجه قطعی فرض شده است. اینکه چرا برخی سایتها دنبال منفی بافی هستند و دلایل آن، چون مربوط به بحثهای سیاسی داخلی است فعلا به سکوت برگزار می کنیم.