اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مرضیه افخم به اظهارات وزیر خارجه امارت متحده عربی



جزایر سه گانه

واکنش مرضیه افخم به اظهارات وزیر خارجه امارت متحده عربی
تعلق تاریخی جزایر سه‌گانه به ایران واقعیتی انکار ناپذیر است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات وزیر خارجه دولت امارات عربی متحده در خصوص جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی گفت: جزایر سه گانه ایرانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و تعلق تاریخی این جزایر به ایران واقعیتی انکارناپذیر است.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم هم‌چنین افزود: هرگونه اظهاراتی که بر پایه توجه نکردن به واقعیت‌های جاری منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس باشد به همگرایی منطقه‌ای و تقویت روابط کشورهای منطقه کمک نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: همسایگان برای ما اولویت دارند و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت تقویت صلح و امنیت منطقه و توسعه همه جانبه مناسبات و تحکیم پیوندها با کشورهای همسایه و مسلمان بوده است و این سیاست اصولی با جدیت تداوم خواهد یافت.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین اظهارات وزیر خارجه عربستان : ایران ضعیف شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش افخم به اظهارات وزیر خارجه سعودی



اخبار,اخبارسیاست  خارجی , مرضیه افخم

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه سعودی گفت: همسایگان ما به جای این گونه سخنان باید به سیاست هایی که منطقه را به آتش کشیده خاتمه دهند.

به گزارش ایرنا مرضیه افخم در خصوص ارزیابی از اظهارات وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن افزود: همسایگان ما به جای این گونه سخنان باید به سیاست های کمک به گروه های افراطی و تروریست و ایجاد امواج آوارگان در سوریه و عراق و کشتار بی حساب مردم بی گناه یمن پایان دهند.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ مواضع واقع بینانه و سازنده در کمک به حفظ آرامش و امنیت منطقه تصریح کرد: پافشاری بر موضوعات نادرست که به مبانی تحلیلی آن نیز ایراد و ابهام جدی وارد است، جز هدر رفتن فرصت های پیش روی کشورهای منطقه و به تاخیر انداختن حل بحران های ناگوار جاری نتیجه ای ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه با تکرار آمادگی ایران برای گفت و گو و همکاری اظهار داشت: ایران همواره سیاست حسن همجواری و گسترش مناسبات با کلیه کشورهای همسایه را اولویت مناسبات خارجی خود دانسته و برای تعمیق روابط دوستانه با همسایگان هیچ گونه شرط و محدودیتی قایل نبوده است .

افخم تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران های منطقه، گفت و گو و راه حل سیاسی را بهترین روش می داند و مخالف حذف دیگران و سیاست های تحمیلی است و به کشورهمسایه خود نیز توصیه می کنیم به جای بازی های خطرناک نظامی به گفت و گو روی آورد.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در کنفرانسی مطبوعاتی به رغم آن که مدعی شده بود خواهان ارتباط بهتر با جمهوری اسلامی ایران است، اتهامات واهی را متوجه ایران کرد.

  اخبارسیاست  خارجی   - ایرنا