اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مراجع تقلید به توافق هسته ای



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت الله صافی گلپایگانی: توافق مدبرانه هسته ای موجب عزت کشور و خوشحالی مردم شد

آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: توافق مدبرانه هسته ای موجب عزت کشور و خوشحالی مردم شد و لذا این موفقیت را به رییس جمهور تبریک می گویم.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری و استاندار خراسان رضوی با آیت الله صافی گلپایگانی صبح امروز دیدار و گفتگو کردند که در این دیدار ایت الله گلپایگانی این موفقیت را تبریک گفت.

در این دیدار آیت الله گلپایگانی دستیابی به این توفیق و برتری بر ابرقدرتها در موضوع هسته ای را عنایت الهی عنوان کرد افزود:  عزت اسلام عزیز به عقل و تدبیر در اداره امور وابسته است و من برای موفقیت مسولان دعا می کنم.

آیت الله صافی گلپایگانی شکر این فرصت بزرگ را توجه شایسته به مبانی دینی دانست و بر رسیدگی بیشتر به وضعیت اقتصادی جامعه تاکید کرد.


محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری خدمت ایشان گفت: دولت بهره گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می داند.

 سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن ارائه گزارشی از مهمترین برنامه های دولت، این مرجع عالیقدر را در جریان مهمترین محورها، جزییات و دستاوردهای توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی و گروه کشورهای ۵+۱ قرار داد.

موفقیت در مذاکرات نتیجه تلاش دسته جمعی بود
آیت الله موسوی اردبیلی نیز صبح امروز خطاب به رییس دفتر رییس جمهور و استاندار خراسان رضوی طی دیداری بیان کرد: این مهم نتیجه عنایت خداوند و تلاش دسته جمعی است.

آیت الله موسوی اردبیلی افزود: این موفقیت موجب سربلندی نظام و خوشحالی مردم شد.

محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری خدمت ایشان گفت: دولت بهره گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می داند.

 قدرت های جهان به زانو در آمدند
همچنین در دیداری که رییس دفتر رییس جمهور و استاندار خراسان رضوی با آیت الله العظمی وحید خراسانی داشتند این استاد حوزه زانو درآوردن قدرتهای بزرگ در مذاکرات هسته‌ای را اقدام بزرگ و ارزشمندی خواند.

آیت الله وحید خراسانی در این دیدار اظهار داشت: نیت دولت خدمت به مردم است و در فرصت جدیدی که بعد از توافق هسته ای ایجاد شده، مسیر خدمت باید با درایت ادامه یابد.

وی تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای را متعهدانه و هنرمندانه عنوان و تاکید کرد: که هیچگاه دعا برای موفقیت رییس جمهور و دولت را فراموش نمی کند.
 

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
واکنش رهبری به توافق اولیه هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر مراجع عظام تقلید از توافق هسته ای


رییس دفتر رییس جمهور صبح امروز با آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی و شبیری زنجانی دیدار و سلام رییس جمهور به آنان را ابلاغ کرد.

خبرآنلاین: رییس دفتر رییس جمهور صبح امروز با آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی و شبیری زنجانی دیدار و سلام رییس جمهور به آنان را ابلاغ کرد.

محمد نهاوندیان پس از آنکه روز گذشته با آیات عظام موسوی اردبیلی، نوری همدانی  و سبحانی دیدار کرد، صبح امروز و در دومین روز از سفر به قم نیز به دیدار آیات عظام جوادی آملی، مکارم شیرازی و شبیری زنجانی رفت تا گزارشی از فعالیت‌های دولتمردان به مراجع عظام تقلید ارائه دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: امنیت اقتصادی موجب رونق اقتصادی می‌شود
                                                                                                                                                                                   
آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری گزارش داده، حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری با تقدیر از تلاش های دولت در مسیر رشد و شكوفایی كشور گفتند: ایجاد امنیت اقتصادی و سیاسی در كشور باعث می شود كه بخش خصوصی و مردم در عرصه اقتصاد فعال شده و رونق اقتصادی را رقم بزنند.

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دولت در عرصه های مختلف، لغو یكپارچه تحریم ها و بسته شدن پرونده پی ام دی را از دستاوردهای مهم دولت برشمرد و افزود: امروز شیطنت ها و فتنه انگیزی هایی در مسیر اجرای برجام از سوی دشمنان انجام می شود كه دولت و مسوولان كشور با هوشیاری كامل اجازه نمی دهند تاثیری در این مسیر داشته باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینكه همه باید در كشور دستاوردهای ملی را حفظ و حراست كنند، گفت: وظیفه دولت برداشتن موانع از مسیر اقتصاد كشور بود و امروز در فضای بوجود آمده پس از توافق بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باید برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی در كشور تشویق و ترغیب شوند تا بتوانیم به رشد و پیشرفت مورد نظر دست پیدا كنیم.

وی با اشاره به اینكه امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقش آفرین اصلی در صحنه مبارزه با تروریسم و افراطی گری مطرح است، خاطرنشان كرد: باید از این فضای سیاسی بوجود آمده برای ترسیم چهره راستین ایران در افكار عمومی جهان و مقابله با اسلام هراسی استفاده درست فرهنگی كرده و اسلام رحمت و رحمانیت را به جهان معرفی كنیم.

آیت‌الله جوادی آملی: موفقیت در مذاکرات از نعمت‌های الهی است/ توصیه به دولتمردان برای صبر در برابر تخریب‌ها

در ادامه دیدار‌های رییس دفتر رییس جمهور با مراجع، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار رسیدن به پیشرفت و عبور از مسیرهای پرچالش در كشور را با همكاری و مشاركت مردم قابل تحقق دانستند و افزودند: تقویت ایران دوستی، همگرایی و وحدت میان آحاد جامعه می تواند منجر به پیشرفت و توسعه كشور شود.

ایشان با تقدیر از تلاش های دیپلماتیك مسئولان ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات را را نعمت الهی برشمردند و خاطرنشان كردند: ما توانستیم در مذاكره با قدرتهای بزرگ دنیا كه همواره به دنبال قدرت طلبی هستند، در شرایطی سخت از حقوق و منافع ملت ایران دفاع كنیم و به اهداف خود برسیم و از این جهت ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات یك نعمت الهی است و باید شكرگزار خدای متعال باشیم.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینكه تجارب تاریخی ثابت كرده كه جنگ، چه مستقیم و چه نیابتی هرگز راهگشا نبوده است، اظهار داشتند: امروز جهان به صلح و آرامش نیاز دارد و منفعت طلبی قدرتهای جهان از طریق جنگ، خشونت و خونریزی به جایی نرسیده و نخواهد رسید.

ایشان افزودند: سیره نبی مكرم اسلام(ص) گواه براین است كه جامعه بدوی و خشن را با احیاء اخلاق و با رفتار الهی به موفقیت و پیشرفت رساندند و امروز دین مبین اسلام در كنار آموزه های اخلاقی پیامبر اسلام(ص) جان های تشنه را در تمامی دنیا سیراب كرده و جذب می كند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینكه با تقویت ایران دوستی و عشق و علاقه به كشور در میان مردم می توانیم اقتصاد، تولید و كالای ایرانی را تقویت كرده و بازار ایرانی را از این وضعیت نابهنجار و در تسخیر كالاهای خارجی بدون كیفیت خارج كنیم، ادامه دادند: تقویت اقتصاد ایرانی به منزله تقویت بازار یك كشور اسلامی خواهد بود و با توسعه كالا و تولید ایرانی می توانیم مانع از قاچاق كالاهای خارجی به كشور و عرضه آن به مردم بشویم.

ایشان همچنین احیاء مفهوم اصیل اقتصاد اسلامی و رعایت ضوابط دینی در تعاملات اقتصادی را موجب رونق تولید و باز شدن راه اقتصاد مقاومتی در كشور دانستند.

آیت الله جوادی آملی با ابلاغ سلام به رییس جمهوری و همه اعضای دولت و تقدیر از تلاش دولتمردان در شرایط سخت امروز ، اظهار داشتند: مطمئنا جریان ها و افرادی كه از موفقیت های دولت خرسند نیستند، ممكن است با هجمه ها و اقدامات تخریبی موجبات دلسردی و ناراحتی مسئولین را فراهم كنند اما آنچه اهمیت دارد این است كه مردم قدردان زحمات دولت هستند و بنده به دولتمردان توصیه می كنم كه در برابر هجمه ها و خرده گیریها صبور باشند كه صبر برطرف كننده بسیاری از مشكلات بوده و در سایه صبر عنایات الهی هم شامل حال ما خواهد شد.

ایشان همچنین بر تلاش دولت برای برگزاری انتخاباتی با شكوه و فراهم كردن شرایط برای مشاركت و حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای تاكید كرد.

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم رییس جمهوری به آیت الله جوادی آملی، گفت: دولت حل معضلات اقتصادی كشور را در اولویت برنامه های خود قرار داده و توافق هسته ای و رسیدن به برجام در كنار تلاش برای دستیابی به حقوق مسلم ملت ایران، برای برداشتن تحریم های ظالمانه از سر راه اقتصاد كشور بوده است.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینكه امروز با اجرایی شدن برجام راه برای احیاء اقتصاد كشور بازخواهد شد، افزود: تلاش دولت بر اینست كه با مشاركت مردم و فراهم كردن محیط مساعد برای كسب و كار و فعالیت بخش خصوصی، رونق اقتصادی را در كشور رقم بزند و در این مسیر امید به فعالیت و حضور مردم دارد.

نهاوندیان با اشاره به اینكه فرهنگ تلاش، خدمت و خلاقیت در اقتصاد باید رواج یافته و اقتصاد كشور از مسیر پر مشكل و غلطی كه گریبانگیر آن شده است نجات یافته و به توسعه و پیشرفت برسیم.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینكه دولت قصد دارد تا نقش اصلی را به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و مردم واگذار كند، خاطرنشان كرد: ایجاد آرامش و امنیت اقتصادی و اجتماعی از اهداف و اولویت های دولت بوده و همواره در تلاش است با ایجاد این فضا، زمینه و بستر جذب سرمایه ها و شكوفایی اقتصادی را فراهم كند.

نهاوندیان همچنین با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ادامه داد: دولت تلاش خواهد كرد تا انتخاباتی منضبط و دقیق با حضور و مشاركت تمامی گروهها ، اقشار و احزاب با شور و مشاركت حداكثری برگزار شود.

آیت‌الله شبیری زنجانی: خدمت به مردم نصرت قطعی به دنبال دارد

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری با تقدیر از تلاش ها و خدمات دولت و مسوولان كشور برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ، به توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اشاره و تاکید کردند: كوشش در مسیر خشنودی خداوند و خدمت به مردم نتیجه و نصرت قطعی بدنبال دارد.

ایشان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر ضرورت تلاش برای تقویت وحدت، همدلی و انسجام ملی در كشور تاكید كردند.

آیت الله شبیری زنجانی توجه به مصالح و منافع ملی را حائز اهمیت برشمردند و ابراز امیدواری كردند تا انتخابات آینده موجب تقویت وحدت و انسجام داخلی شود.

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رییس جمهور و اعضای دولت به آیت الله العظمی شبیری زنجانی به موفقیت مذاكره كنندگان كشور با قدرت های جهانی اشاره كرد و گفت: با وجود برخی سنگ اندازی ها و فتنه افكنی ها از سوی دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی، به امید خداوند در هفته های آینده شاهد برداشته شدن تحریم های ظالمانه و اجرای كامل برجام خواهیم بود.

رییس دفتر رییس جمهوری سپس به انتخابات پیش رو اشاره كرد و گفت: بسیار مهم است كه در داخل كشور تمامی سلیقه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جهت حفظ مصالح ملی حركت كنند و انسجام در مقابله با دشمن بیرونی حفظ شود.

نهاوندیان همچنین ضمن تشریح عملكرد دولت تدبیر و امید در دوسال گذشته گفت: همه بخش های دولت برای ادامه راه خود به دعای بزرگان و مراجع عظام تقلید محتاج هستند.