اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش فاطمه ‌هاشمی به متهم‌کردن برادرش در مجلس



اهانت به فرزندان هاشمی در مجلس


واکنش فاطمه ‌هاشمی به متهم‌کردن برادرش در مجلس

پس از انتشار سخنان مملو از توهین یک نماینده مجلس، دختر آیت الله هاشمی خواستار واکنش رئیس جمهور و رییس مجلس به این اظهارات شد.

فاطمه هاشمی در این مورد گفت: از این افراد توقع بیشتری نیست برخی زندگیشان با تهمت، غیبت و دروغ عجین است كه خوشبختانه در جامعه شناخته شده هستند و کسی توجهی به اظهارات آن‌ها نمی‌کند.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش مدیریتی رئیس مجلس گفت: هنگام پخش فیلمی مربوط به اقوام آقای لاریجانی که توسط احمدی‌نژاد به مجلس برده شده بود آقای علی لاریجانی موضع گیری قاطعی کردند.
 
دختر آیت الله هاشمی گفت: مجلس و قوه قضاییه موظف به رعایت حقوق مردم هستند. نه اینکه وقتی به برادر آقای علی لاریجانی تهمت می زنند، ایشان آن زلزله سیاسی را در کشور ایجاد کنند و برای بقیه واکنش عادی بگیرند.
 
وی افزود: ضمن آنکه در ماجرای مربوط به برادر اقای لاریجانی، مستند به یک فیلم بود که البته به خطا و درست بودن آن کاری نداریم، اما ماجرای امروز مجلس در مورد مهدی هاشمی چیزی جز تهت و توهین نبود.
 
فاطمه هاشمی گفت: "التهمت اشد من زنا" را آقایان چگونه معنا می کنند؟ آیا از نظر این افراد، باید به همین سادگی از این اتهامات سنگین گذشت؟
 
وی با بیان اینکه «این اتفاقات برنامه ریزی شده بود»، ادامه داد: خواسته ما از روسای قوهٔ قضاییه و مقننه این است که همانگونه که از حقوق خانواده خود دفاع می‌کنند باید پاسدار حقوق دیگر مردم نیز باشند.
 
دختر آیت الله هاشمی با اشاره به قضیهٔ بیست و دوم بهمن در قم و ارجاع و قرائت گزارش در مجلس گفت: مگر با آقای هاشمی چنین برخوردی نشد؟ اگر‌‌ همان زمان این نیروهای سازمان یافته رسوا می‌شدند دیگر امروز به تحرکات خود ادامه نمی‌دادند.
 
وی همچنین با تاکید بر نقش خاتمی و هاشمی در آرای دکتر روحانی گفت: ما از اقای رئیس جمهوری نیز توقع داریم موضع گیری کنند و به این بی‌حرمتی‌ها پاسخ دهند. چرا که افرادی چون هاشمی و خاتمی، افراد کوچکی نیستند که به اجازه توهین به آنان آن هم در تریبون مجلس و در تلویزیون داده شود./انتخاب

 

 


ویدیو مرتبط :
فاطمه هاشمی پس از خروج برادرش از فرودگاه امام(ره) چه گفت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رسایی به قرائت جوابیه هاشمی رفسنجانی در مجلس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واکنش رسایی به قرائت جوابیه هاشمی رفسنجانی در مجلس

حمید رسایی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر قرائت جوابیه هاشمی رفسنجانی در صحن علنی مجلس، گفت که بر اساس اعلام هیات رییسه، ابتدا باید بررسی شود که آیا نطق من توهین‌آمیز بوده یا خیر؟

به گزارش ایسنا، حمید رسایی در جلسه علنی صبح امروز مجلس پیش از اعلام مخالفت خود با کلیات طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان، گفت: متاسفانه برخی دوستان هیات رییسه در مورد نطق من مصاحبه کرده و گفته بودند نامه‌ای نوشته شده و اعلام شده که آقای هاشمی می‌تواند در مورد نطق بنده جوابی دهد که در مجلس خوانده شود، اما بر اساس آنچه از آقای جهانگیرزاده سوال کردم، ایشان گفتند باید جواب ارسال شود و همچنین بررسی کنیم که آیا نطق من توهین‌آمیز بوده یا خیر؟ و اگر توهین‌آمیز بوده به اندازه آن قسمت اجازه پاسخگویی داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که هیات رییسه هنوز توهین‌آمیز بودن نطق وی را بررسی نکرده است.

حمید رسایی در نطق میان دستور هفته گذشته خود اظهاراتی را علیه هاشمی رفسنجانی مطرح کرده بود که در پی آن دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تعیین فرصت پاسخگویی در این باره شده بود.

دادستانی تهران با توجه به اینکه موارد مطرح شده در نطق میان دستور حمید رسایی متضمن توهین به دستگاه قضا بوده، از وی در دادسرای روحانیت اعلام جرم کرده است.

در همین رابطه هیات رییسه مجلس نیز اعلام کرده که جوابیه دفتر هاشمی رفسنجانی در صورتی که متضمن توهین و افترا نباشد و زمان آن هم بیش از دو برابر اظهارات رسایی درباره هاشمی رفسنجانی نباشد، در جلسه علنی مجلس قرائت خواهد شد./ایسنا