اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش علی مطهری به تذکر فیروزآبادی به رسانه‌ها



اخبار,اخبار سیاسی,علی مطهری


 اخبار سیاسی - تذکر فیروزآبادی به رسانه‌ها برای رعایت انصاف است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن اظهارات اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مبنی بر جلوگیری رسانه‌ها از تفرقه‌افکنی، گفت: متاسفانه گاهی فضاسازی‌های رسانه‌ای منجر به پیش‌داوری درباره برنامه‌های دولت می‌شود.

علی مطهری در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری اظهارات اخیر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: ‌من حرف‌های وی را مثبت ارزیابی می‌کنم، چون در حال حاضر نیروهای مسلح به ویژه سپاه، بسیج و اطلاعات سپاه با داشتن پایگاه‌های اطلاعاتی به صورت فعال مسائل جاری کشور را به صورت ریز و دقیق دنبال می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متاسفانه گاهی دیده می‌شود که فضاسازی‌های رسانه‌ای و پیش‌داوری درباره برنامه‌های دولت صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروزه همکاری خوبی از سوی سایت‌های متعلق به نیروهای مسلح مذکور با دولت وجود ندارد و من فکر می‌کنم تذکر آقای فیروزآبادی در همان راستا است، که این رسانه‌ها ضمن اینکه حق انتقاد دارند باید انصاف را رعایت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رسانه‌های یاد شده نباید انتقاداتشان از روی تعصب و مغرضانه باشد و امیدواریم که تذکر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این باره موثر واقع شود.
 اخبار سیاسی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
واکنش اصحاب رسانه به "دوران عاشقی" ساخته علی رئیسیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی سپاه به اظهارات سردار فیروزآبادی درباره تذکر به رسانه های وابسته به سپاه



اخبار,اخبار سیاسی,رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح

 

 اخبار سیاسی - سخنگوی سپاه:منظور سرلشگر فیروزآبادی،رسانه های وابسته به بسیج بود، نه سپاه

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واكنش به دومین تذكری كه توسط مسوولان به رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح داده شده است گفت: «من صحبت‌های حجت‌الاسلام سعیدی را خواندم اما فكر نمی‌كنم ضرورتی داشته باشد در مورد این موضوع صحبت كرد. اینكه در سه هفته گذشته دوبار تذكر داده شده است الزاما به این معنا نیست كه این رسانه‌ها این امر را رعایت نكرده‌اند. اتفاقا بعد از تذكری كه سرلشگر فیروزآبادی به رسانه‌ها دادند آنها هم همكاری كردند و به صورت جدی این موضوع رعایت شده است.

« به گزارش تدبیر، او ادامه داد: «اما چون به صورت جدی موضوع تذكر سرلشگر فیروزآبادی در رسانه‌ها بازتاب داشته است و مورد سوال خبرنگاران قرار گرفته است، مجددا در مورد آن صحبت‌هایی شده است.»سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاكید كرد: روی صحبت سرلشگر فیروزآبادی بیشتر رسانه‌های منتسب به سازمان بسیج بوده است و می‌گوید: «از سویی رسانه‌هایی كه مورد نظر سرلشگر فیروزآبادی بوده است بیشتر رسانه‌های وابسته به سازمان بسیج است كه ارتباط مستقیم و سازمان یافته‌یی با سپاه پاسداران ندارند.»

سردار شریف در مورد برخورد با رسانه‌هایی كه این تذكرها را جدی نمی‌گیرند می‌گوید: «این رسانه‌ها قطعا ملزم به رعایت تذكرات اخیر هستند خصوصا در سلسله مراتب نظامی باید به این تذكرات توجه كرد. روشن است اگر این تذكرات اعمال نشود با همه این رسانه‌ها برخورد می‌شود. در صحبت‌های سرلشگر فیروزآبادی هم بیان شد كه اگر این تذكرات اعمال نشود با این رسانه‌ها برخورد می‌كنیم. دستور پذیری یك اصل در چارچوب رفتار‌ها و فعالیت‌های نظامی است.»

او می‌گوید: «قطعا چگونگی این برخوردها هم به تدبیر سرلشگر فیروزآبادی بستگی دارد. گرچه ما ساز و كارهای تعریف شده‌یی داریم اما معمولا تجربه نشان داده است كه وقتی تذكرات از سوی شخصی در سطح سرلشگر فیروزآبادی مطرح می‌شود قطعا رعایت می‌شود.»او در مورد تذكر به آنچه رسانه‌های منتسب به بسیج می‌نامد می‌گوید: «بسیج هم رسانه‌هایی را در كشور برای كمك به فضای فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن راه‌اندازی كرده است و در این حوزه هم توفیقاتی داشته است اما گاهی در خلال تغییرات و تحولاتی كه صورت می‌گیرد اشكالاتی هم پیش می‌آید كه منجر به این تذكرات‌می‌شود.»

اخبار سیاسی - اعتماد