اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش عراقچی به تحریم های جدید اتحادیه اروپا



اخبار,اخبار سیاست خارجی,تحریم های جدید اتحادیه اروپا

اخبار سیاست خارجی - واکنش عراقچی به تحریم های جدید اتحادیه اروپا

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از اقدام اتحادیه اروپا در اضافه کردن 17 شرکت ایرانی به فهرست تحریم های خود، گفت: اجرای تحریم های گذشته خلاف توافق نامه جدید نیست اما خلاف روحیه همکاری و حسن نیت است.

سید عباس عراقچی ، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای کشورمان در گفتگو با مهر درباره اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر گنجاندن 17 شرکت دیگر ایرانی در فهرست شرکت های تحریم شده با انتقاد از اقدام اتحادیه اروپا ، گفت: اجرای تحریم های گذشته خلاف توافق نامه جدید نیست اما خلاف روحیه همکاری و حسن نیت در شرایطی است که در حال آمده سازی توافق جدید بین ایران و کشورهای 1+5 هستیم .

وی ادامه داد: توافق جدید شامل بسیاری از تحریم های قبلی نمی شود و البته این توافق نیز هنوز اجرایی نشده است .

برا اساس این گزارش، شورای اتحادیه اروپا طی اعلامیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرده اعلام کرده 17 شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در این اعلامیه شورای اتحادیه آمده است که این اتحادیه به موجب تصمیمی که در 23 مارس سال 2012 اتخاذ شده اعمال محدودیت بر برخی شرکت‌های ایرانی را ادامه می‌دهد.

شرکت مدیریت ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای ایران و 16 شرکت کشتی‌رانی شرکت‌هایی هستند که در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

شورای اتحادیه اروپا همچنین تحریم‌ها علیه سه شرکت «ایران ترانسفو»، شرکت «توربوکمپرسور نفت آسیا»، و شرکت «ساخت توربوپمپ» و «کمپرسور ساتاک» را لغو کرده است.

اخبار سیاست خارجی - مهر


ویدیو مرتبط :
کلیپ سرانجام تحریم های اتحادیه اروپا در برجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به اکنش به تحریم مجدد شرکت‌های ایرانی توسط اتحادیه اروپا



اخبار,اخبارسیاست خارجی,تحریم ایران

 

اخبار سیاست خارجی - در واکنش به تحریم مجدد شرکت‌های ایرانی توسط اتحادیه اروپا
افخم: اتحادیه اروپا همسو با تفاهم ژنو و در مسیر تقویت اعتماد متقابل گام بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم مجدد شرکت‌های ایرانی توصیه کرد که این اتحادیه خود را همسو با جهت‌گیری تفاهم ژنو قرار داده و در مسیر تقویت اعتماد متقابل گام بردارد.

 مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اتحادیه اروپایی در تحریم مجدد نهادها و شرکت‌های ایرانی را اقدامی یک‌طرفه، سیاسی و فاقد مبانی حقوقی لازم دانست.

وی افزود: این اقدام به خصوص با توجه به مذاکرات ژنو و تلاش مشترک برای برداشتن گام‌های اولیه جهت اجرای آن، سئوال برانگیز و باعث تعجب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما ضمن رد قاطع این امر توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپایی خود را همسو با جهت گیری تفاهم ژنو قرار داده و در مسیر تقویت اعتماد متقابل گام بردارد.

اخبار سیاست خارجی - فارس