اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش شهردار تهران به تیتر روز گذشته «ایران»



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اختلال در سیستم صوتی خبرنگاران

واکنش شهردار تهران به تیتر روز گذشته «ایران»

قالیباف به تیتر روز چهارشنبه «ایران» اشاره کرد و گفت:هر کسی که این تیتر را مطالعه می‌کرد تصورش بر این بود که قالیباف 1800 میلیارد تومان به جیب زده است و از آنجاکه سابقه 3000 میلیارد تومانی در ذهن‌ها وجود داشت مردم تصوراتی می‌کردند.

به گزارش ایسنا، صحبت‌های شهردار تهران که روز پنجشنبه در حاشیه بازدید جمعی از اساتید و زمین شناسان دانشگاه‌های تهران از پروژه «صدر – نیایش» سخن می‌گفت، به این مطالب که رسید بلندگوی ویژه اتاق خبرنگاران از سوی مسئولان مربوطه دچار اختلال و قطع شد.

شهردار تهران پیش از آن در سخنان خود با بیان اینکه «فضا آنقدر ملتهب است که برای بحث سیاسی باز نیست چه رسد به فضای عمومی بحث و تبادل نظر» و اینکه «امروزه همه به دنبال آن هستند که مشکلات اقتصادی را با یک الگو و تئوری حل کنند» گفت:من قبول دارم که در حال حاضر مسائلی همچون گرانی، تورم، اشتغال و فاصله بین حوزه علمی و اجرایی وجود دارد اما به نظر من باید به دنبال مدیریت سیاست و فرهنگ بود تا مسائل اقتصادی نیز برطرف شود.

محمدباقر قالیباف، با بیان اینکه تلاش داریم شهر را با یک خرد جمعی پیش ببریم، گفت: کار جمعی در کشور ما جزو کارهای سختی است چرا که ما کمتر می توانیم با هم صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر صحبتی را از منظر مچ‌گیری و غرض نگاه می‌کنند، گفت: چون بنا نیست همکاری کنیم به دنبال نقاط ضعف هستیم تا فرد از هستی ساقط شود.

شهردار تهران با بیان اینکه به علت ضعف خودم و مشکلات فرهنگی که در کشور داریم، نتوانستم آنچه در ذهن دارم پیاده کنم، افزود: خواستارم که شهر را با خرد جمعی اداره کنم تنها با فکر خودم اداره نکنم.

وی افزود: شهر یک موجود زنده است و از دید ما در حوزه علوم انسانی یک موجود زنده به متخصصین متعددی نیاز دارد تا برای آن اظهار نظر کنند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر تهران شهر لجام گسیخته‌ای است و بر اساس یک برنامه جلو نرفته است و هر طور که خواسته پیش رفته و همه مدیران به دنبال آن دویده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه به نظر من پروژه امام علی(ع) به دلیل کم کردن فاصله شمال به جنوب از پروژه صدر- نیایش مهمتر است، گفت: من در حوزه مدیریت به سه مقوله دقت، سرعت و صحت تاکید دارم و تلاش می‌کنیم این سه ویژگی را با هم جلو ببریم.

قالیباف با بیان اینکه اگر بودجه بخش حمل و نقل 2000 میلیارد تومان باشد این رقم را صرف بهبود رفتارهای ترافیکی مردم کنیم، بهتر از تاسیس یک اتوبان است، گفت: البته نباید از راه‌های دیگر غفلت کنیم و باید کارها را با یکدیگر به پیش ببریم./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رای گیری شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید و انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به سفارت مجازی آمریکا در‌‌ تهران



 

 

واکنش ایران به سفارت مجازی آمریکا در‌‌ تهران

 

رامین مهمانپرست در واکنش به مصاحبه روز چهارشنبه هیلاری کلینتون با بی بی سی ضمن رد اتهامات وزیر امور خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بی اطلاعی خانم کلینتون نسبت به مسائل ایران مسبوق به سابقه بوده ، لذا به ایشان و سایر مقامات دولت آمریکا توصیه می شود به جای اتهام زنی به دیگران، از روشهای سرکوبگرانه و اعمال دیکتاتوری در داخل آمریکا دست برداشته و از ادامه سیاستهای مداخله جویانه و اشغالگرانه در سایر کشورها پرهیز نمایند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بی اعتبار توصیف کردن اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران، آن را ناشی از بی اطلاعی و نا آگاهی وی نسبت به کشورمان دانست.


به گزارش مهر، رامین مهمانپرست در واکنش به مصاحبه روز چهارشنبه هیلاری کلینتون با بی بی سی ضمن رد اتهامات وزیر امور خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بی اطلاعی خانم کلینتون نسبت به مسائل ایران مسبوق به سابقه بوده ، لذا به ایشان و سایر مقامات دولت آمریکا توصیه می شود به جای اتهام زنی به دیگران، از روشهای سرکوبگرانه و اعمال دیکتاتوری در داخل آمریکا دست برداشته و از ادامه سیاستهای مداخله جویانه و اشغالگرانه در سایر کشورها پرهیز نمایند.


وی افزود: بهتر است مقامات ایالات متحده آمریکا ضمن تامین خواسته ها و مطالبات مردم بویژه جوانان که در جنبش اعتراضی وال استریت تبلور یافته، در برابرخواست و مطالبات مردم در خیزشهای مردمی و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه مبنی بر عدم حمایت از حاکمان وابسته و حضور نظامی و امنیتی و دخالت در امور کشورها تمکین کنند.


سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص واکنش ایران نسبت به سناریوی ادعایی امریکا در خصوص ترور سفیر عربستان در واشنگتن ضمن تاکید بر احترام و تعهد به اجرای کنوانسیونها و مقررات بین المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت:دولت آمریکا با توسل به روشهای مبتنی بر ارعاب و شانتاژ و فشار سیاسی به برخی کشورها از انجام تعهدات بین المللی خود اجتناب کرده است.


وی در ارتباط با ابراز امیدواری کلینتون برای گشودن یک سفارت خانه مجازی در تهران از طریق اینترنت گفت: به نظر می رسد دولت آمریکا دچار یک سردرگمی عمیق در روابط بین المللی بخصوص با کشور قدرتمند و مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران شده است ./تابناک