اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به بیانیه اجلاس وزاری خارجه شورای همکاری خلیج فارس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

افخم: جزایر ایران بخش جدایی‌ناپذیر این سرزمین‌ند؛ تکرار ادعاهای بی اساس تاثیری بر حقایق تاریخی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه صد و سی و سومین اجلاس وزاری خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین ایران دانست و تاکید کرد تکرار ادعاهای بی اساس، تاثیری بر حقایق تاریخی نداشته و مردود است. .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم در واکنش به بیانیه صد و سی و سومین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در دوحه، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران روابط مودت‌آمیز با همسایگان مبتنی بر عدم مداخله در امور داخلی و احترام متقابل را در اولویت سیاست‌های خود قرار داده و برای گسترش و تعمیق مناسبات دوستانه، هیچگونه محدودیتی قایل نیست و از تعامل سازنده و همکاری‌های گسترده و همه جانبه استقبال می‌کند.
اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین
 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس



سخنگوی وزارت امور خارجه ,  مرضیه افخم

واکنش ایران به بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای مطروحه در بیانیه نشست ۱۲۸ وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در جده را دخالت در امور ایران و مردود توصیف کرد.

 مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای مطروحه در بیانیه نشست 128 وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در جده را دخالت در امور داخلی ایران و مردود توصیف کرد.

افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران حاکمیت کامل خویش بر جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را مورد تاکید قرار داده و خاطرنشان می‌کند تمامی تدابیر و اقدامات به عمل آمده در این جزایر همواره مبتنی بر اصول حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: این فعالیت‌ها کاملا شفاف و منطبق با قوانین بین‌المللی و در چارچوب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رعایت اصل حسن همجواری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تقویت مناسبات و تامین منافع ملت‌های منطقه، از گفت‌وگوهای دوستانه با کشورهای همسایه خود در منطقه خلیج فارس استقبال می‌‌کند./فارس