اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به اظهارات مقامات فرانسوی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش ایران به اظهارات مقامات فرانسوی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه مداخله جویانه وزیر امور خارجه فرانسه و اظهارات بی اساس وزیر دفاع این کشور در خصوص فعالیت های هسته ای و تشدید مجازات ها علیه كشورمان را محکوم کرد.

به گزارش مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محكوم کردن بیانیه مداخله جویانه وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص كشورمان اظهار داشت: رفتار دو گانه مدعیان ظاهری آزادی بیان، مطلب جدیدی نبوده و مردم فهیم ما نسبت به این تحركات مذبوحانه شناخت داشته و پاسخ خود در طرد آن را در راهپیمایی با شكوه 22 بهمن به نمایش گذاشتند.

وی افزود: توصیه ما به برخی دولتمردان فرانسه این است که به جای دخالت در امور داخلی سایر کشورها، به اصلاح وضعیت اسفناک حقوق بشر آن كشور از جمله خشونت و شکنجه های اعمال شده علیه شهروندانش، پناهندگان و رفع تبعیض نژادی یا مرگ شهروندان فرانسوی در بازداشتگاهها و زندانها كه مورد اعتراض سازمانهای بین المللی نیز قرار گرفته، توجه کنند.

مهمانپرست با اشاره به اظهارات بی اساس ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در خصوص فعالیت های هسته ای و تشدید مجازات ها علیه كشورمان بیان داشت: تصور باطل برخی كشورهای غربی مبنی بر انفعال ایران در اثر اینگونه فشارها، موجب دست كشیدن ملت ایران از حقوق اساسی خود نخواهد شد و بهتر آن است كه دولت فرانسه به جای رفتارها و اظهارات غیر منطقی، رویكردی درست منطبق با واقعیات اتخاذ نماید.

وی با اشاره به ماهیت شفاف و صلح آمیز فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همكاریهای مستمر و نزدیك همیشگی كشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاكید كرد: ریشه نا امنی و بی ثباتی در منطقه، ر‍یم صهیونیستی و كشورهای غربی حامی آن و همان كسانی هستند كه در امر ارسال سلاح و اختلاف افكنی بین كشورهای مسلمان منطقه و تشدید درگیری ها و خونریزی فعال می باشند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
واکنش سردرگم تلویزیون ایران به اظهارات دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به اظهارات مقامات سعودی مبنی بر بازرسی کشتی نجات ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,بازرسی کشتی نجات ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مقامات سعودی مبنی بر بازرسی کشتی نجات ایران تأکید کرد که کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه ایران را ندارند.

به گزارش «انتخاب»، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید: "به کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران داده نخواهد شد".

افخم در مورد ارسال کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مردم بی‌دفاع یمن گفت: "متأسفانه محاصره کینه‌توزانه کشورهای متجاوز به یمن که قریب پنجاه روز تداوم داشته‌, شرایط زندگی و گذران امور اولیه در این کشور را بسیار وخیم کرده و در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است".

وی افزود: "طی روز‌های گذشته موضوع ضرورت ارسال فوری کمکهای غذایی و دارویی با نهادهای بین‌المللی مسئول در این زمینه به‌طور فشرده پیگیری شد و ارسال کمک‌های جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است که امیدواریم در اولین زمان و با هماهنگی دفتر امور کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل متحد به دست مردم یمن برسد".

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب