اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش افخم به اقدام دولت آمریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مرضیه افخم

سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره برای آقای مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در آمریکا را کاملا ناعادلانه و اقدام دولت امریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی بدلایل واهی و بی پایه را غیر قابل قبول خواند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره برای آقای مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در آمریکا را کاملا ناعادلانه و اقدام دولت آمریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی بدلایل واهی و بی پایه را غیر قابل قبول خواند.

افخم اضافه کرد: متاسفانه شماری از اتباع کشورمان به دلایل غیر موجه و اتهام نقض تحریم های غیر قانونی و نامشروع در آمریکا و چند کشور دیگر زندانی می باشند و در طی چند سال گذشته اقدامات و پیگیری های مستمر حقوقی و سیاسی برای اثبات بیگناهی و آزادی ایشان صورت گرفته است و این تلاش ها کماکان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: چند نفر از ایرانیانی که در خارج از امریکا دستگیر شده اند , علیرغم درخواست و فشار امریکا به کشورهای دیگر برای تحویل ایشان به ایالات متحده, بیگناهی شان به اثبات رسیده و این افراد آزاد شده اند و پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه دارد.

مرضیه افخم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است دستگیری اتباع خود به دلایل واهی و ادعای نقض تحریم ها را غیر قانونی و خلاف حقوق بین الملل می‌داند, بر بیگناهی این افراد تاکید وخواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان شد.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
اقدام وحشیانه دستگیری فرد تسلیم شده پلیس آمریکا و عدم ممانعت از حمله سگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به خبر دستگیری اتباع این کشور در عربستان



اخبار,اخبار بین الملل , نفجار در مسجد شیعیان عربستان

دولت آمریکا در واکنش به خبر عربستان سعودی مبنی بر دستگیری اتباع این کشور به اتهام تروریسم اعلام کرد خبر سعودی ها را تایید نمی کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مقامات آمریکا روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که نمی توانند خبر منتشر شده در خبرگزاری انگلیسی زبان سعودی مبنی بر دستگیری اتباع این کشور را به اتهام تروریسم تایید کنند.

هفته گذشته روزنامه سعودی گزت در خبری اعلام کرده بود که رژیم عربستان ۳۳ نفر را به اتهام شرکت در عملیات تروریستی دستگیر کرده است.

روزنامه سعودی به نقل از یک منبع ناشناس نوشت: چهار تبعه آمریکایی در بین دستگیر شده ها وجود دارد. اتباع کشورهای یمن، سوریه، اندونزی، فیلیپین، امارات، فلسطین و قزاقزستان در بین دستگیرشده ها اعلام شده است.

سفارت آمریکا در عربستان هنوز واکنش خاصی نسبت به این خبر نشان نداده است. دولت عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴ داعش را یک گروه تروریستی اعلام کرد. سعودی ها ادعا می کنند افراد دستگیر شده با این گروه تروریستی رابطه دارند.

روز جمعه تروریست های داعش طی بمب گذاری در یک مسجد شیعیان در شرق عربستان چهار نفر شهید و ۱۸ نفر زخمی شدند.


 اخبار  بین الملل  -  مهر