اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واكنش روس ها به ادعای بیمار بودن ببر روسی: سالم تحویل دادیم،خودتان مریضش کردید



 

 

 

واكنش روس ها به ادعای بیمار بودن ببر روسی:سالم تحویل دادیم،خودتان مریضش کردید

 

واكنش روس ها به ادعای بیمار بودن ببر روسی : سالم تحویل دادیم ، خودتان مریضش کردید

یك مقام وزارت بازرگانی روسیه در واكنش به اظهارات امیر الهامی مدیر باغ وحش تهران درباره بیمار بودن ببرهای روسی منتقل شده به تهران ، با تكذیب این خبر گفت كه این كشور ببرها را سالم تحویل ایران داده است.

یك مقام وزارت بازرگانی روسیه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس روسیه با رد ادعاها درباره بیمار بودن ببر های سیبریایی كه 8 ماه پیش برای پروژه احیای ببر مازندران در ازای انتقال یوزپلنگ های ایرانی به روسیه به كشورمان منتقل شدند ، گفت :‌ " این ببرها كاملا سالم بودند .

وی افزود :‌‌" دو ببر نرو ماده در موقع انتقال به ایران در آوریل 2010 كاملا سالم بودند . آنها ( موقع انتقال ) به دقت از سوی دامپزشك ها معاینه شده و قرنطینه شدند . از سوی دیگر به محض ورود آنها به تهران دامپزشك های مجرب و بیولوژیست ها این دو ببر را با دقت آزمایش كردند .

این مقام روس افزود :‌"‌الان 8 ماه از زمان انتقال آنها به ایران گذشته و حیوانی كه به هوای سرد ( روسیه ) خو گرفته نمی تواند در تابستان گرم تهران آن هم در یك قفس تنگ و كوچك دوام بیاورد".

از سوی دیگر یك منبع اگاه در باغ وحش " یوژنو ساخالینسك " روسیه در گفتگو با ایتارتاس با رد فرضیه بیمار بودن ببر سبیریایی منتقل شده به ایران گفت : او بسیار سر حال و  پر انرژی بود.

وی افزود‌:‌سال گذشته  " آمبا " ( نام روسی ببری كه به ایران انتقال یافت )  برای انتقال به ایران انتخاب شد و دلیل این انتخاب این بود كه آمبا در باغ وحش ما تنها بود ، در حالی كه یك ببر ماده متعلق به باغ وحش نووسیبریسك روسیه در باغ وحش تهران نیز تنها بود و انتظار ببر نر را می كشید".

تا كنون فرضیات مختلفی درباره دلیل مرگ ببر سیبریایی منتقل شده از روسیه به ایران در رسانه ها و از سوی برخی كارشناسان و مقامات دولتی گفته شده است ، اما مهم ترین نكته این است كه مرگ ببر سبیریایی به معنای شكست پروژه 5 میلیون دلاری احیای ببر مازندران در ایران است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
انواع واكنش به سال تحویل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای دبکا: روسیه تمام اجزای S300 را تحویل ایران نداده / تمامی موشک های این سامانه همچنان در دست روس هاست



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی, سامانه ضد موشکی اس 300

ایران در 17 آوریل رژه نظامی سالانه اش را در روز ملی ارتش برگزار کرد. تهران در این روز، تنها بخش هایی از سامانه ضد موشکی اس 300 که روسیه آن را تحویل داده، به نمایش گذاشت.

 سایت اسرائیلی دبکا نوشت: ایران در 17 آوریل رژه نظامی سالانه اش را در روز ملی ارتش برگزار کرد. تهران در این روز، تنها بخش هایی از سامانه ضد موشکی اس 300 که روسیه آن را تحویل داده، به نمایش گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این وبسایت در ادامه مدعی شد: مسکو تمام موشک های این سامانه را نگه داشته و به نظر می رسد این روند را تا آینده ی نزدیک ادامه دهد.

در رژه سالانه ارتش، تنها بخش هایی از سامانه اس 300، از جمله سامانه راداری، ساختار فرماندهی آن بدون سیستم پرتاب موشک، و جرثقیل مورد استفاده برای برداشتن موشک ها و قرار دادن آن ها روی پرتاب کننده ها نشان داده شدند.

ایران موشک ها را دریافت نکرده، و تنها اجزایی که برای حمایت فنی از پایانه استفاده می شود را تحویل گرفته است.

 اخبار سیاست خارجی  -  انتخاب