اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن پست:علت انتقاد بی سابقه کاخ سفید از اسرائیل چیست؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مقامات آمریکایی صراحتا می گویند که اسرائیل واقعیت مذاکرات هسته ای با ایران را تحریف می کند.

علل انتقاد بی سابقه سخنگوی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا از اسرائیل چیست؟
اوباما روز چهارشنبه در اقدامی غیرمنتظره و با لحنی صریح و جدی دولت اسرائیل را به منحرف کردن افکار عمومی درباره مذاکرات هسته ای با ایران متهم کرد، مسئله ای که بار دیگر شکاف بین دو طرف را برجسته می سازد.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفتند که مقامات اسرائیلی درباره عملکرد آمریکا در مذاکرات سری صداقت ندارند.

ساکی همچنین اذعان کرد وزارت خارجه آمریکا به علت نگرانی از برملا شدن جزئیات مذاکرات، برخی از اطلاعات را در اختیار اسرائیل قرار نمی دهد.

سخنگوی سفارت اسرائیل در واشنگتن از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

علت اظهارات انتقاد آمیز این دو مقام آمریکایی، به عصبانیت دولت اوباما از اقدام اسرائیل در انتشار برخی جزئیات مذاکرات هسته ای باز می گردد، مطالبی که در گفتگوهای خصوصی مذاکره کنندگان آمریکایی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و دیگر مقامات اسرائیل رد و بدل شده بود.

پس از چند روز که مقامات دولت اوباما گزارشهای منتشر شده درباره بی خبر نگاه داشتن اسرائیلی ها درباره برخی ابعاد مذاکرات را تکذیب کردند، ساکی روز چهارشنبه اذعان کرد که تبادل اطلاعات بصورت گزینشی صورت می گیرد.

نتانیاهو توافق در دست بررسی با ایران را یک تهدید موجودیتی برای اسرائیل می داند و صراحتا از قصد خود برای مطرح کردن تهدیداتش در سخنرانی سوم مارس در کنگره آمریکا خبر داده است.

جان بینتر رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان (آمریکا) بدون اطلاع قبلی کاخ سفید از نتانیاهو برای سخنرانی دعوت کرد که نقض تشریفات رسمی است که طبق آن رهبران کشورها قبل از برنامه ریزی برای سفر به آمریکا با کاخ سفید تماس می گیرند.

اوباما گفته است با نتانیاهو طی سفرش به واشنگتن ملاقات نخواهد کرد و در این رابطه به انتخابات قریب الوقوع اسرائیل و عدم ملاقات رئیس جمهور آمریکا با رهبران خارجی در فاصله نزدیک تا انتخابات داخلی شان اشاره کرده است. در روزهای اخیر مقامات رسمی گفته اند نه جو بایدن معاون رئیس جمهور و نه جان کری وزیر خارجه در زمان سفر نتانیاهو در واشنگتن نخواهند بود.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
اقامه نماز جماعت توسط مسلمانان واشنگتن،مقابل کاخ سفید!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه کاخ سفید درباره علت سفر هیأت آمریکایی اعزامی به اسرائیل



اخبار,همکاری آمریکا با اسرائیل در خلال مذاکره با ایران


اخبار سیاست خارجی - همکاری آمریکا با اسرائیل در خلال مذاکره با ایران

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد هیأت آمریکایی اعزامی به اسرائیل، به تل‌آویو درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران اطمینان خاطر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده هیئت آمریکایی اعزامی به اسرائیل به آن رژیم درباره مذاکرات هسته‌ای ایران اطمینان خاطر داده است.

اداره مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته هیئت آمریکایی پس از «مذاکرات دوجانبه سازنده» با بنیامین نتانیاهو در روز ۷ مه در نشست‌های مشورتی آمریکا ـ اسرائیل که روز جمعه برگزار شد، شرکت کرد.

این بیانیه افزوده است: «هیئت آمریکایی درباره ایران بار دیگر بر تعهد ما برای جلوگیری از دست‌یابی این کشور به سلاح‌های هسته‌ای تأکید کرد.»

کاخ سفید همچنین گزارش داده که هیئت آمریکایی اسرائیل را در جریان تلاشهای دیپلماتیک ۱+۵ و اتحادیه اروپا برای دست‌یابی به راه‌حلی جامع برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مناقشات هسته‌ای ایران قرار داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «هیئت‌های آمریکایی و اسرائیلی مشورت‌های لازم درباره تمامی جنبه‌های مشکلات ایجاد شده توسط ایران قرار داد و تعهد داد که همکاری بی‌سابقه آمریکا و اسرائیل در خلال مذاکرات ادامه می‌یابد.»

هیئت آمریکایی به سرپرستی سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا برای آخرین هماهنگی‌ها با اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران روز هفتم ماه مه وارد اراضی اشغالی فلسطین شد. مقامات ارشد وزارتخانه های امور خارجه، دفاع و خزانه داری سوزان رایس را در این سفر همراهی می‌کردند.

این سفر در آستانه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ انجام می‌شود که قرار است روز ۲۳ ادریبهشت در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

هدف از این مذاکرات حل و فصل چیزی است که کشورهای غربی به رهبری آمریکا به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند.

 

-----------------------

 

نتانیاهو: ایران نباید سانتریفیوژ داشته باشد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه گفت: بهترین راه برای دفاع در مقابل یک ایران هسته‌ا‌ی این است که سلاح اتمی را از دست این کشور خارج کنیم.

به گزارش تسنیم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه گفت: بهترین راه برای دفاع در مقابل یک ایران هسته‌ا‌ی این است که سلاح اتمی را از دست این کشور خارج کنیم.

به گزارش دبکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تازه ترین اظهاراتش در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت: تهران برای تولید سلاح اتمی به سانتریفیوژ و غنی سازی اورانیوم نیاز دارد.

بر اساس این گزارش وی افزود: تهران باید از داشتن این قابلیت محروم شود. ایران برای تولید و ساخت سلاح هسته‌ای به سانتریفیوژ و غنی سازی اورانیوم نیاز دارد و باید از این توانایی‌ها محروم شود. اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تل آویو و واشنگتن هنوز بر سر برنامه هسته‌ای ایران اختلاف نظر دارند. این در شرایطی است که سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا به تازگی با رهبران رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرده است.

اسرائیل به شدت نگران دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی است. این توافق موجب انزوای شدید بین‌المللی سران این رژیم خواهد شد.
اخبار سیاست خارجی - فارس،تسنیم