اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیچ‌کس حاضر نیست به تیمورلنگ سارنایف قبر بدهد



 تیمورلنگ سارنایف

هیچ‌کس حاضر نیست به تیمورلنگ سارنایف قبر بدهد

مدیر مراسم تدفین تیمورسارنایف عنوان داشت، جایی برای تدفین مظنون اول انفجارهای ماراتن بوستون پیدا نمی‌کند و گورستان‌های ماساچوست جنازه این متهم به بمب‌گذاری را نمی‌پذیرند.

به گزارش نامه به نقل از رویترز، «پیتر استفان» مامور دفن جنازه تیمور لنگ که از سوی خانواده او مامور به انجام مراسم تدفین شده است می گوید هیچ یک از قبرستان های ماساچوست برای دفن وی قبر نمی دهند.

این در حالی است که خانواده وی خواستار انتقال جسد به روسیه هستند و حتی عموی وی نیز در این باره گفت: ما خواهان بازگشت جسد فرزندمان به روسیه و دفن وی در این کشور هستیم اما مقام‌های آمریکایی نمی‌گذارند. ما حتی برای انتقال جسد پول جمع کرده‌ایم.

در همین حال گزارش شده است افرادی که مخالف تدفین تیمورسارنایف 26 ساله هستند، در محلی که جسد وی اکنون در آن نگهداری می‌شود، تجمع کرده‌اند.

جنازه تیمورلنگ هم اکنون در مرکز نگهداری اجساد شهر" ورسستر " ایالت ماساچوست قرار دارد

تیمورلنگ سارنایف، ۲۶ ساله، چند روز پس از واقعه بمب‌گذاری در ماراتن بوستون در درگیری با پلیس کشته شد.

این بمب‌گذاری در ۱۵ آوریل در مسیر ماراتن معروف بوستون باعث شد سه تن کشته و بیش از ۲۶۰ تن مجروح شوند.

پیتر استفان، مدیر مراسم تدفین که خانواده سارنایف از وی خواسته‌اند جسد تیموررا به خاک بسپارد، گفته است که حتی «لی هاروی اسوالد» و «تیموتی مک‌وی» که چهره‌های منفوری در آمریکا هستند، نیز سرانجام دفن شدند.

لی هاروی اسوالد، کسی است که بر اساس تحقیقات مختلف دولتی در آمریکا، مسئول ترور جان اف. کندی، رئیس جمهور وقت ایالات متحده در سال ۱۹۶۳ شناخته شده است.

تیموتی مک‌وی نیز سال ۱۹۹۵ در مقابل یک ساختمان فدرال در شهر اوکلاهما بمبی منفجر کرد که در آن ۱۶۸ تن کشته و بیش از ۸۰۰ تن دیگر مجروح شدند.

مدیر مراسم تدفین سارنایف در یک مصاحبه تلفنی گفته است: "هر کسی حق دارد که جسدش دفن شود. مهم نیست جسد به چه کسی تعلق دارد. من که نمی‌توانم بگویم این جسد را دفن می‌کنم و آن یکی را نه."

وی گفته است که از شهر کمبریج درخواست خواهد کرد اجازه دهد تیمورسارنایف در قبرستان عمومی آن دفن شود. این دو برادر متهم به بمب‌گذاری در ماراتن بوستون، بیش از یک دهه در این شهر اقامت داشته‌اند.

اما مدیر شهر کمبریج گفته که به خانواده این مظنون اصرار کرده است چنین درخواستی برای تدفین تیموردر این شهر مطرح نکنند.

رابرت هیلی گفته است که برگزاری چنین مراسمی در این شهر، "تلاش شهروندان کمبریج برای بازگشت به زندگی آرام را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد."

جوهر سارنایف، برادر کوچکتر تیمورکه ۱۹ سال دارد، در حال حاضر در بیمارستان زندان است و دوره نقاهت را می‌گذارند. اگر وی به خاطر بمب‌گذاری در بوستون به «اقدامات تروریستی» محکوم شود، ممکن است با مجازات اعدام روبه‌رو شود./نامه نیوز

 

 

 


ویدیو مرتبط :
همه چیز درباره جوهر سارنایف - نوجوانی که آمریکا را لرزاند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرب حاضر است به ما بمب اتم بدهد



 

 

بمب اتم

 

محمود احمدی نژاد دیروز در ادامه دومین روز از سومین سفر استانی خود به استان خراسان جنوبی، گفت؛ باید از نقد دلسوزانه یی که صورت می گیرد استقبال شود؛ چرا که نقد دلسوزانه به اندازه پیشنهاد دلسوزانه مفید خواهد بود.

به گزارش ایسنا وی سپس با اشاره به موضوع هسته یی ایران گفت؛ من ظن قوی دارم که آنها حاضرند به ما بمب اتم بدهند اما به شرطی که ما فناوری غنی سازی نداشته باشیم. در واقع آنها مخالف پیشرفت ما هستند و نمی خواهند ما پیشرفت کنیم. آنها به ما پیغام داده اند که حاضریم به شما نیروگاه و هواپیما بدهیم اما شما خودتان در این راستا یعنی پیشرفت علمی قدم برندارید، چرا که آنها می دانند وقتی قطار حرکت ملت ایران در ریل افتاد ایستگاه اولش غنی سازی است و چهار پنج سال قبل از آنها نیز جلو می زند و در واقع جایی برای آنها دیگر باقی نمی ماند.