اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هند ۴۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را پرداخت کرد



اخبار,اخباراقتصادی,مبلغ  بدهی های نفتی هند


اخبار اقتصادی  - هند ۴۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را پرداخت کرد

پالایشگاه های هندی روز پنجشنبه در چارچوب توافق ژنو ۴۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را پرداخت کردند.

رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پالایشگاه های هندی روز پنجشنبه در چارچوب توافق ژنو ۴۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را پرداخت کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دو منبع صنعتی آگاه گفتند، در آستانه 24 نوامبر، موعد انقضای مهلت مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 پالایشگاه های هندی روز پنجشنبه 400 میلیون دلار دیگر از بدهی های خود به ایران را پرداخت کردند.

این منابع که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود گفتند، شرکت های اسار اویل، مانگالور، ایندین اویل و هندوستان پترولیوم به ترتیب حدود 201، 154، 42 و 3 میلیون دلار به ایران پرداخت کرده اند.

بدین ترتیب، مجموع پرداخت بدهی های نفتی هند به ایران در قالب 3 قسط به 1.3 میلیارد دلار رسید. در دوره تمدید توافق موقت ژنو باید امکان دسترسی ایران به 2.8 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده اش در بانک های خارجی فراهم آید و 4.2 میلیارد دلار نیز در فاصله ماه های ژانویه تا جولای به تهران پرداخت شد.

ایران و قدرت های غربی این هفته در حال مذاکره برای رسیدن به توافق نهایی جهت کاهش تحریم ها و متوقف شدن بخش هایی از برنامه هسته ای این کشور هستند.
ایران اعلام کرده است که در مقابل فشارهای غرب برای اعطای امتیازات زیاده خواهانه در مذاکرات مقاومت خواهد کرد.

تونی بلینکن، قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت، رسیدن به یک توافق جامع هسته ای با ایران تا موعد 24 نوامبر بعید به نظر می رسد، اما غیر ممکن نیست.

پرداخت های اخیر با استفاده از مکانیزم قبلی انجام تراکنش ها با استفاده از ارزهای مختلف صورت گرفته است که ابتدا توسط رزرو  بانک هند انجام شد. ایران پول پرداخت شده از این طریق را در نهایت به درهم از بانک مرکزی امارات دریافت می کند.

بر اساس آمارهای به دست آمده از منابع تجاری، هند، پس از چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است و در 10 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 40.3 درصد بیشتر از این کشور نفت وارد کرده است.


اخباراقتصادی  - تسنیم


ویدیو مرتبط :
‫افشاگری مهدی خزعلی: روحانی با پول #نفت ایجاد رکود کرد!!_ ثبات دلار به قیمت #خیانت به مردم!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش هند برای پرداخت کامل پول نفت ایران با روپیه



تلاش هند برای پرداخت کامل پول نفت ایران با روپیه

این اقدام بعد از آن روی می دهد که تهران به سرعت دریافت پول نفت صادراتی به هند با استفاده از روپیه را متوقف کرده است. ایران هم اکنون تنها بخش کوچکی از پول صادرات نفت خود به هند را به روپیه می گیرد.

هند تلاش می کند پول نفت وارداتی از ایران  را به طور کامل با پول ملی خود یعنی روپیه بپردازد.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، یک مقام مسؤول در وزارت نفت هند گفت نیودلهی با تهران درباره تسویه پول واردات نفت از ایران با استفاده از پول روپیه گفتگو خواهد کرد.

این اقدام بعد از آن روی می دهد که تهران به سرعت دریافت پول نفت صادراتی به هند با استفاده از روپیه را متوقف کرده است. ایران هم اکنون تنها بخش کوچکی از پول صادرات نفت خود به هند را به روپیه می گیرد.
ایران شیوه دریافت بقیه پول صادرات نفت به هند و ارز مورد نظر برای دریافت این پول را به مذاکرات بعدی موکول کرده است.

بدهی هند به ایران,پول نفت ایران,نفت صادراتی به هند

 
ایران  به دلیل تحریم های آمریکا و اروپا امکان استفاده از شبکه های بانکی بین المللی را برای مبادلات پولی و استفاده از ارزهای معتبر بین المللی چون دلار و یورو ندارد. تهران سعی می کند صادرات خود به هند را افزایش دهد تا بخشی از نقض در موزانه بازرگانی میان دو کشور ایران و هند برطرف شود و از میلیاردها روپیه موجود در حساب بانکی خود در هند استفاده شود.

هند تمایل دارد از پول ملی خود (روپیه) که ارزش آن به شدت در برابر دلار کاهش یافته است برای پرداخت پول نفت ایران استفاده کند و به این وسیله ارزش این واحد پولی را تقویت کند.

"فیفیک رای" معاون وزیر نفت هند در حاشیه کنفرانسی درباره انرژی گفت: ایرانی ها دریافت پول کامل برخی محموله های نفتی صادراتی به هند را با ارز روپیه قبول کرده اند اما ایران این شیوه را متوقف کرده است.  باید این مسئله را به صورت گسترده تری بررسی کرد.

هند 45 درصد از پول واردات نفت از ایران را با استفاده از روپیه می پردازد. بقیه این مبلغ هنوز از سوی پالایشگاه های هندی پرداخت نشده تا با ایران درباره شیوه پرداخت آن به توافق برسند./عصرایران